شناسهٔ خبر: 63073606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ: دولت مسائل فرهنگی کشور را بدون حاشیه پیش می‌برد

رباط‌کریم - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت مسائل فرهنگی کشور را بدون حاشیه و مسائل آزار دهنده جلو می برد و هدفش تحقق دغدغه‌های قشر فرهنگی و هنری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث مسکن هنرمندان و خبرنگاران در شهر پرند با اشاره به مشکلات فرهنگ و رسانه اظهار داشت با اولین کلنگ زنی شهر هنر در شهر پرند رباط کریم تمام اهالی فرهنگ و هنر که تا به امروز صاحب‌ مسکن‌ نشدند صاحب‌ خانه‌ خواهند شد واین طرح در همه استان‌های کشور ادامه‌ پیدا خواهد کرد.

وی افزود: سرفصل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد برنامه‌های تحولی و دارای نقش برجسته است و توسعه آموزشی و ساخت اماکن فرهنگی جزو وظایف وزارت فرهنگ بوده و تا تحقق این وظایف برای اهالی فرهنگ و هنر تلاش خواهیم کرد.

اسماعیلی هدف وزارتخانه متبوعش را ارائه کارنامه قابل توجه در این دولت خواند و خاطرنشان کرد: ما دنبال حکمرانی نوین فرهنگی هستیم و با ایجاد فضای جدید در برنامه هفتم مبنی بر اصول روشن جلو می‌رویم و این مسیر با درایت و شتاب بیشتری اجرا می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تاکید رئیس جمهور بر این است که جریان فرهنگی و هنری کشور بدون هرگونه حاشیه و مسائل آزاردهنده با پشتیبانی دولت ادامه پیدا کندو حل مسائل معیشتی و مسکن اهالی هنر در اولویت است و مشکلات جامعه هم اقتضا می‌کند که در اولویت برنامه های مسئولان قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون یکصد هزار نفر از اهالی هنر و رسانه عضو صندوق اعتباری هنر هستند که در این ۲ سال ۲۸ هزار نفر اضافه شدند.

اسماعیلی ادامه داد: در بخش خبرنگاران نیز طی این ۲ سال شروع دولت سیزدهم شمار اعضای صندوق اعتباری هنر از چهار هزار نفر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و همه اهالی فرهنگ و هنر مورد حمایت این صندوق هستند.

وی خاطرنشان کرد: درهمه نقاط کشور برای کارکنان وزارتخانه و اعصاب فرهنگ و هنر مسکن تدارک دیده می شود و این پروژه ها با شتاب بیشتری ادامه‌ پیدا می کند و هدف ایجاد شهر هنر براین است که دولت با پیوست فرهنگی در همه طرح‌های مهم جلو برود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی یادآور شد: شهری مثل پرند می‌تواند در آینده به عنوان پایگاه فرهنگی و هنری استان تهران باشد و در وزارت فرهنگ این مسیر دیده شده که با توجه به دسترسی های ارتباطی جشنواره‌های مهم کشوری با ایجاد فضاهای فرهنگی در این شهر برگزار شود.

اسماعیلی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در گام نخست چند واحد مسکونی برای هنرمندان خبرنگاران چند واحد مسکونی ساخته می‌شود و به بهره برداری و واگذاری خواهد رسید؟ گفت:  در واقع ما در صندوق هنرمندان میزبان اهالی فرهنگ، هنر، روزنامه نگاران،  نویسندگان و اهالی قرآنی هستیم که تا کنون بیش از صد هزار نفر عضو صندوق هنر هستند. در فراخوانی که داده شد تقریبا ۷ هزار و ۸۰۰  نفر در کشور ثبت‌نام داشته‌اند که  در گام نخست برای ۲ هزار نفر پیش‌بینی‌هایی انجام شده تا ان‌شاءالله تاسیس اتفاق بیفتد. 

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است؛ طرح مسکن هنرمندان با عنوان شهر هنر از جمله اقدامات مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است که صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید در شهر پرند کلنگ زنی شد و در فاز اجرایی قرار گرفت.

شهر جدید پرند در ۳۳ کیلومتری جنوب‌غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ـ ساوه واقع شده ‌است این شهر دارای هفت فاز است و در آینده قرار است به ۱۶ فاز گسترش پیدا کند.

فازهای صفر تا سه شامل املاک سنددار شرکتی یا شخصی‌ساز و فازهای چهار تا ۶ شامل املاک مسکن مهر می‌شوند.

نظر شما