شناسهٔ خبر: 62979238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل

اسکادران ۴۹۴ آمریکا به خاورمیانه اعزام شد

ارتش آمریکا، شنبه 22 مهر اعلام کرد شماری جنگنده به منطقه تحت مسئولیت «فرماندهی مرکزی آمریکا» با هدف تقویت عملیات‌های هوایی در خاورمیانه ارسال کرده است. فرماندهی مرکزی آمریکا نوشت: «شماری جنگنده اف-15 وابسته به اسکادران شناسایی 494 به منطقه تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی آمریکا اعزام شدند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بنابر اعلام وزارت دفاع ایالات متحده، جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل و با هدف تقویت حضور  نظامی ایالات متحده در خاورمیانه، بریتانیا را به مقصد منطقه ترک کردند.   

خلبانان اسکادران ۴۹۴ جنگنده‌های نیروی هوایی ایالات متحده، روز  ۱۶ اکتبر فرودگاه نیروی هوایی سلطنتی «لیکن‌هیث» بریتانیا را به مقصدی که با عنوان «مکان نامعلوم» ذکر شده، ترک کردند.

این جنگنده‌ها قرار است به نیروهای هوایی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در خاورمیانه بپیوندند. بنا بر اعلام وزارت دفاع هدف از این اقدام «پشتیبانی از عملیات احتمالی و محافظت از نیروهای ائتلاف و  شهروندان آمریکایی ساکن خارج از کشور» است.

انتقال اسکادران ۴۹۴ جنگنده‌های نیروی هوایی آمریکا به آسیایی غربی همزمان با تشدید درگیری‌های اخیر میان حماس و اسرائیل در نوار غزه صورت گرفته است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ جو بایدن قرار است روز چهارشنبه با هدف شرکت در گفتگوهایی وارد اسرائیل شود.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما