شناسهٔ خبر: 62984048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاخ سفید، اتاق فرمان کشتار مردم فلسطین

محمدحسین خدائیان

نگاهی به تحولات این روزهای سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد آمریکا به صورت تمام قد برای کشتار مردم فلسطین وارد عمل شده است و نقش پررنگی در حملات صهیونیست‌ها به غزه ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این هفته خبر اعزام چند کشتی جنگی آمریکا به همراه ۲ ناو هواپیمابر این کشور به دریای مدیترانه و آب‌های مجاور سرزمین‌های اشغالی منتشر شد؛ خبری که پنتاگون ارتباط مستقیم آن را با درگیری‌های تازه میان نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی تکذیب می‌کند اما هدف از این اقدام وزارت دفاع آمریکا همزمان با عملیات موفقیت‌آمیز طوفان الاقصی، بر کسی پوشیده نیست.

«مارک وارنر» رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا هم امروز (سه‌شنبه) گفت که اعزام دو ناوگروه هواپیمابر از سوی وزارت دفاع آمریکا به شرق مدیترانه، قویاً نشان‌دهنده حمایت واشنگتن از تل‌آویو است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اما در واکنش به این خبر اعلام کرد که «ترسی از ناو هواپیمابر آمریکا» ندارد، اما «واشنگتن باید تبعات چنین اقدامی را درک کند.»

علاوه بر این حمایت تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی با اعزام ناو هواپیمابر و همچنین استقرار جنگنده‌های اف-۱۵، ایالات متحده در حال بررسی درخواست تل‌آویو برای دریافت یک بسته کمک نظامی جدید است که ارزش آن به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد. این در حالی است که روزنامه وال‌استریت ژورنال شامگاه دوشنبه از آماده‌باش ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی خبر داد و پنتاگون هم آن را تایید کرد؛ اقدامی که نشان از عزم واشنگتن برای حمایت از حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به غزه دارد.

آمریکا صحنه‌گردان اصلی ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه

روز چهارشنبه نیز «مایکل کوریلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام وارد سرزمین‌های اشغالی شد و با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رایزنی کرد. 

به نوشته روزنامه گاردین، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، «بایدن شاید از زمان بیل کلینتون، اسرائیلی‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا بوده که به نتانیاهو درباره اقدامات خود اطمینان‌بخشی داده و تلاش کرده حتی کوچکترین اختلاف را در میان افکار عمومی با او نشان ندهد».

رژیم صهیونیستی از آغاز دور جدید نبردها، حملات هوایی سنگینی علیه نوار غزه انجام داده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده است؛ حملاتی که به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه منجر شده است.

شایان توجه است که همزمان با تشدید حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، «چاک شومر» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا یکشنبه در سفر به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد قانون‌گذاران آمریکایی درباره «ارسال تسلیحات تازه به اسرائیل گفت‌گو کرده‌اند؛ از جمله توپ‌های ۱۵۵ میلی‌متری، مهمات جایگزین برای سامانه گنبد آهنین، بمب‌های هدایت‌پذیر و کیت‌ تبدیل بمب‌های ساده به مهمات هدایت‌شونده».

فلسطینیان در نوار غزه درگیر یک بحران انسانی حاد بوده و از نبود برق و کمبود آب، مواد غذایی، سوخت و دارو رنج می‌برند. در عین حال، واشنگتن هر روز حمایت خود را از صهیونیست‌ها بیشتر می‌کند. آمریکا تا امروز نزدیک به ۲۶۰ میلیارد دلار حمایت نظامی و اقتصادی از رژیم صهیونیستی به عمل آورده و این صهیونیست‌ها را در صدر فهرست دریافت‌کنندگان حمایت مالی آمریکا قرار می‌دهد. جایگاه دوم این فهرست با ۱۰۰ میلیارد دلار اختلاف، متعلق به مصر است.

عزم واشنگتن در حمایت از صهیونیست‌ها تا آنجا پیش رفته که حتی در ۲ دهه نخست قرن میلادی جاری که آمریکا مستقیماً در عراق و افغانستان درگیر جنگ بود، رژیم صهیونیستی در میان سه دریافت‌کننده نخست حمایت‌های نظامی آمریکا قرار داشت.

آمریکا صحنه‌گردان اصلی ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه

رژیم صهیونیستی که از حمله غافلگیرانه حماس در شنبه هفته گذشته در شوک شدیدی است، حالا موشک‌هایش را بر سر ساکنان نوار غزه آوار می‌کند و ایالات متحده نمی‌تواند مسئولیت خود در این جنایت را نادیده بگیرد.

اما وقتی صحبت از حمایت همه‌جانبه آمریکاست، باید دانست که این حمایت تنها به ارسال تسلیحات و دیگر انواع کمک نظامی محدود نمی‌شود. تل‌آویو به حمایت دیپلماتیک هم نیاز دارد تا جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شود را در انظار عمومی تلطیف کرده و موجه جلوه کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از آغاز درگیری‌ها تاکنون، ۲ بار راهی تل‌آویو شده و بر حمایت بی‌ چون‌ و چرای واشنگتن از تل‌آویو تاکید کرده است.

از آغاز این درگیری‌ها، آمریکا و متحدان غربی‌اش سعی دارند با جلوگیری از برپایی تظاهرات و تجمع حامیان فلسطین، حمایت بین‌المللی از فلسطین اشغالی را سرکوب کنند. به عنوان مثال، چندی پیش وزیر کشور انگلیس هشدار داد که پلیس این کشور اجازه دارد حامیان فلسطین را که پرچم این کشور را در دست داشته و شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، بازداشت کند.

با این حجم حمایت نظامی، دیپلماتیک و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی می‌توان گفت که عملاً تصمیم‌گیرنده اصلی در این جنگ واشنگتن است و تل‌آویو تنها نقش یک سرباز گوش‌به‌فرمان را اجرا می‌کند. بدون کمک‌های همه‌جانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی نه توان آغاز این درگیری را داشت و نه ظرفیت ادامه دادن آن را؛ پس بی‌راه نیست اگر ایالات متحده را مسئول مستقیم خون‌هایی بدانیم که این روزها از مردم بی‌گناه غزه ریخته شده است.

انتهای پیام

نظر شما