شناسهٔ خبر: 63047502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

شوک نظرسنجی‌ها به نتانیاهو و محاسباتی که اشتباه در آمد!

با توجه به نتایج این نظرسنجی، تردیدی نیست که هر زمان جنگ اخیر پایان پیدا کند، نتانیاهو ناچار است به درخواست گسترده ساکنان اراضی اشغالی مبنی بر استعفا تن دهد، لذا در صدد نجات حداقلی خود به قیمت فرو رفتن بیشتر صهیونیست‌ها در باتلاق جنگ غزه است.

صاحب‌خبر -

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: واکنش‌های عصبی و گفتاردرمانی کاذب نتانیاهو در مواجهه با عملیات موفقیت‌آمیز «طوفان الاقصی» نه تنها منجر به اقبال ساکنان اراضی اشغالی به او و کابینه‌اش نشده، بلکه بیش از هر زمان دیگری موجبات افزایش خشم شهرک‌نشینان و دیگران فراهم کرده است.

در همین خصوص؛ «جروزالم پست» مبتنی بر نتایج یک نظرسنجی گزارش داده که بیشتر اتباع اسرائیل، یعنی 56 درصد معتقدند که نتانیاهو باید بلافاصله در پایان درگیری اخیر با مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین استعفا دهد.

نتایج این نظرسنجی در حالی است که نتانیاهو تصور می‌کرد در صورت وقوع یک نبرد تمام‌عیار با فلسطینی‌ها و زن و کودک‌کُشی قادر به مدیریت معادلات امنیتی تل‌آویو خواهد بود.

بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط مرکز گفتگو، تنها 28 درصد از اتباع اسرائیلی حامی عملکرد نتانیاهو حتی در بحبوحه جنگ غزه هستند.

این گزارش فاش کرده که از هر 5 اسرائیلی، چهار نفر شخص نتانیاهو و کابینه ائتلافی او را مسئول وقوع  عملیات طوفان الاقصی و شکست سنگین رژیم اشغال‌گر قدس در مواجهه با این عملیات قلمداد می‌کنند.

قبل از وقوع این عملیات، نتانیاهو و افرادی مانند «ایتمار بن‌گویر»، «آریه درعی» و «بزالل اسموتریچ» مدعی تسلط بر نوار غزه و کرانه باختری و قدرت پیش‌بینی عملیات حماس و جهاد اسلامی بودند اما اکنون، تل‌آویو به یکی از اصلی‌ترین نمادهای شکست اطلاعاتی در منطقه و جهان تبدیل شده است!

تردیدی نیست که هر زمان جنگ اخیر پایان پیدا کند، نتانیاهو ناچار است به درخواست گسترده ساکنان اراضی اشغالی مبنی بر استعفا تن دهد، لذا در صدد نجات حداقلی خود به قیمت فرو رفتن بیشتر صهیونیست‌ها در باتلاق جنگ غزه است.

اخیرا رهبر انقلاب تاکید فرمودند که؛ صهیونیست‌ها هر اقدامی صورت دهند، قدرت لاپوشانی و کتمان شکست بزرگ خود در عملیات طوفان الاقصی را نخواهند داشت. حال نظرسنجی‌ها و تحقیقات میدانی در اراضی اشغالی دقیقا چنین موضوعی را تایید می‌کند و شکست اسرائیل در این نبرد، به یک پیش‌فرض تثبیت شده در اذهان تبدیل شده است.

مروری بر دیگر نتایج نظرسنجی اخیر در اراضی اشغالی، در نوع خود قابل تامل است، از جمله اینکه؛ اکثریت قاطع 86 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که حمله غافل‌گیرانه از مقاومت، شکست امنیتی سختی برای رژیم صهیونیستی بوده است.

همچنین 92 درصد از این افراد اعلام کرده‌اند که نسبت به شرایط موجود (جنگ و بمباران غزه) و تبعات آن مضطرب هستند.

علاوه بر این، 94 درصد یعنی تقریباً همه پاسخ‌دهندگان معتقدند که کابینه نتانیاهو در قبال عدم آمادگی امنیتی که منجر به وقوع عملیات طوفان الاقصی شد، مسئول است و باید پاسخ‌گو باشد. علاوه بر این، 52 درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار استعفای وزیر جنگ «یوآو گالانت» را دارند.

این تقریبا نخستین‌بار در طول یک جنگ است که صهیونیست‌ها حتی اطمینان نسبی خود را در خصوص قدرت نظامی و امنیتی این رژیم از دست داده‌اند، لذا طوفان الاقصی را باید نقطه عطفی در معادلات منطقه تلقی کرد.


نورنیوز

نظر شما