شناسهٔ خبر: 63010305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛

حضور رهبران جهان به سرزمین‌های اشغالی بیانگر واقعه بزرگ در این منطقه است

اراک - ایرنا - رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: اینکه رهبران جهان به اسراییل می‌روند و در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند، بیانگر واقعه بزرگ در این منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی روز پنجشنبه در کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی در مصلی اراک به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی اشاره کرد و افزود: اکنون اتفاق بزرگی در سطح جهانی در حال شکل گیری است.

وی بیان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری اجازه ندادند داستان فلسطین و مبارزه آنان تمام شود، زیرا فقط، قصه فلسطین نیست بلکه تسلط بر خاورمیانه است که اسرائیل نقشه آن را کشیده است.

نوه آیت الله حاج شیخ کریم حائری یزدی ادامه داد: جمهوری اسلامی به برکت مکتب قم این تحول بزرگ فلسطین را در صحنه بین‌المللی ایجاد کرده است و این شهر و مکتب آن نقش تعیین کننده‌ای در جایگاه اسلام شیعی و اهل بیت دارد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی اظهار کرد: قم یک مکتب متعالی است و صرفا یک مرکز فقهی و حوزه علمیه نیست.

وی به زندگی حاج شیخ کریم حائری یزدی اشاره کرد و افزود: زندگی این شخصیت بزرگ، مملو از یک حیات طیبه و مظهر اخلاق بود.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، صاحب حکمت بود و عقل و علم را ترکیب و تحولات زیادی در ابعاد مختلف ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی عنوان کرد: امروز اگر ایران از تاخت و تاز تهاجم فرهنگی غربی نجات پیدا کرده، اتفاقی است که در مکتب قم و حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی رخ داد.

وی اظهار کرد: مکتب قم تحولات بین ‌المللی بزرگی شکل داده، مثل داستان فلسطین که یک تحول جهانی است.

نوه آیت الله حاج شیخ کریم حائری یزدی افزود: قم یک مکتب الهی و آثار آن قابل مشاهده است، مکتب قم اسلام ناب را به جهان ارایه کرد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی عنوان کرد: حاج شیخ کریم حائری یزدی، صاحب حکمت بود و امام راحل وی را عالمی برجسته در ابعاد مختلف می‌دانستند که خدمات فوق‌العاده‌ای داشت.

وی بیان کرد: شیخ کریم حائری یزدی معتقد بود که باید زبان خارجی در بین طلاب تدریس شود و زمانیکه با نظر وی مخالفت شد، تدریس را متوقف کرد.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: وی معتقد بود، مرجعیت باید تخصصی شود و در علوم مختلف مرجعیت وجود داشته باشد.

استاندار مرکزی هم در این آیین گفت: حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در برخی جاها به حائری سلطان آبادی به علت حضور در عراق عجم و سلطلان آباد که نام قدیم اراک است، شهرت داشت.

فرزاد مخلص الائمه افزود: در این دوران که صهیونیسم مسیحی در کنار صهیونیسم یهودی برای نبرد با اسلام قرار گرفته‌، بیش از گذشته نیاز به فکر و سلوک بزرگانی همچون حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی احساس می‌شود.

در پایان این آیین از تمبر همایش بزرگداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی رونمایی شد و ۲۳۰ سری جهزیه به نیازمندان استان مرکزی توزیع شد.

استان مرکزی با دارا بودن یک میلیون ۴۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲ شهرستان دارد و زادگاه یک چهارم مفاخر کشور است.

نظر شما