شناسهٔ خبر: 62989747 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جهاد اسلامی:

دروغ اسرائیل مثل روز روشن است/ بیمارستان‌ها هرگز پایگاه نظامی مقاومت نبوده است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادعاهای ضد و نقیض رژیم صهیونیستی برای رفع اتهام ارتکاب جنایت قتل عام فلسطینی در بیمارستان المعمدانی غزه را از اساس کذب محض اعلام و تاکید کرد: مقاومت هرگز از بیمارستان‌ها و اماکن عمومی به عنوان پایگاه نظامی و انبار سلاح استفاده نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

دروغ اسرائیل مثل روز روشن است/بیمارستان‌ها هرگز پایگاه نظامی مقاومت نبوده است /آماده

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنایت مافوق تصور و هولناک شامگاه سه شنبه  رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی شهر غزه که به شهید و زخمی شدن بیش از یک هزار نفر منجر شد نشان داد که اشغالگران برای جنایات خود هیچ حد و مرزی نمی شناسند.

رژیم صهیونیستی که از همان لحظات نخست ارتکاب این قتل عام وحشیانه که به شهادت دست‌کم 500 فلسطینی از جمله بسیاری از خانواده‌هایی منجر شد که آنجا را پناهگاه خود برای در امان ماندن از حملات صهیونیست‌ها قرار داده بودند، با موج محکومیت‌ها از سوی جامعه بین‌المللی و خشم و انزجار ملت‌های و انسان‌های آزاده جهان روبه رو شده با اظهارات ضد و نقیض سعی در توجیه این جنایت خود دارد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که هنوز جمع‌آوری بقایای پیکرهای شهدای قتل عام بیمارستان المعمدانی ادامه دارد.

این نهاد جنایت اسرائیل در المعمدانی را قتل عام قرن 21 و در ادامه جرایم رژیم اشغالگر از زمان یوم النکبه در سال 1948 توصیف کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه گفت: با پایان یافتن ملزومات حیاتی مردم و توقف کار بیمارستان‌ها در ساعات آینده با آخرین صحنه این فاجعه انسانی روبرو هستیم.

اما جنبش جهاد اسلامی در فلسطین  امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: دشمن صهیونیستی طبق معمول تلاش می‌کند از زیر بار پذیرش مسئولیت قتل عام وحشیانه مردم فلسطین با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه شانه خالی کرده و انگشت اتهام را به سمت جنبش جهاد اسلامی فلسطین نشانه بگیرد.

این جنبش تأکید کرد: اتهام‌زنی‌های دشمن اتهام‌های باطل و بی‌اساس است و جنبش جهاد اسلامی نظیر دیگر گروه‌های مقاومت در غزه از هرگز از اماکن عبادی و تأسیسات عمومی بخصوص بیمارستان‌ها به عنوان مراکز نظامی یا انبار سلاح یا پایگاه پرتاب موشک استفاده نمی‌کند.

جهاد اسلامی افزود: دشمن این دروغ‌ها را ساخته و پرداخته می‌کند تا حملاتش به مراکز غیرنظامی و در رأس آن بیمارستان‌ها را توجیه کند و این اتهامی خطرناک با هدف شانه خالی کردن از مسئولیت این جنایت و حمله به دیگر بیمارستان‌هاست.

این جنبش گفت: بیمارستان المعمدانی و دیگر بیمارستان‌ها در نوار غزه در برابر دیدگان همه جهانیان تهدیدهایی آشکار را برای تخلیه گرفته بودند و تعدادی از مسئولان رژیم اشغالگر این تهدیدها را از طریق رسانه ها طی روزهای گذشته تکرار می کردند بدون اینکه دنیا کاری برای بازداشتن دشمن انجام دهد.

جهاد اسلامی گفت: روایت‌های ضد و نقیضی که دشمن درباره این فاجعه ارائه می‌دهد، بیانگر دروغگو بودن آن است سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل ادعا می‌کند که انبار شدن سلاح و مواد منفجره در داخل بیمارستان دلیل فاجعه آنجاست و ارتش اشغالگر هم ادعا می‌کند که پرتاب اشتباهی موشک مقاومت از اطراف بیمارستان به سمت بیمارستان دلیل انفجار بوده است.

این جنبش با اشاره به حضور تعداد زیادی از خبرنگاران میدانی و شاهدان در محل حادثه گفت: ویدئوهایی که از لحظه بمباران بیمارستان گرفته شده و همچنین زاویه سقوط بمب ها و حجم ویرانی هایی که به جای گذاشته همگی اسنادی است که ثابت می‌کند این فاجعه بر اثر حمله هوایی از سوی یک جنگنده انجام شده مشابه همه بمباران‌هایی که طی 12 روز اخیر علیه خانه‌های امن و برج‌های نوار غزه انجام می‌شود.

جهاد اسلامی گفت: تلاش‌های دشمن صهیونیست برای شانه خالی کردن از پذیرش مسئولیت خود در قبال این جرایم چیز جدیدی نیست و مشابه ادعاهایی است که در زمان ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره در قدس داشت یا زمانی که کودکان را در نبرد وحدت میدان‌ها در اردوگاه جبالیا هدف گرفت که به دنبال آن ارتش رژیم اشغالگر مجبور شد مسئولیت آن را بپذیرد با اینکه قبلش ادعا می‌کرد که موشک‌های مقاومت آنجا را هدف گرفته است.

این جنبش در پایان بیانیه خود از رسانه‌های آزاد در جهان خواست فریب دروغگویی‌های دشمن صهیونیست را نخوره و فرصت این را ندهند که اشغالگران بخواهند ادعاهای باطل خود را ترویج دهند.

انتهای پیام

نظر شما