شناسهٔ خبر: 63143634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تحولات فلسطین؛

شکست کماندوهای رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه/ هشدار خالد مشعل نسبت به جنگ زمینی

شکست کماندوهای رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه، هشدار خالد مشعل نسبت به جنگ زمینی، یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین و آغاز درگیری‌ها و درخواست اتحادیه اروپا برای توقف درگیری‌ها در غزه از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سحرگاه امروز (جمعه) نیروهای کماندویی رژیم صهیونیستی در صدد برآمدند از محور بیت حانون در شمال نوار غزه و همچنین شرق غزه وارد این مناطق شوند، اما با مقاومت شدید و کمین نیروهای قسام مواجه و درگیری‌های شدیدی میان طرفین درگرفت.
 
قتل‌عام فلسطینیان غزه از سوی رژیم صهیونیستی و بمباران جنگنده‌های این رژیم علیه مناطق مسکونی، مراکز درمانی و پناهگاه‌ها در حالی در بیست و یکمین روز از عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد که شمار شهدای بمباران فلسطینیان به 7028 نفر رسیده است که اکثر شهدا به علت هدف قرار دادن مناطق مسکونی زنان و کودکان هستند.

تداوم بمباران فجیع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان در حالی است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان درصدد تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از این رژیم برآمده ند.

یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین و آغاز درگیری‌ها
 
به گزارش العالم، منابع عبری‌زبان از یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری و شروع درگیری‌ها خبر دادند.
 
ارتش رژیم اشغالگر بامداد امروز جمعه همزمان با حمله گسترده به شهر جنین در کرانه باختری، هواپیماهای تجسسی و انتحاری را در حریم هوایی اردوگاه جنین و اطراف آن به پرواز درآورده است.
 
منابع خبری فلسطین گزارش دادند که تیراندازی‌ها در جنین شدت گرفته و گزارش‌ها حکایت از پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای تهاجمی در آسمان این منطقه و همچنین استقرار تک‌تیراندازهای رژیم صهیوینستی بر فراز ساختمان‌ها دارد.
 
همزمان گردان جنین ـ سرایا القدس اعلام کرده که نیروها و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

درخواست اتحادیه اروپا برای توقف درگیری‌ها در غزه
 
پایگاه خبری «الجزيره» گزارش داد: رهبران اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای توقف جنگ میان اسرائیل و حماس و نیز ایجاد کریدورهای کمک‌رسانی به نوار غزه را خواستار شدند.
 
رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه سران این اتحادیه در بروکسل با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف درگیری‌ها برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه و ارسال کمک‌های بسیار حیاتی به غزه شدند.
شکست کماندوهای رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه/ هشدار خالد مشعل نسبت به جنگ زمینی
در این بیانیه آمده است: شورای اروپا شدیدترین نگرانی خود را نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه ابراز می‌کند و خواستار دسترسی مستمر، سریع، ایمن و بدون مانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه از طریق تمام اقدامات لازم از جمله ایجاد کریدورهای بشردوستانه و توقف درگیری است.
 
رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه خود درخواست‌های قبلی برای آزادی فوری اسرا بدون هیچ قید و شرط را تکرار و بر ادعای خود مبنی بر حق اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی تأکید کردند.
 
به نوشته الجزیره، این بیانیه در حالی صادر شده است که انتقادها از سراسر خاورمیانه و جهان در مورد حملات هوایی رژیم صهیونیستی و محاصره کامل نوار غزه که دسترسی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی ساکن در این منطقه را به غذا، آب، برق و سوخت قطع کرده است، افزایش یافته است.

هشدار خالد مشعل نسبت به جنگ زمینی به غزه

خبرگزاری فلسطینی «سما» نوشت: خالد مشعل، رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از فلسطین در دیدار آنلاین با گروهی از جوانان اعلام کرد که جنگ زمینی به نوار غزه در راه است و به مرحله خطرناکی منجر خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که آمریکا در این نبرد مشارکت دارد، گفت: واشنگتن امروز با برنامه‌ریزی، مدیریت مشترک و مشارکت کیفی در این نبرد برای انجام یک جنگ زمینی شرکت دارد، زیرا اسرائیل نمی‌تواند شکست دیگری مانند شکست ۷ اکتبر را تحمل کند.
 
خالد مشعل با اشاره به اینکه واشنگتن سه مسیر را دنبال می‌کند، اظهار کرد: مسیر نخست این است که زمینی وارد نشود و فرصت طولانی به رژیم صهیونیستی داده شد تا غزه را از طریق هوایی مورد حمله قرار دهد؛ زیرا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که ما مدل موصل را می‌خواهیم نه فلوجه عراق، زیرا هزینه کمتری دارد.
 
وی تصریح کرد: اما مسیر دوم این است که واشنگتن با کارشناسان خود وارد می‌شود و نیروهای زبده «دلتا» را برای آزادسازی گروگان‌ها و ژنرال‌ها اعزام می‌کند و از مهمات مدرن و گاز اعصاب که باعث فلج شدن رزمندگان مقاومت در تونل‌ها می‌شود، استفاده می‌کند.
شکست کماندوهای رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه/ هشدار خالد مشعل نسبت به جنگ زمینی
وی اضافه کرد: همچنین مسیر سوم بعد از اتمام مسیر اول و دوم خواهد بود و این یک طرح تاکتیکی است که نیروهای اسرائیلی از دریا از سمت شمال یا به صورت کمربندی یا همه‌جانبه وارد غزه شوند و تلاش‌هایی که رژیم صهیونیستی برای نفوذ طی دو روز گذشته از سمت شرق خان یونس انجام داده، برای سنجش این موضوع بوده است.
 
به گفته مشعل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بدون پیروزی جنگ را متوقف کند و بحران داخلی برای او در پی خواهد داشت؛ زیرا با فساد مواجه است و علی‌رغم بسیج همه نیروها هیچ پیروزی حاصل نشده است.
 
رئیس حماس در خارج از فلسطین در پایان گفت: در حال حاضر مذاکراتی برای آزادی تعداد بیشتری از زندانیان و بازگشایی گذرگاه‌ها و کاهش موج هدف‌گیری سیاسی و رسانه‌ای در جریان است.
 
نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک‌نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان «طوفان الاقصی» مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند.
 
رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها و استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید مشغول است.
 
در همین حال بنابر گزارش منابع عبری زبان، تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر از صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی کشته و بیش از ۳۵۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.
انتهای پیام

نظر شما