شناسهٔ خبر: 63128045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر کشور:

موضوع واردات مترو از خارج مربوط به قراردادهای سابق است

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع قراردادهای واردات مترو از خارج مربوط به گذشته و قراردادهای سابق است، گفت: در گذشته یک قرارداد با فاینانس خارجی برای واردات واگن مترو منعقد شده بوده که این قرارداد در حال پیگیری است و باید بررسی شود که چه مقدار از این قرارداد قابل انتقال به داخل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی و در مراسم تحویل 80 دستگاه انواع واگن تولیدی شرکت واگن‌پارس اراک در جمع خبرنگاران، افزود: این بررسی جزء برنامه‌ها است و اگر بتوان به نتیجه رسید حتماً این اقدام انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های آینده مترو باید تدوین و پیگیری شود، ادامه داد: واگن‌پارس یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور در تولید انواع مترو است که بدون شک برنامه‌های بسیاری برای استفاده از ظرفیت این واحد تولیدی در تأمین واگن مترو و دیگر بخش‌ها تدوین شده است.

وزیر کشور اظهار داشت: مسائل مترو بسیار گسترده است و با سرعت در حال افزایش است. آینده نشان می‌دهد که در بسیاری از شهرهای دیگر به این موضوع نیاز است، بنابراین افزایش و گسترش این ظرفیت در کشور بسیار لازم است.

وحیدی با اشاره به اینکه امروز از 6 لوکوموتیو در شرکت واگن‌پارس اراک بازدید شد، تصریح کرد: این شرکت علاوه بر سایر تولیدات خود در صنعت واگن‌سازی و انواع محصولات حوزه ریلی کشور، لوکوموتیو نیز تولید می‌کند که باید از این ظرفیت استفاده و بهره‌گیری شود.

وی با تأکید بر اینکه خط قطارهای سریع‌السیری که بین تهران ـ اصفهان و تهران ـ مشهد وجود دارد جزء مسائل آینده کشور در حوزه قطار است، بیان داشت: وجود این خطوط سریع‌السیر در سایر شهرها نیز در آینده احساس نیاز می‌شود. بنابراین این تکنولوژی باید به داخل منتقل شود.

وزیر کشور تأکید کرد: شرکت واگن‌پارس اراک می‌تواند آینده خیلی قوی‌تری داشته باشد و این ظرفیت را دارد تا بسیاری از صنایع دیگر را به راه اندازد. این شرکت یکی از صنایع با ظرفیت و صاحب‌نام کشور است و سیاست دولت نیز حمایت همه‌جانبه از این واحد تولیدی و سایر صنایع داخلی تأثیرگذار است.

وحیدی ابراز داشت: واگن‌پارس، یک صنعت بسیار قدیمی، مجرب و توانمند است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و تأمین و جبران بسیاری از نیازهای کشور، واگن‌های مترو و مسافربری و واگن‌های باری و لوکوموتیو و بوژی را تولید کند. همچنین زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته‌تری باشد که کشور احتیاج دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به‌ اهمیت شرکت واگن‌پارس اراک و اینکه نباید ظرفیت این شرکت از دست برود، باید برای سفارش‌های آینده و اینکه این شرکت چقدر می‌تواند در کار خود توسعه ایجاد کند و چه مقدار از قراردادهای خارجی قابل انتقال به داخل است گفت‌وگو انجام شود.

نظر شما