شناسهٔ خبر: 63017280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرعت وزش باد در زنجان افزایش می‌یابد

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: از بعداز ظهر امروز وزش باد، مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد که سرعت آن از فردا افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب نقاط استان صاف و در شهرستان طارم ابری و ارتفاعات آن مه آلود است، گفت: از شامگاه پنجشنبه میزان پوشش ابر‌ها در زنجان افزایش می‌یابد.

وی افزود: روز جمعه سامانه بارشی ضعیفی از منطقه عبور خواهد کرد که بر اثر فعالیت آن شاهد بارش‌های پراکنده و وقوع رعد و برق خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته خیرآباد با ۲ درجه سانتیگراد خنکترین منطقه استان بود، ادامه داد: با افزایش پوشش ابر‌ها از صبح جمعه حداقل دما در استان افزایش خواهد یافت.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان هشت و ۲۰ درجه، ابهر چهار و ۲۳، خرمدره هفت و ۲۱ درجه، آببر ۱۴ و ۲۸ درجه، سلطانیه سه و ۲۰ درجه، قیدار ۶ و ۱۷ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

نظر شما