شناسهٔ خبر: 63016340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

بهترین فیلم های اکشن کمدی | ۳۰ فیلم برتر اکشن خنده دار

اکشن ببین، لبخند بزن

صاحب‌خبر -

ژانر اکشن کمدی یکی از دیدنی ترین ژانرهای دورگه موجود در سینماست. یکی از دلایلی که میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان کمدی‌های اکشن را تماشا می‌کنند این است که این دست آثار ژانرهای مستقل اکشن و کمدی را در یک پروژه جریان اصلی جاه‌طلبانه باهم ترکیب می‌کنند. فیلم‌های این ژانر تا شروع دهه ۸۰ میلادی واقعاً برجسته نبود. در واقع، می‌توان ادعا کرد که تعداد انگشت شماری از آثار پلیسی رفاقتی همچون «48Hrs» به رشد سریع این فیلم‌ها اعتبار دادند.

«اگر به ژانر اکشن علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما با عنوان بهترین فیلم های اکشن را از دست ندهید.»

بنابراین، فرمول فیلم اکشن-کمدی خیلی زود خودش را پیدا کرد و در طول دهه ۱۹۹۰ جایگاهی جذاب در میان مخاطبان جریان اصلی سینمای هالیوود به دست آورد. جدای از ترکیب آشکار اکشن و طنز، چیزی که این ژانر را بسیار خاص می‌کند این است که فیلم‌های اکشن کمدی سعی می‌کنند مخاطب پسند باشند. پس با این تفاسیر بیایید در این مطلب از ویجیاتو نگاهی به بهترین فیلم های اکشن کمدی تاریخ سینما داشته باشیم.

فهرست محتوا نمایش
1 Bad Boys
2 2Guns
3 Game Night
4 Red
5 Rush Hour
6 Tropic Thunder
7 Spy
8 The Man From U.N.C.L.E
9 Bullet Train
10 The Hitman’s Bodyguard
11 The Suicide Squad
12 21Jump Street
13 The Nice Guys
14 Men In Black
15 Beverly Hills Cop
16 Veteran
17 Shaolin Soccer
18 Kiss Kiss Bang Bang
19 Scott Pilgrim Vs. The World
20 Midnight Run
21 Kick-Ass
22 Kingsman: The Secret Service
23 Kung Fu Hustle
24 The Gentlemen
25 Hot Fuzz
26 Thor: Ragnarok
27 Guardians Of The Galaxy
28 Deadpool
29 The Other Guys
30 Big Trouble In Little China
31 کلام پایانی درباره فیلم های اکشن کمدی

Bad Boys

Bad Boys Bad Boys
کارگردان مایکل بی
بازیگران  ویل اسمیت، مارتین لارنس، لیزا بویل، مایکل تالیفرو
سال انتشار 1995
امتیاز IMDb 6.9

پسران بد یک فیلم اکشن کمدی است که داستان آن به دنبال مارکوس برنت (مارتین لارنس) و مایک لوری (ویل اسمیت) در نقش دو کارآگاه پلیس میامی است که باید یک محموله هروئین دزدیده شده را ردیابی کنند. اما وقتی آنها برای ایمن نگه داشتن یک شاهد نیاز به تغییر هویت خود دارند، همه چیز در مسیر حفظ زندگی خصوصی آنها تا حدودی پیچیده می‌شود.

این اثر از ابتدا تا انتها فیلمی اکشن و سرگرم‌کننده است. اگرچه این فیلم اکشن کمدی با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان مواجه شد، اما توانست در باکس آفیس در قامت یک برنده ظاهر شود و در طول این سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

2Guns

2Guns 2Guns
کارگردان بالتاسار کورماکور
بازیگران  دنزل واشنگتن، مارک والبرگ، پائولا پاتون، بیل پکستون
سال انتشار 2013
امتیاز IMDb 6.7

دو اسلحه یک کمدی اکشن پلیسی رفاقتی است که بازیگران برجسته‌ای مانند دنزل واشنگتن و مارک والبرگ در نقش‌های اصلی آن بازی می‌کنند. فیلم داستان دو مامور مخفی به نام‌های رابرت و مایکل را دنبال می‌کند که بیش از حد مایل هستند تا هویت یک قاچاقچی به نام مانی پاپی گرکو را افشا کنند.

اما نکته اینجاست که این دو عامل حتی به سختی با هویت واقعی یکدیگر آشنا هستند. بنابراین، زمانی که آنها سرانجام با پاپی ملاقات می‌کنند، مشکل ایجاد می‌شود. این فیلم سرعت، لحن طنز و اکشن خوبی را به مخاطب هدیه می‌دهد.

Game Night

Game Night Game Night
کارگردان جان فرانسیس دیلی، جاناتان گلدشتاین
بازیگران  جیسون بیتمن، ریچل مک آدامز، کایل چندلر، شارون هورگان
سال انتشار 2018
امتیاز IMDb 6.9

انواع بازی‌ها در شکل‌های مختلف سرگرمی بی‌وقفه در نظر گرفته می‌شوند و معمولاً هم همینطور هستند. اما، در اکشن کمدی جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین، یعنی بازی شب، آنها تا حد امکان تهدید کننده زندگی انسان هستند. این فیلم سفر مکس و آنی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد از یک شب بازی بی ضرر با چند دوست لذت می‌برند. با این حال، گروه به زودی متوجه می‌شوند که در یک بازی واقعی مرگ و زندگی هستند.

نیازی به ذکر نیست که بسیاری از پیچ و تاب‌های داستان این فیلم اکشن زیادی به دنبال دارند و این سرگرمی را به یک ساعت رضایت بخش تبدیل می‌کنند. جیسون بیتمن، ریچل مک آدامز، جسی پلمونز، مایکل سی هال و کایل چندلر در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

Red

Red Red
کارگردان رابرت شونتکه
بازیگران  بروس ویلیس، هلن میرن، مورگان فریمن، مری لوئیز پارکر
سال انتشار 2010
امتیاز IMDb 7

این یکی دیگر از فیلم‌های مورد علاقه من در این ژانر است. هرچند این اثر در نمایش اکشن کمی سنگین‌تر از کمدی است، اما هنوز چیزهای زیادی برای خندیدن به مخاطب می‌دهد. از سوی دیگر این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که بروس ویلیس یکی از محبوب ترین ستاره‌های فیلم‌های اکشن در تاریخ سینما است. بنابراین تماشای شخصیت‌های مختلف او که در فضای اکشن و طنز قرار می‌گیرند لذت‌بخش‌تر است.

در نتیجه نیازی به گفتن نیست که تصویر بروس از یک مامور بازنشسته سیا که هدف شکار دولت قرار می‌گیرد، به سادگی یک اثر تماشایی و لذت بخش است. این اکشن کمدی سفر یک مامور سابق سازمان سیا به نام فرانک موزس را دنبال می‌کند. پس از اینکه او متوجه می‌شود زندگی‌اش در خطر است، دوباره با تیم قدرتمند سابق خود متحد می‌شود تا مردی را که ظاهراً قول داده است او را ترور کند، شناسایی و سپس دستگیر کند.

Rush Hour

Rush Hour Rush Hour
کارگردان برت راتنر
بازیگران جکی چان، کریس تاکر، کن لیونگ، تام ویلکینسون 
سال انتشار 1998
امتیاز IMDb 7

ساعت شلوغی به کارگردانی برت راتنر یکی از معروف ترین فیلم‌های اکشن کمدی است که به فهرست امروز ما راه پیدا کرده است. جکی چان، کریس تاکر، تام ویلکینسون، و رکس لین در این فیلم نقش‌های مهمی را ایفا می‌کنند.

ساعت شلوغی داستان یک کارآگاه هنگ کنگی به نام لی را دنبال می‌کند که پس از ربوده شدن دختر جوان کنسول‌ چین، از او خواسته می‌شود تا با یک کارآگاه لس آنجلسی به نام کارتر همکاری کند. لی و کارتر دو کارآگاه از فرهنگ‌های مختلف هستند که باید برای ردیابی دختر ربوده شده سفیر چین با هم متحد شوند. روش‌های مختلف کارآگاهی آنها اغلب این دو را به دردسر می‌کشاند. سکانس‌های اکشن، کمدی و چند سکانس هنرهای رزمی عالی در فیلم وجود دارد که مطمئناً سرگرم‌کننده هستند.

Tropic Thunder

Tropic Thunder Tropic Thunder
کارگردان بن استیلر
بازیگران  بن استیلر، جک بلک، رابرت داونی جونیور، جف کان
سال انتشار 2008
امتیاز IMDb 7

این فیلم اکشن کمدی توسط بازیگر سرشناس آثار طنز، یعنی بن استیلر ساخته شده است. فیلمنامه این اثر بر محور فیلمی است که در درون یک فیلم ساخته می‌شود. اساساً، خط داستانی تندر استوایی سفر یک گروه فیلمبرداری را دنبال می‌کند که در تلاش برای فیلمبرداری یک درام جنگی با بودجه کلان هستند.

در این روند، اعضای خدمه تولید مجبور می‌شوند به سربازانی تبدیل شوند که آنها را به تصویر می‌کشند. در واقع این اتفاق پس از حمله ناگهانی یک باند فروشنده مواد مخدر محلی به آنها می‌افتد. این فیلم اکشن کمدی برای تقلید کردن تعدادی از فیلم‌های جنگی مبتنی بر ماجرای جنگ ویتنام محبوب شده است و به‌طور شگفت‌انگیزی یک ساعت سرگرم‌کننده و شاد است.

Spy

Spy Spy
کارگردان پل فیگ
بازیگران  ملیسا مک کارتی، رز برن، جود لاو، جیسون استاتهام
سال انتشار 2015
امتیاز IMDb 7

بسیاری از بینندگان نمی‌توانستند ملیسا مک کارتی را به عنوان یک ستاره اکشن تصور کنند. اما، این بازیگر عدالت را در مورد شخصیت خود رعایت می‌کند و آن قهرمان اکشن مورد نظر مخاطب را به راحتی در اکشن سرگرم‌کننده جاسوس به نمایش می‌گذارد. مک کارتی خنده دار در سکانس‌های اکشن خود در این پروژه تحت فرمان پل فیگ به خوبی عمل می‌کند.

این فیلم نشان می‌دهد که چگونه یک تحلیلگر سیا به نام سوزان کوپر پس از به خطر انداختن یکی از جاسوسان سازمان، داوطلب می‌شود تا یک مامور میدانی شود. در حالی که این فیلم سهم نسبتاً سرگرم‌کننده و اکشن خود را دارد، اما قرار دادن یک سوپراستار اکشن جدی مانند جیسون استاتهام که در نقش یک ابرجاسوس کم هوش بازی می‌کند خنده دار است.

The Man From U.N.C.L.E

The Man From U.N.C.L.E The Man From U.N.C.L.E
کارگردان گای ریچی
بازیگران  هنری کاویل، آرمی همر، آلیشیا ویکاندر، الیزابت دبیکی
سال انتشار 2015
امتیاز IMDb 7.3

گای ریچی، فیلمساز بریتانیایی به خاطر کارگردانی سرگرمی‌های اکشن و شیک مشهور است. پس جای تعجب نیست که اقتباس سینمایی او از سریال تلویزیونی کلاسیک مردی از یو.ان.سی.ال.ای. نیز تفاوتی با دیگر آثار خاص او ندارد. این اثر سینمایی به مطالب منبع خود وفادار می‌ماند و در عین حال آن را با ویژگی‌های اساسی یک اثر اکشن کمدی مدرن ترکیب می‌کند.

این فیلم داستان یک مامور سیا و یک مامور کاگ‌ب را روایت می‌کند که از آنها خواسته می‌شود اختلافات خود را رها کرده و ماموریتی را برای جلوگیری از استفاده یک سازمان جنایتکار وحشتناک از سلاح‌های هسته‌ای انجام دهند. در این پروژه بازیگرانی مانند هنری کاویل، آرمی همر، آلیشیا ویکاندر، الیزابت دبیکی و هیو گرانت در نقش‌های مهمی بازی می‌کنند.

Bullet Train

Bullet Train Bullet Train
کارگردان دیوید لیچ
بازیگران  برد پیت، جوئی کینگ، آرون تیلور-جانسون، برایان تایری هنری، اندرو کوجی
سال انتشار 2022
امتیاز IMDb 7.3

یکی از موردانتظارترین آثار اکشن که در سال‌های اخیر روی پرده‌ رفت، همین فیلم اکشن کمدی Bullet Train که نام‌های مهم هالیوودی را در میان بازیگران خود به نمایش می‌گذارد. این فیلم قصد دارد داستان یک هیتمن حرفه‌ای به نام لیدی باگ را روایت کند که به او مأموریت داده می‌شود یک کیف را از یک قطار سریع ژاپنی بیرون بیاورد.

با این حال، او به زودی متوجه می‌شود که این کار بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، زیرا او مجبور است با بسیاری از قاتلان دیگر که سوار قطاری مشابه اما با هدفی متفاوت هستند، مبارزه کند. حرکت پرسرعت و بدون توقف این اثر سینمایی سرگرم‌کننده و وحشیانه واقعاً ارزش وقت مخاطب را دارد.

The Hitman’s Bodyguard

The Hitman’s Bodyguard The Hitman’s Bodyguard
کارگردان  پاتریک هیوز
بازیگران  رایان رینولدز، ساموئل ال. جکسون، گری اولدمن، الودی یونگ، سلما هایک
سال انتشار 2017
امتیاز IMDb 6.9

این یکی از فیلم‌های مورد علاقه من در این لیست است. بادیگارد هیتمن یک چیز کوچک برای همه دارد. این یک کمدی پلیسی رفاقتی با پیچ و تاب‌های خنده‌دار است، همچنین فیلم دارای سکانس‌های اکشن باورنکردنی است، و البته دهان بدنام ساموئل ال جکسون و رایان رینولدز.

من این یکی را به دلایل مختلف دوست دارم. رایان رینولدز نقش محافظی روان رنجور اما ماهر را بازی می‌کند که از کاری که دوست دارد بیرون شده؛ در مقابل جکسون نقش یک قاتل را بازی می‌کند که در صورت آزاد شدن همسرش از زندان، با یک مرد بسیار قدرتمند معامله می‌کند. اگر رینولدز بتواند او را زنده نگه دارد، حرفه خود (و شاید دوستس!) را به روند عادی باز خواهد گرداند. در این فیلم بدل‌کاری‌ها بزرگ هستند و لحظات خنده‌دار حتی بزرگتر.

The Suicide Squad

The Suicide Squad The Suicide Squad
کارگردان جیمز گان
بازیگران  مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا، جوئل کینامن
سال انتشار 2021
امتیاز IMDb 7.4

فیلم The Suicide Squad از کارگردان جیمز گان باید یکی از پوچ ترین و در عین حال سرگرم‌کننده ترین آثار بر اساس کتاب‌های مصور باشد که تا به حال به نمایش درآمده است. این فیلم که ظاهراً از یک فیلم ماجراجویی مانند The Dirty Dozen الهام گرفته شده است، با طنز تاریک و سکانس‌های اکشن خونین خود مخاطب را سرگرم می‌کند.

داستان فیلم سفر گروهی از ابرشرورها را دنبال می‌کند که توسط یک مامور دولتی متقاعد می‌شوند تا بخشی از یک تیم عملیاتی شوند. در ازای آن، آنها شاهد کاهش مجازات زندان خود خواهند بود. در نتیجه، گروه به کورتو مالتیس اعزام می‌شوند، جایی که آنها وظیفه دارند یک آزمایشگاه را برای همیشه خراب کنند. در این فیلم بازیگرانی مانند مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا، جوئل کینامن، سیلوستر استالونه، ویولا دیویس، دیوید دستمالچیان و پیت دیویدسون به ایفای نقش می‌پردازند.

21Jump Street

21Jump Street 21Jump Street
کارگردان فیل لرد، کریستوفر میلر
بازیگران  جونا هیل، چانینگ تاتوم، آیس کیوب، بری لارسون
سال انتشار 2012
امتیاز IMDb 7.2

کارگردانان فیل لرد و کریستوفر میلر پروژه سرگرم‌کننده‌ای را هدایت می‌کنند که شامل بازیگرانی می‌شود که داستان آن را افرادی مانند جونا هیل، چانینگ تیتوم، بری لارسون، دیو فرانکو، راب ریگل و آیس کیوب جلو می‌برند. خیابان جامپ شماره ۲۱ سفر دو رفیق دبیرستانی اشمیت و جنکو را دنبال می‌کند که بعداً در زندگی خود تبدبل به پلیس می‌شوند.

وظیفه این دو دوست خوب تبدیل شدن به افرادی است که هدف نهایی آنها نه تنها له کردن یک حلقه مواد مخدر بلکه کشف منبع یک ماده مخدر مصنوعی است. در حالی که هیل و تیتوم در این کمدی اکشن پرطرفدار دارای ترکیب و شیمی مناسبی هستند، نمی‌توان این واقعیت را رد کرد که تیم خلاق فیل لرد و کریستوفر میلر نیز نقش مهمی در این اثر ایفا می‌کنند.

The Nice Guys

The Nice Guys The Nice Guys
کارگردان شین بلک
بازیگران  راسل کرو، رایان گاسلینگ، انگوری رایس، مت بومر
سال انتشار 2016
امتیاز IMDb 7.4

ممکن است فیلمساز آمریکایی شین بلک نتوانسته باشد با فیلم The Nice Guys سر و صدایی در گیشه به پا کند، اما مطمئناً سزاوار توجه بیشتری نسبت به آن بود. این فیلم توسط بازیگران تحسین شده‌ای مانند راسل کرو و رایان گاسلینگ اجرا شده است.

این یک کمدی دوستانه است که بر روی دو فرد نامتناسب تمرکز می‌کند که یک توطئه جنایتکارانه را کشف می‌کنند. این فیلم کمدی، اکشن زیادی دارد تا همه چیز را انفجاری نگه دارد، و بازگشت به یک ژانر محبوب از دهه‌های گذشته نیز در محیط دهه ۱۹۷۰ فیلم مورد تاکید قرار گرفته است. فیلم The Nice Guys ادای احترام نادری است که ممکن است در نهایت بهتر از بسیاری از فیلم‌هایی باشد که به آنها اشاره می‌کند، با کمدی خنده‌دار و صحنه‌های اکشن عالی که دست به دست هم داده‌اند.

Men In Black

Men In Black Men In Black
کارگردان بری سوننفلد
بازیگران  تامی لی جونز، ویل اسمیت، لیندا فیورنتینو، وینسنت دونوفریو
سال انتشار 1997
امتیاز IMDb 7.3

مردان سیاه‌پوش از کارگردان بری سوننفلد یک کمدی اکشن علمی تخیلی دیوانه‌وار و محبوب است که تا به امروز همچنان طرفداران را مجذوب ماجرای شیرین خود می‌کند. بازیگرانی مانند تامی لی جونز، ویل اسمیت، لیندا فیورنتینو، وینسنت دونوفریو و ریپ تورن در نقش‌های مهمی در این فیلم بازی می‌کنند.

این فیلم سفر «مردان سیاه‌پوش»، یعنی K و J را دنبال می‌کند که ماموران فوق‌العاده‌ای هستند که زندگی خود را وقف مبارزه با خطرات موجود از سوی موجودات فضایی کرده‌اند. با این حال، آخرین مأموریت آنها مسلماً بزرگترین عملیات است: نجات جهان از یک فاجعه ویرانگر بین کهکشانی. مردان سیاه پوش با نقدهای مطلوب کارشناسان سینما مواجه شد و در گیشه نیز به شدت موفق بود.

Beverly Hills Cop

Beverly Hills Cop Beverly Hills Cop
کارگردان مارتین برست
بازیگران  ادی مورفی، جاج راینهولد، جان اشتون، لیزا ایلباخر
سال انتشار 1984
امتیاز IMDb 7.3

بسیاری از شما از این واقعیت آگاه نیستید که سیلوستر استالونه، ستاره اکشن سینما، قرار بود در سال ۱۹۸۴ در فیلم پلیس بورلی هیلز بازی کند. با این حال، استالونه می‌خواست این اثر یک اکشن مهیج تاریک و دراماتیک باشد. اما سازندگان، ایده‌های دیگری داشتند.

از آنجایی که سازندگان تصمیم گرفتند به این فیلم یک زاویه کمدی بدهند، استالونه تصمیم گرفت از پروژه کناره گیری کند. این منجر به حضور ادی مورفی در گروه بازیگران شد. این فیلم با کارگردانی برست مارتین سفر یک افسر پلیس به نام الکس فولی را دنبال می‌کند که پس از ترور دوستش مایکی، مسئولیت تحقیقات را بر عهده می‌گیرد. پلیس بورلی هیلز یکی از موفق‌ترین سه گانه‌های تاریخ سینما در ژانر اکشن کمدی است.

Veteran

Veteran Veteran
کارگردان  ریو سونگ-وان
بازیگران  هوانگ جونگ-مین، یو آه-این،
سال انتشار 2015
امتیاز IMDb 7

یکی از بهترین کمدی‌های اکشن که در گذشته توسط کره جنوبی تولید شده است؛ فیلم کهنه‌سرباز پروژه‌ای سرگرم کننده و پرانرژی است که توسط ریو سونگ وان هدایت می‌شود. این فیلم داستان سفر کارآگاهی را روایت می‌کند که به دنبال ردیابی یک مجرم جوان موفق است که یک سندیکای جنایی را تحت یک شرکت فاسد اداره می‌کند.

باید بدانید این اکشن کمدی یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در تاریخ سینمای کره‌جنوبی است، Veteran با بازی‌های خوب و اکشن حیرت‌انگیز و خوب خود مخاطب را جذب می‌کند. این فیلم دو ساعت دائما سرگرم‌کننده و به همان اندازه با طراوت است.

Shaolin Soccer

Shaolin Soccer Shaolin Soccer
کارگردان استیون چو
بازیگران  استیون چو، ژائو وی، دنی چان، نگ مان-تات، پاتریک تسه
سال انتشار 2001
امتیاز IMDb 7.3

ماجرای فیلم فوتبال شائولین به کارگردانی استیون چاو آنقدر سرگرم‌کننده است که در کمترین زمان ممکن بچه درون شما را دوباره برمی‌انگیزد. این اکشن پر از مهارت‌های خاص چاو، از بازی‌های زبانی گرفته تا اجرای دیدنی هنرهای رزمی، واقعاً در نوع خود بی نظیر است.

این فیلم داستان سفر یک راهب سابق شائولین را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد پنج همراه و دوست نزدیک خود را جمع کند تا مطمئن شود که آنها می‌توانند از نیروی رزمی فوق بشری خود برای بازی کردن نه تنها فوتبال استفاده کنند، بلکه عموم مردم را نسبت به کونگ فو شائولین نیز آگاه کنند. در حالی که این اثر مملو از اکشن‌های بی وقفه است، همچنین لحظات خنده‌دار و کمدی ناب زیادی را ارائه می‌دهد.

Kiss Kiss Bang Bang

Kiss Kiss Bang Bang Kiss Kiss Bang Bang
کارگردان شین بلک
بازیگران  رابرت داونی جونیور، وال کیلمر، میشل موناگان، کوربین برنسن
سال انتشار 2005
امتیاز IMDb 7.5

این فیلم به کارگردانی شین بلک یکی از متمایزترین آثار جریان اصلی است که می‌توان آن را به فهرست ما در ویجیاتو رساند. در این فیلم جنایی، کمدی سیاه با چاشنی نئو نوآر بازیگرانی توانا مانند رابرت داونی جونیور، وال کیلمر، میشل موناهن و کوربین برنسن در نقش‌های قدرتمندی حضور دارند.

داستان فیلم ماجرای دزدی را روایت می‌کند که وانمود می‌کند یک بازیگر است. با این حال، او به زودی پس شکل‌گیری حوادثی غیرقابل پیش‌بینی، خود را درگیر یک تحقیق قتل در هالیوود مشاهده می‌کند. فیلم بوس بوس بنگ بنگ با وجود اینکه نتوانست موفقیت قابل توجهی در باکس آفیس داشته باشد، اما با نقدهای مثبتی روبرو شد.

Scott Pilgrim Vs. The World

Scott Pilgrim Vs. The World Scott Pilgrim Vs. The World
کارگردان ادگار رایت
بازیگران  مایکل سرا، مری الیزابت وینستد، کیران کالکین، آنا کندریک
سال انتشار 2010
امتیاز IMDb 7.5

اکشن-کمدی رمانتیک کارگردان ادگار رایت پس از اکران در سینماها در سال 2010 توانسته است طرفداران اختصاصی خود را جمع کند. این فیلم سفر مردی به نام اسکات پیلگریم را نشان می‌دهد که در یک روز خوب با دختری به نام رامونا آشنا شده و در نهایت عاشق او می‌شود.

با این حال، مسیر عشق و رستگاری بدون شک سخت ترین است و اسکات باید با پشت سر گذاشتن یک چالش با‌ آن روبرو شود. این یعنی برای اینکه رامونا را به دست بیاورد، متوجه می‌شود که باید با هر هفت نفر دوست و همراه قبلی او مبارزه کند. با وجود اینکه این فیلم به سبک بصری و طنز خاصش شناخته می‌شود، ولی نتوانست در زمان اکران گیشه خوبی را داشته باشد.

Midnight Run 

Midnight Run Midnight Run
کارگردان مارتین برست
بازیگران  رابرت دنیرو، چارلز گوردون، یافث کت، جان اشتون
سال انتشار 1988
امتیاز IMDb 7.5

در فیلم فرار نیمه‌شب به کارگردانی مارتین برست، بازیگرانی مانند رابرت دنیرو، چارلز گرودین، یافت کوتو، جان اشتون، دنیس فارینا و جو پانتولیانو محتوای داستان آن را به نمایش می‌گذارند. این فیلم سفر یک حسابدار مافیایی به نام جاناتان مردوکاس را دنبال می‌کند که اتفاقاً در حال فرار است. جک والش، یک جایزه‌بگیر بیش از حد توانمند، مسئولیت پیدا کردن حسابدار و دریافت پاداش قابل توجهی را بر عهده خود می‌گیرد.

با این حال، نکته اینجاست که شکارچی باید مردوکاس را قبل از اینکه شخص دیگری موفق به دستگیری او شود، بگیرد. این کمدی اکشن که یک موفقیت تجاری و انتقادی بود، نامزد بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد برای رابرت دنیرو در چهل و ششمین جوایز گلدن گلوب شد.

Kick-Ass

Kick-Ass Kick-Ass
کارگردان متیو وان
بازیگران  آرون تیلور جانسون، نیکلاس کیج، کلو گریس مورتز، گرت ام. براون
سال انتشار 2010
امتیاز IMDb 7.6

فیلم Kick-Ass از کارگردان متیو وان یک فیلم سینمایی اکشن کمدی ابرقهرمانی فوق‌العاده محبوب است که شهرت زیادی برای بازیگران جوان خود به ارمغان آورده است. این فیلم با بازی بازیگرانی چون آرون جانسون، کریستوفر مینتز-پلاس، کلوئه گریس مورتز، مارک استرانگ و نیکلاس کیج در نقش‌های مهمی بر اساس کتاب کمیکی به همین نام از نویسندگان مارک میلار و جان رومیتا جونیور ساخته شده است.

این فیلم در تلاش است تا سفر یک خواننده سرسخت کتاب های مصور به نام دِیو را دنبال کند که قصد دارد به یک ابرقهرمان واقعی به نام کیک-اس تبدیل شود. در حالی که قطعاً این اثر مانند برخی فیلم‌های ابرقهرمانی دیگر برای کل خانواده مناسب نیست، اما واقعاً یک فیلم عالی است و اکشن همراه با شوخی‌های آن هرگز متوقف نمی‌شوند.

Kingsman: The Secret Service

Kingsman: The Secret Service Kingsman: The Secret Service
کارگردان متیو وان
بازیگران  کالین فرث، تارون اجرتون، ساموئل ال جکسون، مایکل کین
سال انتشار 2014
امتیاز IMDb 7.7

متیو وان کارگردان، بازیگرانی قوی را گرد هم می‌آورد که شامل بازیگرانی مانند کالین فرث، ساموئل ال جکسون، مارک استرانگ، تارون اگرتون و مایکل کین می‌شود. این اکشن کمدی جنون آمیز سفر یک مامور مخفی به نام گری اگزی آنوین را دنبال می‌کند که پس از استخدام به عنوان جاسوس در یک سازمان مخفی جاسوسی باید با چالش‌های زیادی روبرو شود.

در آنجا وظیفه یافتن یک تروریست جهانی به نام ریچموند ولنتاین به او سپرده می‌شود. در این فیلم فرث به عنوان یک جنتلمن ماهر عملکرد فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد که در صورت لزوم می‌تواند بسیار خشن‌تر از جیمز باند باشد. بازیگران دیگر مانند تارون اجرتون و ساموئل ال جکسون هر کدام در این کمدی اکشن به یاد ماندنی بازی‌های لذت بخشی را ارائه می‌دهند.

Kung Fu Hustle

Kung Fu Hustle Kung Fu Hustle
کارگردان استیون چاو
بازیگران استیون چو، دنی چان، لام سوئت، شینگ یو، یوئن وا و هوانگ شنگ‌یی
سال انتشار 2004
امتیاز IMDb 7.7

فیلم جنب و جوش کنگ فو که از نظر انتقادی و تجاری یکی از آثار موفق استفن چاو است، قصد دارد داستان یک گانگستر مشتاق را روایت کند که وانمود می‌کند بخشی از یک باند بدنام است و سعی می‌کند یک محله را بترساند.‌ با این حال، او نمی‌داند که سه متخصص هنرهای رزمی بی‌رحم در آنجا زندگی می‌کنند و در واقع، هر کدام بیش از حد مایل هستند که او را از مقامش پایین بیاورند.

در حالی که چاو مطمئناً در بازیگری و کارگردانی فوق‌العاده کار کرده است، فیلم او با سکانس‌های مبارزه هنرهای رزمی با طراحی فوق‌العاده، کمدی سرگرم‌کننده و جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌اش به چشم مخاطب عام می‌آید.

The Gentlemen

The Gentlemen The Gentlemen
کارگردان گای ریچی
بازیگران  متیو مک کانهی، چارلی هانام، میشل داکری، جرمی استرانگ
سال انتشار 2019
امتیاز IMDb 7.8

به نظر می‌رسد کارگردان گای ریچی نمی‌خواهد از این لیست خارج شود و ما او را به خاطر این موضوع سرزنش نمی‌کنیم! این مرد برخی از بهترین کمدی‌های اکشن تمام دوران را اجرا کرده است. پس پروژه بعدی او که به لیست ما راه پیدا می‌کند، جنتلمن است: یک کمدی اکشن که در آن بازیگران بسیار با استعدادی مانند متیو مک کانهی، چارلی هانام، هنری گلدینگ، میشل داکری، جرمی استرانگ، ادی مارسان، کالین فارل و هیو گرانت نقش آفرینی می‌کنند.

داستان این فیلم پس از اینکه میکی پیرسون، غول تولید حشیش، تصمیم می‌گیرد امپراتوری سودآور ماری جوانا را پس از بازنشستگی خود بفروشد، شکل می‌گیرد. جنتلمن‌های گای ریچی با نقدهای منصفانه مواجه شدند و در باکس آفیس موفقیت تجاری داشتند.

Hot Fuzz

Hot Fuzz Hot Fuzz
کارگردان ادگار رایت
بازیگران سایمون پگ، نیک فراست، الیس لو، کوین الدن، کارل جانسون
سال انتشار 2007
امتیاز IMDb 7.8

فیلم «پلیس خفن» از کارگردان ادگار رایت باید یکی از محبوب‌ترین کمدی‌های اکشن تمام دوران باشد. این فیلم سفر افسر آنجل را دنبال می‌کند که پس از انتقال به سندفورد، با یک پلیس محلی همکاری می‌کند تا راز سلسله قتل‌های دنباله‌دار این مکان را حل کند.

اگرچه این فیلم تقریباً تقلیدی از فیلم‌های پلیسی معمولی است، اما در نوع خود به طور منطقی معتبر است. بازیگرانی همچون سیمون پگ، نیک فراست، جیم برادبنت و تیموتی دالتون در نقش شخصیت‌های مهم این فیلم سینمایی دیده می‌شوند. فیلم تماشایی و به شدت سرگرم‌کننده Hot Fuzz به دلیل اجرای جذاب کارگردان، بازی‌ها و جنس طنزش مورد ستایش قرار گرفت. همچنین نیازی به گفتن نیست که فیلم در گیشه نیز موفق بود.

Thor: Ragnarok

Thor: Ragnarok Thor: Ragnarok
کارگردان تایکا وایتیتی
بازیگران کریس همسورث، تام هیدلستون، کیت بلانشت، مارک روفالو
سال انتشار 2017
امتیاز IMDb 7.9

این کمدی اکشن با تِم ابرقهرمانی همه چیزش در مورد هیجان، اکشن و مهمتر از همه سرگرمی است. این سفر کیهانی بسیار رنگارنگ، استاندارد سینمایی جدیدی را نه تنها برای فرنچایز موفق خود، بلکه برای سایر اعضای تیم دنیای سینمایی مارول ایجاد کرد.

این فیلم پرفروش سفر ثور را دنبال می‌کند که پس از از دست دادن چکش رام نشدنی خود میولنیر، مجبور می‌شود برای محافظت از خانه خود، آزگارد، به آن سوی جهان فرار کند. اما تهدید قریب الوقوع این فیلم از جانب الهه مرگ، هلا است. بنابراین، فیلمنامه واکاوی می‌کند که آیا ثور می‌تواند خانه‌اش را با وجود همه مشکلات نجات دهد یا خیر.

Guardians Of The Galaxy

Guardians Of The Galaxy Guardians Of The Galaxy
کارگردان جیمز گان
بازیگران کریس پرت، وین دیزل، بردلی کوپر، زوئی سالدانا 
سال انتشار 2014
امتیاز IMDb 8

نمی‌توان انکار کرد که این فیلم با کارگردانی جیمز گان یکی از محبوب ترین فیلم‌های علمی تخیلی اکشن کمدی روی کره زمین است. داستان بر اساس تیم ابرقهرمانی مارول کامیکس به همین نام، سفر پیتر را دنبال می‌کند که موفق می‌شود از سیاره مورگ فرار کند.

با این حال، او دارای یک گوی گرانبها است که شروری به نام رونان نیز آن را می‌خواهد. نیازی به ذکر نیست که پیتر گزینه کمی جز تشکیل گروهی با مجموعه‌ای از قهرمانان برای متوقف کردن رونان جلوی خود نمی‌بیند. این فیلم دهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول و یک موفقیت تجاری و انتقادی بزرگ بود.

Deadpool

Deadpool Deadpool
کارگردان تیم میلر
بازیگران رایان رینولدز، مورنا باکارین، تی.جی. میلر، اد اسکرین 
سال انتشار 2016
امتیاز IMDb 8

این پروژه محبوب با کارگردانی بسیار موفق تیم میلر دارای بازیگرانی مانند رایان رینولدز، مورنا باکارین، اد اسکرین، تی جی میلر، جینا کارانو و برایانا هیلدبراند است. طنز امضای ددپول حکم دمیدن هوای تازه برای ژانر ابرقهرمانی بود؛ این فیلم با بازی رایان رینولدز، داستان اصلی وید ویلسون را دنبال می‌کند که تبدیل به یک ضدقهرمان خشن و خنده‌دار می‌شود که از کسانی که او را خلق کرده‌اند انتقام می‌گیرد.

این کمدی اکشن ابرقهرمانی بر اساس شخصیت مارول کامیکس به همین نام ساخته شده است و در باکس آفیس جهانی موفقیت چشمگیری داشته است. خوب یا بد، این فیلم دلیلی است که رینولدز امروز یک ستاره اکشن کمدی است، اما حداقل در ددپول او توانایی درونی خود را به یک فرمول برنده تبدیل کرد.

The Other Guys 

The Other Guys The Other Guys
کارگردان آدام مک‌کی
بازیگران ویل فرل، مارک والبرگ، مایکل کیتون، ساموئل ال. جکسون، دواین جانسون و اوا مندس 
سال انتشار 2010
امتیاز IMDb 6.6

چیزی که در مورد فیلم کمدی اکشن The Other Guys نادیده گرفته شده، این است که در واقع شبیه سازی بسیار خوبی از یک تریلر پلیسی است. آدام مک‌کی، کارگردان، به صحنه‌های اکشن اصالتی شیک و سخت بخشید، در حالی که ویل فرل و مارک والبرگ یک اجرای کمدی دیدنی را به نمایش گذاشتند. در داستان این فیلم هر دوی آنها علیرغم ناکامی‌های بسیار، سعی می‌کنند افسران پلیس خوبی باشند.

این نزدیک‌ترین فیلم به یک کمدی مضحک است که در این لیست خواهید یافت. اما قرار نیست یک فیلم برای همه باشد، ولی برداشت دیگری از ژانر پلیسی دوستانه است و فکر می‌کنم این کار را به خوبی انجام می‌دهد. من عاشق یک کمدی خوب با کمی احساس و اکشن هستم، و این فیلم چنین چیزی است.

Big Trouble In Little China

Big Trouble In Little China Big Trouble In Little China
کارگردان جان کارپنتر
بازیگران  کرت راسل، کیم کاترال، دنیس دان، جیمز هانگ
سال انتشار 1986
امتیاز IMDb 7.3

فیلم مشکل بزرگ در چین کوچک به کارگردانی جان کارپنتر، داستان یک راننده کامیون به نام جک برتون را روایت می‌کند که خود را در زیرزمین خطرناک محله چینی‌ها گرفتار حوادثی مرگبار می‌کند. در آنجا، او با یک جادوگر باستانی به نام لو پن روبرو می‌شود، و این شروع یک چالش مرگبار است.

متأسفانه، این فیلم سینمایی اکشن کمدی با نمایش هنرهای رزمی فانتزی و روح آمریکایی نتوانست پول خوبی را در گیشه کسب کند. اما مشکل بزرگ در چین کوچک مصداق بارز یک کارتون زنده است. در مجموع این فیلم یک سرگرمی مضحک و نوعی فیلم ماجراجویی است که می‌شود آن را ایندیانا جونز در محله چینی‌ها نامید.

کلام پایانی درباره فیلم های اکشن کمدی

فیلم های اکشن کمدی فیلم های اکشن کمدی

ما در این فهرست از ویجیاتو سعی در معرفی بهترین فیلم‌ های کمدی اکشن داشتیم و بهترین فیلم های خنده دار اکشن را به شما معرفی کنیم؛ باید بدانید کمدی‌های اکشن ترکیبی عالی از لحن‌ها هستند. عنصر تعیین کننده‌ای که این دو نوع فیلم را به هم پیوند می‌دهد، شیمی بین شخصیت‌های اصلی است. در کمدی اکشن، ستارگان یک فیلم واقعاً باید با هم ترکیب شوند. بازیگران، کارگردانی، و نویسندگی همه باید با هم ترکیب شوند تا یک انفجار ناب را ایجاد کنند. بنابراین آثار حاضر در این لیست معدودی از فیلم‌هایی هستند که در تاریخ سینما به این موفقیت دست یافته‌اند. شما کدام یک از این بهترین فیلم های اکشن خنده دار این لیست را دیده بودید؟

برچسب‌ها:

نظر شما