شناسهٔ خبر: 63118086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تخریب غزه به اندازه هیروشیما

روزنامه جوان

حملات بی‌امان رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه که بسیاری از ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها را تخریب کرده است، از انبوه مواد منفجره مورد استفاده در آن حکایت دارد؛ موضوعی که بنا به گفته دفتر رسانه‌های دولتی غزه، اسرائیل با بیش از ۱۲‌هزار تن مواد منفجره این منطقه را بمباران کرده است که با قدرت بمب اتمی استفاده شده در شهر هیروشیما برابری می‌کند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حملات بی‌امان رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه که بسیاری از ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها را تخریب کرده است، از انبوه مواد منفجره مورد استفاده در آن حکایت دارد؛ موضوعی که بنا به گفته دفتر رسانه‌های دولتی غزه، اسرائیل با بیش از ۱۲‌هزار تن مواد منفجره این منطقه را بمباران کرده است که با قدرت بمب اتمی استفاده شده در شهر هیروشیما برابری می‌کند.
با گذشت ۲۰ روز از حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، هر روز ابعاد جدیدی از این جنایت‌ها منتشر می‌شود که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها موادمنفجره گسترده‌ای را بر سر مردم این منطقه ریخته‌اند.
در این رابطه، فایز الدویری، مسئول دفتر رسانه‌ای دولت مستقر در غزه شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با الجزیره اعلام کرد حجم بمب‌هایی که رژیم‌صهیونیستی طی ۱۸ روز بر غزه فرو ریخته، با قدرت بمب اتمی برابر است که در هیروشیما استفاده شده است.
به گزارش الجزیره، بر اساس اعلام دفتر رسانه‌ای دولت مستقر در غزه، از آغاز تجاوز رژیم‌صهیونیستی، این رژیم ۳۳ تن مواد منفجره در هر کیلومتر مربع از این باریکه فرو ریخته و این رژیم تاکنون ۱۲‌هزار تن مواد منفجره علیه غزه به کار برده است. به گفته این دفتر رسانه‌ای، وزن بمب هیروشیما ۱۵ هزار تن بود، در حالی که حجم آنچه اسرائیل به غزه انداخته به ۱۲ هزار تن مواد منفجره رسیده است.
به گفته الدویری، مواد منفجره پرتاب شده روی هیروشیما TNT بود، در حالی که آنچه اسرائیل به غزه انداخت مخلوطی بود به نام RDX که به آن «علم کامل مواد منفجره» می‌گویند و قدرت آن معادل
۳۴/۱ T. NT است، به این معنی که قدرت تخریب مواد منفجره پرتاب‌شده روی غزه از آنچه در هیروشیما ریخته شده بیشتر است، با اشاره به اینکه مساحت هیروشیما ۹۰۰ کیلومتر مربع است، در حالی که مساحت غزه بیش از ۳۶۰ کیلومتر مربع نیست.
بر اساس گزارش رسانه‌ها، رژیم‌صهیونیستی در ۲۰ روز گذشته چندین بار از بمب‌های فسفر سفید علیه فلسطینیان استفاده کرده است و در این زمینه از هیچ جنایتی کوتاهی نمی‌کند، چراکه هدف اولیه اشغالگران گرفتن تلفات بیشتر برای جبران شکست کشته‌های صهیونیستی است، این در حالی است که حملات موشکی صهیونیست‌ها به غزه کماکان ادامه دارد و در صورت طولانی‌شدن جنگ، استفاده از بمب‌ها نیز افزایش خواهد یافت و میزان تخریب آن از بمب اتم نیز فراتر خواهد رفت. در همین رابطه، ارتش رژیم‌صهیونیستی سه‌شنبه شب مناطقی را در غزه بمباران کرد که طی آن ۱۴۰فلسطینی دیگر که بیشترشان کودکان و زنان بودند، به شهادت رسیدند. وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد دست‌کم ۲۵ فلسطینی در بمباران چند خانه در النصیرات، جبالیا البلد و بیت لاهیا به شهادت رسیده‌اند.
ارتش صهیونیستی که به قوانین بین‌المللی و انسانی پایبند نیست، همه مراکز در غزه را مورد هدف قرار می‌دهد و بر اساس دفتر رسانه‌ای دولت غزه، از آغاز جنگ در غزه، ۱۰نانوایی توسط صهیونیست‌ها بمباران شده‌اند. این اقدام به همراه قطع آب و برق غزه و بستن گذرگاه‌های امدادرسانی وضعیت فاجعه‌باری را برای ساکنان غزه به وجود آورده است.
افزایش آمار شهدا به ۶ هزارو ۵۰۰ نفر
با توجه به تشدید جنایات تل‌آویو در غزه، آمار شهدا و زخمی‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. وزارت بهداشت غزه دیروز از افزایش شهدای حملات رژیم‌صهیونیستی به ۶ هزارو۵۴۶ نفر خبر داد. از میان شهدا ۲ هزارو۷۰۴نفر کودک هستند، همچنین ۱۷ هزارو۴۳۹نفر نیز با درجات مختلف زخمی شده‌اند.
از سوی دیگر، مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه ابعاد جدیدی از توحش رژیم‌صهیونیستی در غزه آشکار کرد. بر اساس گزارش این مرکز، شمار شهیدان و مفقودان حملات متوالی رژیم‌صهیونیستی به غزه از شمار قربانیان کشتار جمعی در سربرنیستا به دست صرب‌ها در بوسنی و هرزگوین بیشتر شده است.
به گزارش الجزیره، طبق آمار این مرکز حقوق بشری، تا به امروز ۶‌هزارو۷۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که ۲‌هزارو۸۱۳ نفر از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند. این مرکز پیش‌بینی کرد که حداقل هزارو۷۵۵ نفر هم زیر آوار جان باخته باشند که به این ترتیب، شمار قربانیان به ۸‌هزارو۴۸۹ نفر رسیده است.
در همین ارتباط «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه از تمامی کشور‌ها خواست تیم‌های پزشکی متخصص برای نجات زخمی‌ها به غزه اعزام کنند. بنابر گزارش شبکه المیادین، القدره با اشاره به سوختگی‌های شدید سطح پوست زخمی‌ها گفت که تیم پزشکی با دشواری‌های زیادی برای مداوای این زخمی‌ها مواجه است.
به گزارش العربی الجدید، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که سوخت مورد نیاز این آژانس در غزه روز چهارشنبه به پایان رسید و این مسئله باعث می‌شود عملیات کمک‌رسانی بین نیازمندان در این باریکه متوقف شود. پیش‌تر نیز سازمان ملل نسبت به اتمام سوخت در غزه که باعث تعطیلی بیمارستان‌های این باریکه خواهد شد، هشدار داده بود. در همین رابطه سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: ما به مرحله فروپاشی کامل در سیستم بهداشتی نوار غزه رسیده‌ایم.
فروپاشی نظام سلامت و بهداشت غزه در حالی است که رژیم‌صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را نمی‌دهد و این مسئله خشم جامعه جهانی را به همراه داشته است. نرسیدن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه، به افزایش آمار شهدای فلسطینی منجر خواهد شد و این جنایت در سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشری غربی انجام می‌شود که با حمایت قاطع از اشغالگران، چشم خود را به روی کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در غزه بسته‌اند.

نظر شما