شناسهٔ خبر: 63142522 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام حماس: انکار اسراییل مبنی بر حمله زمینی به غزه برای فرار از شکست است

تهران-ایرنا-اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب گفت: دشمن اشغالگر می‌گوید حملات امشب، عملیات رسمی زمینی به غزه نبوده و این اظهارات برای فرار از شکست و جلوگیری از فشار افکاری عمومی داخلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، حمدان تصریح کرد: اسرائیل اعلام کرد که عملیات امشب همان حمله زمینی که برایش برنامه‌ریزی کرده بودند، نیست و این سخنان برای این است که وقتی شکست این رژیم برای همه مشخص شد، در شرایطی سخت و دشوار قرار نگیرد.

وی گفت: با فرا رسیدن صبح، همه دنیا شاهد آثار نبرد قهرمانانه مبارزان مقاومت در نوار مرزی باریکه غزه خواهند بود.

حمدان به اقدام رژیم صهیونیستی به قطع برق، تلفن و اینترنت در غزه اشاره کرد و گفت که قطع ارتباط غزه با دنیای خارج تلاشی برای سرپوش نهادن بر جنایات دشمن اشغالگر است که هیچ بازخواست کننده‌ای برای آن وجود ندارد.

این مقام حماس تصریح کرد: آنچه دشمن امشب در غزه انجام داد، تلاشی بود برای اینکه خود را پیروز نشان دهد.

برخی منابع خبری از ورود نیروی زمینی رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه خبر دادند.

این درحالی است که دانیل هگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب گفت که نیروهای زمینی این رژیم امشب (جمعه ) در حال گسترش عملیات خود در غزه هستند.

هرچند وی ساعاتی بعد به شبکه ای بی سی نیوز آمریکا نیز گفت که عملیات گسترده جاری در غزه که اکنون در جریان است، حمله زمینی رسمی به این باریکه نیست.

جمعه شب نیروهای رژیم صهیونیستی از چند محور تلاش کردند که تحت پوشش حملات هوایی سنگین و بی‌سابقه وارد مرزهای شرقی نوار غزه شوند و به دنبال آن درگیری‌های بسیار شدیدی با نیروهای مقاومت شروع شد.

اما به سرعت جلوی پیشروی نیروهای صهیونیست و تانک‌های آن‌ها گرفته شد و چند تانک هدف موشک‌های ضد زره قرار گرفتند.

برخی منابع از داخل نوار غزه از عقب نشینی نیروهای صهیونیستی پس از ناکامی دیگر در ورود به نوار غزه خبر دادند.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد که در حال حاضر با تلاش نیروهای نظامی صهیونیستی برای ورود به منطقه بیت حانون و شرق اردوگاه البریج مقابله می‌کنیم و درگیری‌های شدیدی در این مناطق در جریان است.

نظر شما