شناسهٔ خبر: 63066820 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

در شنبه جنجالی فوتبال اروپا چه گذشت؟ چه خوبه برگشتی!

صاحب‌خبر -

آریا طاری 

بازگشت فوتبال باشگاهی، همه آن چیزی بود که هواداران فوتبال می‌خواستند. فیفادی بالاخره تمام شد و فوتبال در کشورهای مختلف دوباره به جریان افتاد. در شنبه‌ای که سراسرش پس از بازی‌های تماشایی و اتفاق‌های خاص بود، به جز آرسنال، سایر مدعیان قهرمانی لیگ برتر حریفان‌شان را شکست دادند، در آلمان ژابی آلونسو برد دیگری به دست آورد، در ایتالیا خیال گارسیا کمی راحت شد و در اسپانیا هم درگیری عجیبی بین راموس و بازیکنان رئال مادرید اتفاق افتاد. این خلاصه‌ای از یک روز دیوانه‌وار بود.

انگلیس، پسری که  برگشت

هرچه از زیبایی گل سامان قدوس روبه‌روی برنلی حرف بزنیم، حق مطلب ادا نمی‌شود. سامان که به تازگی از اردوی ملی به تیم‌ باشگاهی‌اش برگشته بود، مسابقه این هفته برنتفورد را از روی نیمکت شروع کرد. او پس از گل دوم بازی، به زمین مسابقه رفت و با یک شلیک فوق‌العاده، تیر خلاص را به برنلی زد. فوتبال ایران پس از مدت‌های طولانی، دوباره صاحب یک گلزن در لیگ انگلیس شد. از زمانی که برنلی به لیگ برتر آمده، سامان هرگز نتوانسته بود برای این تیم گل بزند. او پس از عملکرد نه‌چندان خوب فصل گذشته، از باشگاه جدا شد اما به شکل عجیبی دوباره به برنلی برگشت و حالا شاید این گل دیدنی، شرایط را برایش کاملا عوض کند. این لحظه مهمی برای سامان قدوس بود. لحظه‌ای که انگار خود او هم دوباره به یاد آورد که چه فوتبالیست باکلاسی است. لیگ برتر در روز شنبه، بازی‌های بزرگ دیگری هم داشت. در لندن، بازگشت درخشان آرسنال پس از شروع ضعیف این تیم روبه‌روی چلسی اتفاق افتاد و هر دو تیم یک امتیاز به دست آوردند. این شاید همان روزی بود که خیلی از طرفداران چلسی حداقل کمی به آینده تیم‌شان با پوچتینو امیدوار شدند. دربی مرسی‌ساید هم حواشی داوری خاص خودش را داشت. خیلی‌ها معتقد بودند پس از شکایت‌های مداوم لیورپول از داوری، این بار اخراج بازیکن اورتون در جریان مسابقه و همچنین اعلام پنالتی به سود لیورپول، تلاش داورها برای جبران اشتباه‌های قبلی بوده است! در برخورد گواردیولا و بدلش در لیگ برتر یعنی دی زربی، سیتی موفق شد برایتون را شکست بدهد. اتفاق غیرمنتظره هفته اما برد یونایتد در زمین شفیلد بود. بردی که به کمک شلیک فوق‌العاده‌ای از دیگو دالو به دست آمد تا شاید حالا دیگر خیلی‌ها آن سر توپ معروف گابریل ژسوس به این بازیکن را به فراموشی بسپارند.

لالیگا؛ راموس در نمایی دیده نشده

پس از هم‌تیمی‌شدن با مسی در پاریس و زدن گل سه امتیازی برای بارسلونا، آخرین کاری که رئالی‌ها انتظارش را از راموس داشتند، درگیری با بازیکنان رئال مادرید بود! قفل این کار هم از سوی این ستاره بزرگ باز شد. راموس که برابر رئالی‌ها انگیزه زیادی هم داشت، در جریان این بازی با رودیگر درگیر شد و صحنه‌هایی عجیب و باورنکردنی خلق کرد. رئالی‌ها که به شدت از قضاوت داور بازی ناراحت بودند، در نهایت دو امتیاز را در سانچز پیزخوان از دست دادند. دو گل مادریدی‌ها در این مسابقه از سوی داور مردود شد. اتفاق جالب دیگر شنبه‌شب لالیگا، هت‌تریک گریزمان برای آتلتی بود. بازیکنی که این روزها در اوج قرار دارد. آنتوان فقط با زدن هشت گل دیگر، تبدیل به بهترین گلزن تاریخ باشگاه مادریدی خواهد شد.

آلمان؛  ژابی دست بردار نیست!‌

لورکوزن با هدایت آلونسو در بوندس‌لیگا بی‌رحمانه می‌تازد و جلو می‌رود. آنها این بار هم خیلی زود دروازه وولفسبورگ را باز کردند اما گل فریمپونگ در همان نیمه اول پاسخ داده شد. اواسط نیمه دوم اما گریمالدو، سه امتیاز دیگر را برای لورکوزن به دست آورد. این هفتمین برد لورکوزن در هشتمین بازی این فصل بود. تیمی که با قدرت به صدرنشینی ادامه می‌دهد و این روزها در فرمی باورنکردنی به سر می‌برد. تیم توخل هم البته این هفته مشکلی برای شکست دادن ماینتس نداشت و با درخشش دوباره هری کین، این تیم را هم برد. بایرن هم در این فصل نتایج خوبی گرفت اما فعلا پشت سر لورکوزن و اشتوتگارت، در رده سوم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا دیده می‌شود. اشتوتگارت این هفته باز هم با گلزنی گیراسی برنده شد. پدیده‌ای که در هشت مسابقه اول فصل، 14 گل زده و با اختلافی کاملا معنادار، آقای گل این روزهای بوندس‌لیگا به حساب می‌آید.

ایتالیا،  فعلا   نه آقای کونته!‌

همین چند روز قبل بود که آنتونیو کونته از علاقه‌اش برای بازگشت به سری آ و حضور در تیمی مثل ناپولی صحبت کرد. واکنش تیم ناپولی اما زدن سه گل به هلاس ورونا در روز غیبت اوسیمن بود. کوارتسخلیا که این فصل کمی افت کرده بود نیز با زدن دو گل در این بازی، دوباره احیا شد. به نظر می‌رسد با این پیروزی، جایگاه رودی گارسیا در ناپل فعلا امن خواهد بود. اینتر هم که در آخرین بازی‌اش روبه‌روی بلونیا به شکل عجیبی امتیاز از دست داده بود، این بار تورینیو را خیلی راحت شکست داد تا به فرم خوبش برگردد.

 

نظر شما