شناسهٔ خبر: 63049276 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقش فرماندهان سنتکام در جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه

ارتش آمریکا که از حمامیان و پشتیبانان اصلی تل‌آویو محسوب می‌شود با برقراری خطی هوایی، تجهیزات و جنگ افزار‌های مورد نیاز رژیم صهیونیستی را در جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی تامین می‌کند.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با ورود جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی به شانزدهمین روز خود شاهد افزایش بی‌سابقه و قابل توجه کمک‌های نظامی و تسلیحاتی آمریکا و ارتش آن به تل‌آویو هستیم تا بلکه در راستای این کمک‌ها و پشتیبانی‌ها مانع از شکست کامل ارتش متجاوز و اشغالگر صهیوینستی در برابر مبارزان فلسطینی شوند.

بر این اساس، با توجه به قول‌های پیدا و پنهان آمریکا به رژیم صهیونیستی مبنی بر اعظای کمک‌های فراوان نظامی و تسلیحاتی به این کشور در جریان جنگ این رژیم اشغالگر و نامشروع با گروه‌های مقاومت فلسطینی، گزارش‌های فراوانی در رسانه‌ها منتشر شده است که نشان می‌دهد حجم قابل توجه و چشمگیری از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی به ویژه بمب‌های مخرب و سنگرشکن را به سرزمین‌های اشغالی ارسال کرده است.

هدایت جنگ غزه توسط آمریکا و فرماندهان سنتکام

منابع آگاه اطلاعاتی در منطقه خبر دادند آمریکا در حال بارگیری و انتقال بمب‌های GBU و GBU ۳۱ از طریق هواپیما‌های ترابری خود به اسرائیل است. بمب‌های یاد شده مخرب‌ترین نوع مهماتی بوده که تاکنون برای تخریب مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غزه به کار رفته است.

از طرف دیگر نیز، آمریکا به دلیل جبران کسری موشک‌های بکار رفته در گنبد آهنین (موشک‌های تامیر) برای مقابله با حملات موشکی و راکتی توسط حماس در حال ترابری و انتقال این موشک‌ها از آمریکا و اروپا به «اسرائیل» است. البته اقدامات آمریکا در روز‌های گذشته فقط به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خلاصه نمی‌شود و نشانه‌های دیگری نیز حاکی از این است که آمریکایی‌ها رسما مدیریت صحنه جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را برعهده گرفتند.

هدایت جنگ غزه توسط آمریکا و فرماندهان سنتکام

بر این اساس الجزیره می‌گوید که پس از چندین دهه شکست پرهزینه ایالات متحده در منطقه چه در سطوح استراتژیک و چه در سطح دیپلماتیک و شکست در جنگ‌ها به نظر می‌رسد که آمریکا به ایجاد بحران در منطقه محتاج شده است. با وجود ادعای همیشگی بایدن به پایان دادن همیشگی درگیری‌ها در این منطقه افزایش نیرو‌های نظامی ایالات متحده در منطقه خطر یک درگیری منطقه‌ای بزرگ را به شدت افزایش داده است.

اما موضع قابل توجه و حساس دیگر این است که آمریکا در کنار ارسال سلاح و تجهیزات اقدام به ارسال سرباز نیز کرده است. بر این اساس، شبکه «سی ان ان» هم در گزارشی از اعزام یک تیم از نیرو‌های واکنش سریع تفنگداران دریایی ارتش آمریکا به آب‌های نزدیک سواحل فلسطین پخش کرده است.

هدایت جنگ غزه توسط آمریکا و فرماندهان سنتکام

از طرف دیگر بر اساس اسناد و مدارک موجود کارشناسان منطقه‌ای با ابراز نگرانی از تحرکات اخیر آمریکا در منطقه و در حمایت از رژیم صهیونیستی هشدار دادند که این درگیری خواهد بود که می‌تواند آمریکا را وارد جنگ بزرگ دیگری در خاورمیانه کند. نشان آن هم این است که ارتش آمریکا در روز‌های قبل یک فروند ناو هواپیمابر به نام «جرارد فورد» را وارد دریای مدیترانه و در نزدیکی ساحل غزه رسانده است.

در بعد دیگر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی، رسانه‌ها خبر از سفر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به تل‌آویو در روز جمعه ۲۱ مهرماه داده بودند. همچنین فرمانده سنتکام هم به هدف مشابه نظامی به تل‌آویو سفر کرده است.

هدایت جنگ غزه توسط آمریکا و فرماندهان سنتکام

ضمن اینکه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هم یک روز قبل از سفر وزیر دفاع این کشور در سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود. او با حضور در سرزمین‌های اشغالی ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی گفته بود که "تا زمانی که آمریکا باشد «اسرائیل» هرگز تنها نخواهد بود".

دامنه و حجم کمک‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در این زمان محدود آنچنان رشد و گسترش پیدا کرده است که برخی از رسانه‌های عربی ازجمله «قدس» می‌گویند کشتار غیر نظامیان در بیمارستان غزه با بمب‌های یک تنی MK۸۴ آمریکا انجام شد است.

هدایت جنگ غزه توسط آمریکا و فرماندهان سنتکام

در پایان باید گفت با توجه به دورنمای نامعلوم و نامشخص جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و ضعف و ناتوانی فراوان و قابل مشاهده رژیم صهیونیستی در میدان نبرد و در برابر رزمندگان و گروه‌های مقاومت فلسطینی باید شاهد افزایش بیش از پیش میزان کمک‌های نظامی و تسلیحاتی آمریکا از این رژیم اشغالگر و نامشروع باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما