شناسهٔ خبر: 63157271 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴؛

«در شعله‌ها» نماینده پاکستان شد

سینماپرس: پاکستان با فیلم سینمایی «در شعله‌ها» که در جشنواره کن ۲۰۲۳ هم حضور داشت، به اسکار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، در این فیلم پس از مرگ پدری که پدرسالار خانواده است، وجود مادر و دختر به جا مانده، با گذشته آن‌ها -چه واقعی و چه خیالی- از هم گسسته می‌شود. برای فرار از دست نیروهای بدخواهانه‌ای که این ۲ را تهدید می‌کنند، آن‌ها یک راه دارند و آن اینکه از نیروی یکدیگر بهره ببرند.

محمدعلی نقوی، رییس کمیته انتخاب آکادمی پاکستان «در شعله‌ها» را فیلمی خواند که به زیبایی جوهره فرهنگ، هنر و سینمای این کشور را تصویر می‌کند.

وی افزود: در سالی که سینمای جهانی باورنکردنی بود، «در شعله‌ها» در کنار غول‌ها ایستاد و از کن تا جشنواره تورنتو و از بوسان تا دریای سرخ مورد تحسین قرار گرفت.

ضرار کان کارگردان فیلم هم «در شعله‌ها» را یک فراخوان فوری برای اقدام در برابر خشونت پدرسالاری و قدرت جامعه خواند و گفت: در جهان تقسیم شده امروز، این فیلم به ستمدیدگان تسلی می‌دهد و به آنها می‌گوید امید هرگز از بین نمی‌رود.

پاکستان از سال ۱۹۵۹ وارد رقابت اسکار شد و سال ۲۰۲۲ با «جوی‌لند» تا فهرست نهایی هم پیش رفت.

فیلم پاکستان در حالی معرفی شده که پایان مهلت تعیین شده ۲ اکتبر بود. فهرست نهایی اسکار که شامل ۱۵ فیلم است از میان نمایندگان اعلام شده توسط کشورها ۲۱ دسامبر اعلام خواهد شد. نامزدهای نهایی ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند و برنده نود و ششمین دوره جوایز اسکار در مراسم اهدای جوایز که ۱۰ مارس برگزار می‌شود، شناخته می‌شود.

نظر شما