شناسهٔ خبر: 62989040 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

واکنش حوزه‌‌های علمیه ایران، نجف و الازهر به جنایات رژیم صهیونیستی

حوزه‌های علمیه کشور، دانشگاه الازهر مصر و حوزه نجف به حمله‌ی ددمنشانه‌ی رژیم صهیونیستی در محکومیت انفجار بیمارستان المعمدانی در غزه و کشتار هولناک مردم فلسطین به دست نیروهای اشغالگر بیانیه‌هایی منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حوزه‌های علمیه کشور در واکنش به حمله وحشیانه به بیمارستان در غزه، درس‌های روز چهارشنبه را تعطیل و اعلام عزای عمومی کرد.

در بیانیه حجت الاسلام و المسلمین اعرافی (مدیر حوزه‌های علمیه) آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم

درد جانسوز و غم جانکاه حمله تروریستی و وحشیانه به بیمارستان المعمدانی در غزه قهرمان و دلاور، وجدان بشریت را لرزاند و رذالت و توحش و درماندگی گرگ‌های صهیونیست را در برابر دفاع مقدس و مشروع فلسطین به نمایش گذاشت؛ این کارزار عظیم حق و باطل و اسلام و استکبار به فضل الهی نقطه عطفی در قیام و جهاد امت اسلام و پیشرفت محور مقاومت و شتاب به سوی قله‌های فتح و پیروزی بر غاصبان و مستکبران خواهد بود.

حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاسی به رهبری معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی و مراجع عظام دامت برکاتهم، ضمن ابراز همدردی با ملت شریف فلسطین و محور مقاومت و خانواده‌های شهدای غزه و مقاومت فلسطین و لبنان، آمادگی خود را برای هرگونه اقدام در برابر این ستم و جنایتِ کم‌نظیر اعلام و امت اسلامی و دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده جهان و علما و دانشگاهیان و نخبگان کشورهای اسلامی و همه ادیان و مذاهب و جهان را به اتخاذ موضعی انسانی و انقلابی و یک‌پارچه برای حمایت از فلسطین و مردم شجاع و مظلوم غزه و پایان دادن به غصب سرزمین اسلامی فلسطین فرا می‌خواند و به مجامع بین‌المللی هشدار می‌دهد تا به قتل عام کودکان و زنان و بیماران و بی‌گناهان پایان دهند و به غاصبان سرزمین‌های اسلامی و پشتیبانان آنان اخطار می‌دهد که چنانچه از ستم و جنایت خود دست نشویند در طوفان قهر الهی و آتشفشان خشم امت اسلام و محور مقاومت نابود خواهند شد و بدانند روزگار سازش و تسلیم به پایان رسیده و عصر بیداری و جهاد و شهادت و پیروزی فرارسیده است.

به همین مناسبت و برای اظهار خشم انقلابی و همبستگی با مصیبت زدگان دلاور فلسطین فردا چهارشنبه دوم ربیع‌الثانی، مطابق ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ از سوی مراجع عظام و شورای‌عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزوی در حوزه‌های علمیه عزای عمومی اعلام و درس‌ها تعطیل خواهد بود.

پیروزی اسلام و مسلمانان و محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه و شکست مستکبران و صهیونیسم را از خداوند متعال خواستارم.

دانشگاه الازهر نیز از مسلمان خواست با تمام قدرت با جنایت رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

در متن بیانیه الازهر آمده است:

 «ملت عربی و اسلامی باید در وابستگی خود به غرب مستکبر اروپایی- آمریکایی تجدید نظر اساسی کنند و فلسطینی‌ها باید اعتماد کنند که غرب با همه ظرفیت‌های نظامی و ماشین‌های ویرانگر خود، وقتی با شما روبرو می‌شود، ضعیف و ترسیده است. او در سرزمینی جز از سرزمین خود می‌جنگد و از عقاید و ایدئولوژی‌های منسوخ و کهنه دفاع می‌کند که به مایه خنده تبدیل شده اند.»

الازهر بر ضرورت مقابله با غرب و اشغالگران با استوار ماندن در برابر حملات وحشیانه این رژیم وحشی و بربر تاکید کرد و گفت امت باید با قدرت، پول و ثروتی که خداوند به آن عطا کرده در حمایت از فلسطین و مظلومان آن خرج کند. مردم فلسطین با دشمنی روبرو هستند که وجدان و احساس و شعور را از دست داده و به انسانیت و اخلاق و همه معارف رسولان و پیامبران پشت کرده است. »

حوزه نجف نیز با اعلام عزای عمومی، دروس خود را لغو کرد.

حوزه علمیه نجف در بیانیه خود تاکید کرد: «ادامه اشغالگری صهیونیست‌ها با حمایت تعدادی از کشورهای بزرگ در ارتکاب این جنایات علیه بشریت، عواقب بسیار سنگینی  در سطح منطقه‌ای و جهانی در پی دارد.»

حوزه نجف از تصمیم‌گیرندگان خواست تا به این موضوع توجه کنند و همه تلاش کنند تا فوراً ماشین ظلم صهیونیستی را از ادامه تخریب مردم فلسطین بازدارند.

برچسب‌ها:

نظر شما