شناسهٔ خبر: 63152324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۸۰۰ هکتاری برنامه کشت گیاهان دارویی در همدان

همدان - ایرنا- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان: کشت ۲ هزار هکتار گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای استان برای امسال برنامه ریزی شده که نسبت به سال قبل ۸۰۰ هکتار رشد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الله شهبازی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشت گیاهان دارویی دیم در قالب طرح جهش تولید دیمزارها افزود: امسال دومین سالی است که این طرح در استان همدان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این گیاهان دارویی در اراضی آیش به عنوان تناوب زارعی کشت می‌شوند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: سال گذشته این طرح با سطح زیر کشت یک هزار و ۲۰۰ هکتار اجرا شد که حمایت‌های فنی برای انتخاب محصول و روش کاشت، داشت و برداشت مدنظر قرار گرفت.

وی، اهداف این طرح را افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره‌وری منابع تولید دانست و گفت: در برنامه کشت قراردادی، راهکارهایی در راستای حمایت مالی در نظر گرفته شده به طوری که بخشی از هزینه‌ها از اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولات پیشنهاد شده در این طرح به صورت الگویی در سایت‌های پیش بینی شده اجرا خواهد شد و به کشاورزان معرفی می شود.

وی افزود: استان همدان در اجرای طرح گیاهان دارویی بین دیگر استان‌ها در سطح کشور پیشرو و پیشتاز است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان، گسترش گلخانه ها را نیز از اولویت های جهاد کشاورزی همدان برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اولویت توسعه کشت گلخانه‌ای از ابتدای سال تاکنون ۱۵۱ طرح احداث و توسعه گلخانه با مساحت ۱۳۷ هکتار و تسهیلات مورد نیاز ۱۶ هزار میلیارد ریال در دست پیگیری است.

نظر شما