شناسهٔ خبر: 63082133 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

گله تند و تیز نایب‌قهرمان کشتی از تبعیض‌ها

یزدانی: دستاورد فوتبال چیست؟

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

سال‌هاست که شاهد تبعیض‌های کلان بین فوتبال و سایر رشته‌ها هستند. با وجود این ترجیح می‌دهند دم نزنند، شاید، چون خوب می‌دانند گفتن و نگفتنش یکی است و کوچک‌ترین تأثیری در روند ماجرا ندارد. این‌بار، اما پرواضح است که کارد به استخوان رسیده است؛ این را می‌توان از حرف‌های تند و تیز امیرمحمد یزدانی دریافت، حرف‌هایی که البته بی‌راه هم نیست. بی‌شک اینکه کنعانی‌زادگان مدعی می‌شود، چون پرسپولیس بزرگ است باید با ماشین خوب به باشگاه رفت و آمد کند برای یزدانی گران تمام شده، اما آنچه دوبنده‌پوش تیم ملی کشتی ایران را به واکنش وا داشته، صحبت‌های مدافع پرسپولیس در خصوص خودروی وارداتی ۱۰۰ میلیاردی است. خودرویی که حواله آن پاداش صعود به جام جهانی بود: «خواستم یک استوری ساده بگذارم، اما ترجیح دادم حرف دلم را بزنم. درست است فوتبال ورزش بزرگی است با دامنه‌ای وسیع‌تر، اما تا می‌خواهیم حرف بزنیم، می‌گویند خودتان را با فوتبال مقایسه نکنید، جام جهانی خیلی پربیننده‌تر از کشتی است. اما افتخار فوتبال ما در این جام‌جهانی‌ها چه بوده است؟ دستاوردش در جام جهانی چیست؟ بگویید تا دیگر اعتراض نکنیم. تیم در گروه چهار تیمی، سوم می‌شود و هیچ‌وقت هم از گروه خودش بالا نمی‌آید. من هم جام جهانی را می‌بینم، من هم قبول دارم فوتبال یک صنعت بزرگ است، اما شما در جام جهانی چه کردید؟ اینکه شش گل از یک تیم دریافت کردید، افتخار است؟ در نتایج‌شان بزرگ‌نمایی می‌کنند، بردن ولزی که از پلی‌آف بالا آمده که جایزه گرفتن ندارد! می‌گویند این جایزه صعود ما به جام جهانی است، اما مگر برای صعود هم جایزه می‌دهند؟!»
حق با یزدانی است، هیچ رشته‌ای جز فوتبال تا به امروز پاداش صعود دریافت نکرده؛ نه صعود به مسابقات آسیایی، نه جهانی و نه حتی المپیک. اما فوتبال نه تنها بابت هر برد پاداش می‌گیرد که برای صعودش به جام جهانی نیز پاداش دریافت می‌کند که بعد از گذشت چند ماه، کوچک‌ترین اشاره به آن، داغ دل منهای فوتبالی‌ها را تازه کرده و آن‌ها را به واکنش داشته است: «خیلی زشت است که محمد نخودی با سه مدال جهانی بعد از بازگشت از بلگراد از پنج کارت هدیه صحبت کند یا یونس امامی بگوید که در مراسم تجلیل به من یک ربع‌سکه دادند. این‌ها مدال‌داران جهانی هستند، مگر می‌شود اختلاف ما با ورزش دیگر ۱۰۰ میلیارد تومان باشد! همه این پاداش‌ها هم از پول دولت و بیت‌المال است.»
نایب‌قهرمان کشتی آزاد جهان در مسابقات ۲۰۲۳ بلگراد در گفتگو با تسنیم با گریز زدن به صحبت‌های دبیر تأکید می‌کند که هرگز نباید فراموش کنیم از پول بیت‌المال برای ما هزینه شده است: «باید بابت پول و پاداشی که دریافت می‌کنیم کاری انجام دهیم. آن‌ها چه کاری کرده‌اند؛ در اردوی تیم ملی، دبیر هزار بار می‌گوید خرجی که برای شما در اردوی می‌شود از پول بیت‌المال است، خراب کنید دیگر شما را به مسابقه نمی‌برم. بعد یک فوتبالیست اینطور فخرفروشی می‌کند، آن هم بابت این همه باخت. اگر به جای رونالدو بودند چه می‌کردند. زندگی سخت شده و هزینه‌های زندگی مردم خیلی بالا رفته و اینگونه حرف زدن‌ها ناراحت‌کننده است. این چه حرفی است که لیاقت فلان باشگاه این است که من با فلان ماشین سر تمرین بیایم!»

برچسب‌ها:

نظر شما