شناسهٔ خبر: 63019268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جزئیات جلسه محرمانه بایدن با سران رژیم صهیونیستی

به گفته آکسیوس بایدن از دهان تمامی سران رژیم یک پیام واحد را شنید که جنگ غزه زمان زیادی خواهد برد و حمایت آنها از این رژیم جنایت‌کار را به چالش خواهد کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبرگزاری آکسیوس نوشته است که دوازده روز پس از شروع جنگ علیه مردم غزه که باعث برافروختن خشم جهان به خصوص جهان اسلام شده است، بزرگ‌ترین دغدغه‌ی اسرائیل حفظ حمایت بین‌المللی تا رسیدن به اهداف جنگی خود (به خصوص از جانب ایالات متحده) است.

اما آکسیوس اشاره کرده است که بایدن نیز نگرانی‌های خاص خود را دارد طی یک جلسه ۱ ساعته با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو و مکالمات آتی با کابینه جنگ وی، بایدن درباره احتمال افزایش تنش میان اسرائیل و لبنان پرسیده است. بایدن از پیوستن حزب‌الله لبنان به جنگ بسیار نگران است زیرا ممکن است باعث گسترش جنگ در سطح منطقه خاورمیانه شود.

جزئیات جلسه محرمانه بایدن با سران رژیم صهیونیستی

به گفته آکسیوس از ابتدا جنگ، دولت بایدن به صورت خصوصی و عمومی هشدارهایی برای حزب‌الله و ایران ارسال کرده است که وارد جنگ نشوند. با این حال تمامی اعضای محور مقاومت خط قرمزهای خود را برای طرف مقابل روشن کرده‌اند و تصمیم با آنهاست که آیا می‌خواهند این خط قرمزها را نادیده بگیرند یا نه. پنتاگون برای حمایت از همدست جنایتکار خود دو ناوگروه به دریای مدیترانه ارسال کرده است و در حال آماده‌سازی سناریوهای مختلف در صورت ورود حزب‌الله به نزاع است.

این خبرگزاری اشاره کرده است که بایدن در خصوص استراتژی کلی رژیم صهیونیستی در غزه سوال‌هایی داشته است، به خصوص اینکه بعد از پایان جنگ آنها چه قصدی دارند؟ اعضای کابینه جنگ به بایدن پاسخ داده‌اند که در حال حاضر تمرکز آنها بر روی «ضد حمله» است اما بایدن تاکید داشته است که مقامات رژیم اسرائیل باید اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه برسد.

بایدن در سیاست اعلانی خود اما برای این رژیم سنگ تمام گذاشت و حتی ارزش جان شهروندان اسرائیلی را بیشتر از آمریکایی دانست و گفت: «برای اسرائیل این حمله مانند ۱۵ یازده سپتامبر بود.» با این حال او به آنها هشدار داد که اجازه ندهند خشم‌شان آنها رو فرو بخورد مثل اتفاقی که برای آمریکا افتاد که به وضوح به جنایات آمریکا در عراق و افغانستان اشاره دارد. طی جلسه با اعضای کابینه جنگ، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به بایدن اطلاع داد که «این یک جنگ دشوار و طولانی خواهد بود و اسرائیل نیاز به حمایت طولانی‌مدت ایالات متحده دارد.»

جزئیات جلسه محرمانه بایدن با سران رژیم صهیونیستی

به گفته یک مقام اسرائیلی بنی گانتز به بایدن گفته است که این جنگ برای نابود کردن حماس ممکن است چندین سال طول بکشد. به گفته حاضران در جلسه بایدن نسبت به این اظهار نظر واکنشی نشان نداد اما تاکید داشت که حمایت بین‌المللی از رژیم اسرائیل وابسته به پاسخ‌گویی نسبت به شرایط کمک‌های بشردوستانه در غزه دارد جایی که صدها هزار نفر به علت بمباران‌های بدون ملاحظه رژیم صهیونیستی مجبور به کوچ شده‌اند.

آکسیوس نوشته است که آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که آیا درخواست نتانیاهو برای بسته کمک‌های نظامی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار به راحتی توسط کنگره آمریکا تأیید می‌شود یا نه؟ چندی پیش درخواست برای کمک‌های نظامی با مبلغی کمتر برای اوکراین باعث کودتایی سیاسی درون مجلس نمایندگان آمریکا و عزل رئیس مجلس شد. به گفته نخست وزیر رژیم اسرائیل، بایدن پذیرفت که یک بسته حمایت نظامی بی‌سابقه را برای اسرائیل تصویب کند. انتظار می‌رود که تیم بایدن از این فرصت برای ارسال کمک به اوکراین نیز استفاده کند.

این خبرگزاری در پایان به نقل از نتانیاهو نوشته است که طرفین با هم توافق کرده‌اند که سطح همکاری را به درجه‌ای افزایش دهند تا «تمامی معادلات در تمامی جبهه‌ها به نفع ما تغییر کند و بتوانیم به تمام اهداف جنگی‌مان برسیم.»

نظر شما