شناسهٔ خبر: 63111131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۱۰ هزار قزوینی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند

قزوین - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: ۵۱۸ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این میان ۴۱۰ هزار نفر یعنی معادل ۷۹ درصد به شکل رایگان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیمان قجربیگی روز چهارشنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین تصریح کرد: روستاییان، دانشجویان خارجی، اتباع، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زندانیان و افراد مجهول الهویه به شکل رایگان در استان قزوین تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی به تفکیک اقشار تحت پوشش بیمه سلامت در استان قزوین اشاره کرد و گفت: از میان بیمه شدگان تحت پوشش، ۱۳۰ هزار نفر بیمه همگانی، ۲۷۰ هزار نفر بیمه روستایی، ۳۵ هزار نفر بیمه سایر اقشار و ۷۰ هزار نفر نیز بیمه کارمندی بیمه سلامت هستند.

قجربیگی به بیمه رایگان سلامت در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: ۴۱۰ هزار بیمه شده استان قزوین به شکل رایگان تحت پوشش ما قرار دارند که ۲۶۰ هزار نفر از این جمعیت را روستاییان تشکیل می‌دهند.

۴۱۰ هزار قزوینی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند

به گفته این مسوول، در همین نسخه الکترونیک که ۱۸ سال زمین مانده بود، توسط بیمه سلامت تکمیل شد و اکنون ۹۹.۸ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت نسخه الکترونیک می‌نویسند.

قجربیگی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۹ خدمت درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد و ماهانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال برای خدمات بیمه سلامت در استان قزوین به مراکز تحت پوشش پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت قزوین با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ نوع بیماری در سامانه حمایت از بیمه سلامت ثبت شده و قرار است این تعداد به ۱۰۷ بیماری برسد، تاکید کرد: طی سال جاری و برای درمان و حمایت ۹۲۰ بیمار تحت پوشش بیمه سلامت استان قزوین حدود ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده که این روند همچنان ادامه دارد.

قجربیگی در رابطه با حق بیمه دهک‌های مختلف نیز اظهار کرد: دهک های ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک هفت ۳۰، دهک هشت ۴۰ و دهک ۹ نیز ماهانه ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

وی در پایان از تحت پوشش قرار گرفتن سه خدمت در طب سنتی نیز خبر داد و گفت: این اقدام به زودی در کشور و استان قزوین عملیاتی می‌شود.

بیش از ۵۱۸ هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش بیمه قرار داشته و از ۵۵۹ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت، خدمات خود را دریافت می کنند.

۲۹ مهر تا پنجم آبان ماه، به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

نظر شما