شناسهٔ خبر: 63005129 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

شاگردان امیر قلعه‌نویی با 4 گل کی‌روش و قطر را درهم کوبیدند

انتقام جنوبی کنعانی از کی‌روش

صاحب‌خبر -

  [ شهروند] مسابقات چهارجانبه اردن، اگرچه به نظر می‌رسید با حضور تیم‌هایی مثل اردن و عراق، کیفیت مطلوبی برای محک‌زدن ملی‌پوشان کشور ما نداشته باشد، اما حضور قطر، قهرمان دوره گذشته مسابقات جام ملت‌های آسیا، آن هم با هدایت کارلوس کی‌روش سبب شد که حداقل در فینال، منتظر تماشای یک دیدار جذاب باشیم. دیداری که البته آغشته به انتقام شد و حسین کنعانی‌‌زادگان با درخشش در این مسابقه و به ثمر رساندن دو گل، خط و نشان روشنی برای کارلوس کی‌روش کشید.

قطر، قهرمان، کارلوس کی‌روش، اینها همه انگیزه شدند
در بازی برابر اردن، تیم‌ملی تا حدودی شکننده ظاهر شد، اگر پنالتی اردن وارد دروازه علیرضا بیرانوند می‌شد، بازی به تساوی 2 بر 2 کشیده می‌شد و در آن صورت کار برای ژنرال و شاگردانش گره می‌خورد. اما برخلاف مسابقه برابر اردن، تیم‌ملی در بازی سه‌شنبه شب برابر قطر، مقتدرانه یکی از سنگین‌ترین شکست‌های کارلوس کی‌روش را به او تحمیل کرد. شکستی که حتی شایعات اخراج او از قطر را نیز به همراه داشت و بعید نیست که پیروزی چهار گله ایران برابر سرمربی سابق تیم‌ملی منجر به اخراج او شود.  تقابل با قطر، قهرمان دوره گذشته مسابقات جام ملت‌های آسیا، که با از پیش برداشتن تیم‌هایی چون ژاپن به این مهم رسیده بود، به‌خودی‌خود باعث انگیزه مضاعف ملی‌پوشان ما می‌شد. حضور کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم‌ملی، هم روی نیمکت این تیم مزید بر علت شده بود که شاگردان قلعه‌نویی انگیزه مضاعفی در تقابل با مربی اسبق خود داشته باشند. انگیزه‌ای که درنهایت منجر به کسب یک پیروزی درخشان شد.

مرتضی پورعلی گنجی، چهارمین مصدوم پرسپولیسی
حدود دقیقه 50 مسابقه بود که مرتضی پورعلی گنجی با یک مصدومیت سنگین و دلخراش مواجه و مجبور به ترک زمین شد. این مدافع تیم‌ملی و باشگاه پرسپولیس، چهارمین مصدوم پرسپولیس از ناحیه رباط صلیبی در باشگاه پرسپولیس بود. نکته مهم این است که پیش از پورعلی گنجی، عنایت‌زاده، خدادادی و سلمانی به دلیل پارگی رباط صلیبی فصل را از دست دادند و همین موضوع در ادامه لیگ و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، کار را برای شاگردان یحیی گل‌محمدی سخت خواهد کرد.

رقص جنوبی کنعانی مقابل چشمان کی‌روش
چند دقیقه بعد از تعویض اجباری مرتضی پورعلی‌گنجی، دیگر مدافع پرسپولیسی تیم‌ملی یعنی حسین کنعانی‌زادگان وارد زمین شد. کنعانی که در سال‌های اخیر حضور کی‌روش در ایران مورد غضب این مربی قرار داشت و اختلافات او با کی‌روش علنی شده بود، در دقیقه 70 و روی سانتر زیبای رامین رضاییان دروازه قطر را باز کرد و درست جلوی دیدگان کارلوس‌ کی‌روش شروع به انجام همان شادی گل همیشگی کرد، رقص همیشگی البته در مقابل یک شخص خاص.  چند دقیقه بعد علیرضا جهانبخش روی پاس میلاد محمدی و سپس سردار آزمون به شکلی جالب‌تر باز هم روی پاس محمدی، ایران را 3- صفر پیش انداختند و تازه محمدحسین کنعانی‌زادگان هنوز روی نقطه پنالتی ایستاده بود تا گل چهارم را باز هم روی سانتر رامین رضاییان به ثمر برساند. چهار گل در یک نیمه به پیکره قطر شلیک شد تا ژنرال و شاگردانش یکی از بهترین پیروزی‌های اخیر خود را در مقابل دیدگان کارلوس‌ کی‌روش جشن بگیرند.

هنگ‌کنگ حریف بعدی ژنرال و شاگردانش
 در روزی که تیم‌ملی موفق شد قطر را شکست دهد، حریف بعدی شاگردان قلعه‌نویی نیز مشخص شد. تیم‌ملی هنگ‌کنگ در مسابقه برگشت از مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 برابر تیم‌ملی بوتان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد، اما به دلیل پیروزی 4 بر صفر در مسابقه رفت، راهی مرحله گروهی شد. به این ترتیب، بازی بعدی شاگردان امیر قلعه‌نویی مقابل تیم‌ملی هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد. مسابقه‌ای که در تاریخ 25 آبان و در ایران برگزار می‌شود. باید دید که آن بازی در استادیوم آزادی برگزار می‌شود یا مسئولان فدراسیون تصمیم می‌گیرند مکان این مسابقه را تغییر دهند. پس از دیدار برابر هنگ‌کنگ، ملی‌پوشان عازم تاشکند می‌شوند تا مقابل حریف اصلی خود در این مرحله قرار بگیرند. ازبکستان که جدی‌ترین رقیب ایران در مرحله گروهی محسوب می‌شود، در تاریخ 30 آبان میزبان شاگردان امیر قلعه‌نویی خواهد بود. پس از این دو مسابقه، تیم‌ملی باید خود را برای حضور در رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا 2023 قطر آماده کند. اولین دیدار ملی‌پوشان نیز 24 دی‌ماه و برابر تیم‌ملی فلسطین برگزار می‌شود.

نظر شما