شناسهٔ خبر: 63054464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تذکرات اعضای شورای شهر تهران؛

استقبال از تولید ملی تا تقدیر از اکران تبلیغات محیطی در شهر تهران برای مظلومیت غزه

تهران بزرگ - ایرنا - نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از تولید ملی و خرید واگن‌های داخلی استقبال می‌کنیم اما نمی‌توانیم مردم را در صف‌ها منتظر بگذاریم تا تولید انجام شود از این جهت خرید واگن خارجی در دستور کار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه به ریاست مهدی چمران در حال برگزاری است و در آن پنج تذکر توسط اعضای شورا در صحن قرائت شد.

جدی ترین تذکر را پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران را در واکنش به توئیت یکی از نمایندگان مجلس درباره عقد قرارداد ۷۹۱ واگن مترو با چین داد و گفت: ما از تولید ملی حمایت می‌کنیم و اینجا اعلام می‌کنم، حاضرم با شما به شرکت‌هایی که می‌گویید، بیایم و هر میزان که توان دارند قرارداد ببندیم.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها یک واگن تولید کردند که آن واگن هم هنوز رونمایی نشده است اما من به نمایندگی از شورا و شهرداری اعلام می‌کنم که از تولید داخلی حمایت می‌کنیم اما معتقدم وقتی به موفقیت بزرگ می‌رسیم باید توانمندی‌های جمهوری اسلامی را تبیین کنیم.

سروری این را هم به صراحت گفت که حالا که پس از سال‌ها توقف در ورود اتوبوس و مترو به ناوگان، گشایش ایجاد شده باید از آن حمایت کنیم.

وی البته نقدی هم از صدا و سیما کرد و گفت: امید بخشی به کشور کجاست؟

به گفته سروری، مدیریت شهری ۲ سال تلاش کرد تا ظرفیت‌های حمل و نقل را افزایش دهد و تحولی در این حوزه در حال انجام است، انتظار داشتیم ضریب خبری را شاهد باشیم اما صدا و سیما به عنوان یک خبر حاشیه‌ای به سفر شهردار تهران به چین نگاه می‌کند و از کنار آن به سادگی عبور کرد.

سروری افزود: می‌دانیم صدا و سیما درگیر انعکاس موضوع طوفان الاقصی است اما معتقدیم که سفر تیم مدیریت شهری به چین با ضریب رسانه‌ای می‌توانست امیدبخشی ایجاد کند.

اقدامات شهرداری در مهرماه نویدبخش بود

محمد آخوندی دیگر عضو شورا هم به موضوع جنایت های اسراییل در غزه پرداخت و گفت: وجدان‌های بیدار عالم که زیر بمباران رسانه‌های بعضا صهیونیستی قرار گرفته بودند، امروز همه به ذات خبیث اسراییل پی بردند و هنرمندان، ورزشکاران و اندیشمندان عالم نسبت به این موضوع (مظلومیت مردم غزه) موضع می‌گیرند.

وی همچنین با تقدیر از عملکرد شهرداری در حوزه حمل و نقل گفت: از ابتدای مهرماه شاهد ورود اتوبوس‌های جدید، بازسازی اتوبوس‌های قدیمی، اورهال مترو و افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو با حضور رییس جمهور بودیم و این روزها انعقاد قرارداد واگن‌های مترو را شاهد بودیم که امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.

آخوندی تاکید کرد: قطعاً ما به این سطح از خدمات راضی نیستیم و باید کمبودها جبران شود اما اقدامات شهرداری تهران نویدبخش اتفاقات خوبی است.

ایران ۳ دوره در اجلاس یک کمربند یک جاده حضور نداشت

سید احمد علوی رییس کمیته گردشگری شورا نیز با بیان اینکه ایران در سه دوره از اجلاس «یک کمربند، یک جاده» حضور نداشت، افزود: در این دوره شهردار تهران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ سالگی خواهرخواندگی تهران و پکن از سوی چین به اجلاس دعوت شد که تأثیر خوبی در عرصه دیپلماتیک دارد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد واگن‌های مترو با چین گفت: این اقدام از اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه مازاد به حوزه حمل و نقل شروع شد؛ از تیم قالیباف که سال ۹۵ موضوع را آغاز کرد تشکر می‌کنیم و متأسفیم که چهار سال بدون پیگیری باقی ماند چرا که اگر در دوره پنجم مدیریت شهری موضوع را پیگیری می‌کردند، امروز محصول آن را می‌دیدیم.

علوی اظهار کرد: چه فرقی می کند محصول این موضوع در این دوره باشد یا دوره بعدی؛ نباید به این موضوع توجه داشت که در چه دوره‌ای محصول خواهد داد. عده‌ای گفتند این چه قراردادی است که یک سال و نیم دیگر محصول می‌دهد.

ضرورت محتواسازی برای آیندگان درخصوص فلسطین

مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم طی تذکری گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران باید به محتواسازی برای آیندگان در خصوص موضوع فلسطین بپردازد.

وی تاکید کرد: این اتفاقات مقطعی است اما اگر درست نقل نکنیم جای قاتل و مقتول با قدرت رسانه‌ای تغییر خواهد یافت.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر هم از حجم تنوع تولید در سازمان زیباسازی در طول چند روز اخیر تقدیر کرد و گفت: این میزان خشم در دل مردم باید توسط سازمان زیباسازی در تبلیغات محیطی نشان داده می‌شد و از سوی دیگر با درگذشت مرحوم داریوش مهرجویی باید بنرهای تسلیت نصب می‌شد.

وی افزود: در تمام خیابان‌های اطراف محل تشییع، بنرهایی نصب شد و به جز این موضوع اتفاق بسیار خوبی در حوزه شعر و ادب فارسی افتاد؛ تمام این تبلیغات می‌توانست جذابیتی در سطح شهر ایجاد کند.

نادعلی با بیان اینکه با ابتکارات از جنس افکار مختلف، اشعاری انتخاب شد، تاکید کرد: برخی نقدهایی که مطرح می‌شود، بزرگنمایی است؛ ممکن است دیکته نوشته شده غلط داشته باشد. ما تذکر دادیم که تبلیغات کم ایرادتر باشد اما این حجم تولید قابل تقدیر است.

نادعلی با تاکید بر اهمیت رعایت ایمنی در نصب بالن ها در کارگاه‌های عمرانی، گفت: این اقدام خلاقانه بود تا مردم بدانند خدمت رسانی می‌شود اما باید ملزومات ایمنی رعایت شود. توضیحاتی که رییس مرکز ارتباطات به ما داد مبنی بر این بود که بالن‌ها در فضاهای محصور نصب شده اما در سانحه سوختگی منطقه ۲۱، کودکان از فنس عبور کرده بالن زمان سقوط مشتعل و باعث سوختگی می‌شود چون گاز مناسب استفاده نشده است لذا بنده تذکر خود را در این خصوص به شهردار تهران می‌دهم.

نظر شما