شناسهٔ خبر: 63130172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

شرایط منطقه به نقطه نگران‌کننده رسید

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی:   وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره جنگ غزه گفت: شرایط منطقه به نقطه نگران‌کننده رسیده؛ احتمال از کنترل خارج شدن اوضاع هست
 حسین امیر عبداللهیان گفت : شرایط منطقه غرب آسیا با توجه به قتل عام و نسل کشی که درباره مردم غیر نظامی غزه در جریان است و حمایت هایی که آمریکا و تعداد معدودی از کشورهای اروپایی بطور کورکورانه اما تمام عیار از رژیم صهیونیستی انجام می دهند، به نقطه نگران کننده ای برای همه کشورهای منطقه رسیده و هر آن احتمال خارج شدن کنترل از دست همه طرف ها وجود دارد.
وی  درباره وتوی قطعنامه آمریکا و رای نیاوردن قطعنامه روسیه نیز گفت:  در مورد قطعنامه های پیشنهادی درباره مساله فلسطین، هم روسیه، هم آمریکا و هم برزیل پیش نویس هایی ارائه دادند. پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی آمریکا و روسیه در نهایت به تصویب نرسید یا رای نیاورد یا وتو شد. اکنون متن پیشنهادی برزیل بعنوان رئیس دوره ای شورای امنیت در دستور کار قرار دارد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: نکته مهم این است در موضوع متن قطعنامه پیشنهادی آمریکا، نمایندگی ما در نیویورک به جهت اینکه اهداف مد نظر ما که تامین کننده ثبات و امنیت و آرامش در منطقه بود، در این قطعنامه دیده نشده بود، بسیار فعالانه عمل کرد.
این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ادامه داد :  آنچه برای ما مهم است، توقف فوری جنایات جنگی و نسل کشی علیه مردم غیرنظامی در غزه و کرانه باختری، ارسال فوری و گسترده کمک های انساندوستانه و مقابله با کوچاندن اجباری ساکنان غزه  است که در دستور کار هر قطعنامه ای می تواند قرار گیرد.رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در تاکید کرد: در عین حال ما با صدای بلند همواره اعلام کرده ایم که حماس یک جنبش آزادیبخش فلسطینی است که در مقابل پدیده شوم اشغالگری عمل کرده است و این هم بر اساس حقوق بین الملل به هر جریان آزادیبخشی داده می شود که کشورش یا بخشی از سرزمینش مورد اشغال قرار می گیرد.
امیرعبداللهیان ادامه داد: لذا آنچه مربوط به اقدام گروههای مقاومت و گروههای فلسطینی آزادیبخش در مقابله با اشغالگری است، کاملا ریشه در حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل دارد.


 

برچسب‌ها:

نظر شما