شناسهٔ خبر: 62998063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در جده؛

 وزرای امور خارجه ایران و آذربایجان دیدار کردند 

جده - ایرنا - وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با بایرام‌اف همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار، جنایات روزهای اخیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه بویژه حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی را مصداق عینی نسل کشی و جنایت علیه بشریت توصیف کرد و گفت: لازمست از سوی کشورهای اسلامی پیامی متحد و قوی به رژیم یادشده و حامیان آن ارسال شود.

جیحون بایرامف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با اظهار نگرانی کشورش نسبت به تحولات جاری در غزه، خواستار تلاش همه طرفها بمنظور توقف کشتار و خونریزی در غزه شد.

در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله تحولات قفقاز و همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت و بر تسریع در اجرای توافقات انجام شده در ارتباط با همکاری های ترانزیتی و حمل و نقل تاکید شد.

به گزارش ایرنا، در حاشیه برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و برخی وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در این نشست از جمله اندونزی، عراق، عربستان، کویت و وزیر مشاور در امور خارجی قطر هم دیدار و تبادل نظر کرده بود.

تلاش‌های گسترده دیپلماتیک ایران از ابتدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان به صورت مستمر در حال انجام است که می‌توان به تماس‌های آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان را در قالب دیپلماسی عالی و تماس با سران کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و سفر دوره‌ای وزیر امور خارجه به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر اشاره کرد.

نظر شما