شناسهٔ خبر: 63102811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش یکسان رسانه‌های معاند و جریان غرب‌گرا به یک حکم قضایی

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

در موضوع اعلام حکم دو خبرنگار بازداشتی، رسانه‌های معاند از جمله شبکه تروریستی اینترنشنال مدعی شدند این احکام سنگین است. رسانه‌های منتسب به جریان غرب‌گرا در داخل از جمله روزنامه سازندگی نیز دقیقاً با همین ادبیات و تعابیر، نسبت به این حکم واکنش نشان دادند.
به گزارش فارس، روز دوشنبه شعبه۱۵ دادگاه انقلاب تهران رأی پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی را صادر کرد. بر اساس رأی صادره، نیلوفر حامدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم امریکا به تحمل هفت سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضدامنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.
همچنین الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم امریکا، به تحمل شش سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضدامنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.
همچنین هر دو متهم با توجه به اقدامات ضدامنیتی به استناد بند‌های پ، ح و ذ ماده۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال۱۳۹۲، به عنوان مجازات تکمیلی به مدت دو سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.
انتشار این خبر، واکنش منفی دو طیف را در پی داشت؛ جریان غرب‌گرا در داخل و جریان معاند در خارج از کشور. نکته قابل تأمل این است که رسانه‌های معاند از جمله شبکه تروریستی اینترنشنال مدعی شدند این احکام سنگین است، این در حالی است که رسانه‌های منتسب به جریان غرب‌گرا در داخل از جمله روزنامه سازندگی نیز دقیقاً با همین ادبیات و همین تعابیر، نسبت به این حکم واکنش نشان دادند.
طبق کیفرخواست صادره نیلوفر حامدی به سه جرم همکاری با دولت متخاصم امریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضدامنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران متهم شده است.
با توجه به تحقیقات قضایی، بررسی‌های اطلاعاتی و اطلاعات مربوط به فعالیت متهمه در فضای مجازی، از نظر مرجع قضایی اقدامات مجرمانه وی در محور‌های زیر خلاصه می‌شود:
۱- تبانی با عناصر سازمان اتحاد برای ایران (از سازمان‌های همکار وزارت خارجه امریکا) برای اجرای پروژه کمپین‌سازی و جنبش‌سازی در راستای براندازی نرم و ایجاد اغتشاشات خیابانی در پوشش مسائل اجتماعی
۲- اجماع و تبانی با عناصر سازمان شورای دموکراسی (از سازمان‌های همکار دولت امریکا در اجرای پروژه مبتنی بر براندازی نرم) به واسطه شرکت در دوره‌های آموزشی این سازمان در کشور‌های آفریقای‌جنوبی و جمهوری چک، طراحی و اجرای پروژه‌های مدنظر این سازمان در داخل کشور
۳- همکاری و ارتباط با رسانه‌های فارسی‌زبان برانداز وابسته به حاکمیت‌های بیگانه
۴- اجماع و تبانی با عناصر فعال پروژه‌های براندازی نرم در قالب گروه‌سازی، برگزاری جلسات آنلاین و انجام اقدامات مشترک.
گفتنی است شادی امین از مدیران سازمان عدالت برای ایران به عنوان همکار وزارت خارجه امریکا در تاریخ ۲۳مهرماه۱۴۰۱ ضمن مصاحبه‌ای با شبکه BBC با تأکید بر نقش‌آفرینی متهمه در انتشار خبر فوت مهسا امینی نسبت به ایجاد فشار رسانه‌ای علیه حاکمیت اقدام کرد که این امر و همچنین بررسی سایر خطوط رسانه‌ای جریان معاند نشان از نوعی همگرایی و نزدیکی سازمان‌های وابسته به امریکا به برخی فعالان وابسته داخلی مخصوصاً نیلوفر حامدی دارد.
همچنین الهه محمدی با توجه به تحقیقات به عمل آمده و بررسی‌های فنی و همچنین اطلاعات آشکار مربوط به فعالیت در فضای مجازی مرتکب سه اقدام مجرمانه شده بود؛ همکاری با دولت متخاصم امریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران.
محمدی به عنوان عنصر اصلی تیم دیده‌بان آزار در داخل کشور، حول پرونده فوت مهسا امینی اقداماتی مانند تولید محتوای گسترده و مستمر در راستای ناامن‌سازی جامعه از سوی این نهاد، ارتباط با منبع اصلی تولید خبر در تلویزیون ایران‌اینترنشنال، حضور میدانی در مقابل بیمارستان در زمان فوت مهسا امینی و جمع‌آوری اطلاعات (بدون اجازه خانواده مرحومه) و انتشار آن، جمع‌آوری اطلاعات اغتشاشات روی داده در آن روز و اطلاع‌رسانی در جهت اهداف رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، القای خشونت سیستماتیک و محور قرار دادن مسئله قتل مهسا امینی، طراحی و انتشار فراخوان اولین تجمعات و اغتشاشات صورت‌پذیرفته بعد از فوت مهسا امینی در مقابل مجلس شورای اسلامی و بلوار کشاورز و حضور مستمر در اغتشاشات و حمله به نیرو‌های امنیتی را انجام داده بود.
اقدام علیه امنیت ملی به واسطه نقش‌آفرینی در اغتشاشات خیابانی ایجاد شده در موضوع فوت مهسا امینی و همچنین حمله به نیرو‌های امنیتی نیز یکی دیگر از اقدامات مجرمانه محمدی بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما