شناسهٔ خبر: 63103760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ آبان ۱۳۵۸؛

روایت ماجرای ارتباط شمس و ارتشبد نصیری با فروشگاههای شهر و روستا

شاه باید زنده تحویل ایران‌ شود. این تیتر بزرگ که بر پیشانی صفحه نخست روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۵۸ نقش بسته است خبر از اقدامات دیپلماتیک برای استرداد شاه سابق به ایران می دهد‌‌. این روزنامه خبر داده که شاه سابق از ۶ سال پیش به سرطان کیسه صفرا مبتلا بود و فقط فرح از بیماری شوهرش اطلاع داشت. همچنین پزشکان متخصص گفته اند شاه مخلوع بیش از دو سال دیگر زنده نمی ماند. همچنین این روزنامه از اشغال چند ساختمان بزرگ در تهران منجمله هتل رویال گاردن توسط دانشجویان خبر داده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاه باید زنده تحویل ایران‌ شود. این تیتر بزرگ که بر پیشانی صفحه نخست روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۵۸ نقش بسته است خبر از اقدامات دیپلماتیک برای استرداد شاه سابق به ایران می دهد‌‌. این روزنامه خبر داده که شاه سابق از ۶ سال پیش به سرطان کیسه صفرا مبتلا بود و فقط فرح از بیماری شوهرش اطلاع داشت. همچنین پزشکان متخصص گفته اند شاه مخلوع بیش از دو سال دیگر زنده نمی ماند. همچنین این روزنامه از اشغال چند ساختمان بزرگ در تهران منجمله هتل رویال گاردن توسط دانشجویان خبر داده و اینکه با پیام آیت الله منتظری راهپیمایی بزرگ وحدت امت با امام در سراسر کشور فردا برگزار می‌شود. خبر دیگر اختصاص به وزارت مسکن دارد که قول کاهش اجاره خانه را برای بررسی داده است. مهدوی کنی رئیس کمیته های انقلاب هم در اطلاعیه ای نوشته است که کمیته ها فقط حق دارند در مسائل امنیتی و ضدانقلاب دخالت کنند. امام خمینی هم در دیدار با گروهی از اهالی مسجد ارباب تهران گفته اند که اگر صد مرتبه انتخابات بشود مردم علما را انتخاب می کنند. و مجلس خبرگان منحل نمی‌شود و کسی حق انحلال آنرا ندارد.

IMG_20231025_070916_114

به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبری با عنوان سوءاستفاده های کلان سران رژیم‌ سابق از فروشگاههای شهر و روستا بر می خوریم که متن کامل آنرا که برای این شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم به شرح زیر می باشد؛

۶۰ واحد از شعبه های فروشگاههای شهر و روستا از امروز بعدازظهر بعد از چند هفته تعطیلی آغاز به کار کرد. علت تعطیل چند هفته ای،  برای رسیدگی به سوء استفاده های کلان سران رژیم سابق در این فروشگاهها بود.

سازمان تعاون شهر و روستا که در تهران ۱۴۵ شعبه دارد تا اواسط هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

احمد حاتمی مدیر عامل فروشگاههای شهر و روستا در این باره اظهار داشت رسیدگی به امور مالی و حسابداری فروشگاههای شهر و روستا را پس از پیروزی انقلاب متوقف کردیم تا کار حسابرسی آن بطور دقیق دنبال شود. در این حسابرسی موارد سوءاستفاده های زیادی کشف شده است که بزرگترین رقم آن مربوط به سران رژیم گذشته بود. اشخاصی مانند نعمت الله نصیری رئیس ساواک، سرلشکر فردوست، شمس پهلوی و چند عامل دیگر رژیم گذشته سوءاستفاده های کلانی از شرکت تعاونی شهر و روستا کرده اند که مدارک آن در این حسابرسی کشف شده است.

مدارک موجود نشان می‌دهد که به عناوین مختلف از قبیل تغدیه رایگان و حواله های گوناگون، میلیون‌ها تومان از این سازمان برده اند.

IMG_20231025_070916_118

قبلا فروشگاههای شهر و روستا تنها ۱۷ قلم خواروبار و مواد غذایی عرضه می کردند ولی ما این مقررات را از بین بردیم و از این پس سعی خواهد شد حتی الامکان کلیه نیازمندیهای مردم با قیمت عادلانه و شرایط بهتر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما