شناسهٔ خبر: 63035056 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

سیلاب در سه استان جنوب ایران و احتمال بارش بیش از معمول در پاییز

سازمان هواشناسی اعلام کرد: با تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق کرمان، وضعیت جوی این ۳ استان برای امروز نارنجی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: امروز بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، جنوب سیستان‌ و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق کرمان را در بر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در این 3 استان از اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و خسارت به محصولات باغی و زراعی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز هم اعلام کرد: احتمال بارش بیش از معمول در پاییز حدود ۷۰ درصد و در برخی نقاط تا ۱۰۰ درصد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین بارش‌های مورد انتظار هم مربوط به نواحی غربی در امتداد زاگرس تا استان‌های غربی مانند آذربایجان، کردستان و تهران است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما