شناسهٔ خبر: 62978598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کابوس در بروکسل؛ جزئیات قتل دو هوادار در حاشیه دیدار بلژیک و سوئد

تهران- ایرنا- کشته شدن دو هوادار فوتبال در یک حمله تروریستی در حاشیه دیدار بلژیک و سوئد در انتخابی یورو ۲۰۲۴ جهان ورزش را در شوک فرو برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در حالی دوشنبه‌شب بلژیک و سوئد در انتخابی یورو ۲۰۲۴ در بروکسل به مصاف هم رفتند که یک حمله تروریستی سبب شد تا این مسابقه نیمه‌تمام بماند.

فیلم ویدئویی منتشر شده از صحنه حمله در تارنمای روزنامه Het Laatste Nieuws، مردی با ژاکت نارنجی را روی یک اسکوتر در تقاطع خیابان نشان می‌دهد که پیاده شده و شروع به شلیک می‌کند. سپس افراد را تا داخل راهروی یک ساختمان تعقیب می‌کند تا آنها را به ضرب گلوله بکشد. صدای چهار تیر به گوش می رسد. مظنون به سه نفر با ملیت سوئدی تیراندازی کرد و دو نفر از آنها را کشت.

کابوس در بروکسل؛ جزئیات قتل دو هوادار در حاشیه دیدار بلژیک و سوئد

یک شاهد دراین‌باره گفت: دیدم مظنون وارد ساختمان شد و دوبار به سمت آن مرد شلیک کرد و او روی زمین افتاد. نزدیک او بودم. آنجا ماندم، یخ زده بودم، نمی‌توانستم حرکت کنم. هنوز به خاطر اتفاقی که افتاده می‌لرزم.

وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرده که قربانیان یک مرد حدود ۷۰ ساله اهل استکهلم و دیگری حدودا ۶۰ ساله که در خارج از کشور زندگی می‌کرد، هستند و مجروح که حدود ۷۰ سال سن دارد، هنوز در بیمارستان بستری است.

مظنون پس از تیراندازی از صحنه حادثه گریخت، زیرا مسابقه فوتبال بین بلژیک و سوئد در شرف آغاز بود و پس از این اتفاق بلژیک هشدار حمله تروریستی را در پایتخت خود به بالاترین سطح خود رساند.

شاهدی که با کانال LN۲۴ بلژیک صحبت کرد، شوک خود را اینگونه کرد: یخ زدم و تکان نخوردم. مردی آمد، مرا هل داد و گفت که اگر می‌خواهم زنده بمانم، دست از دویدن بردارم.

صبح روز سه‌شنبه شاهدی به پلیس اطلاع داد که مظنون را در یک کافه نزدیک محل اقامتش دیده و او یک سلاح نظامی و یک کیسه لباس به همراه دارد.

مظنون توسط پلیس از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد و سپس به‌دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

این مرد ۴۵ ساله با انتشار یک ویدئو خود را یکی از اعضای گروه تروریستی داعش معرفی کرد و مسئولیت این حمله و قتل دو هوادار سوئدی را برعهده گرفت.

شوکه ویران‌کننده‌ای بود

پس از پایان نیمه اول بلژیک و سوئد که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، بازیکنان و مربیان در جریان این حمله قرار گرفتند و بازیکنان سوئد پس از اطلاع از کشته شدن دو هواداراشان از ادامه بازی انصراف دادند تا این مسابقه نیمه‌تمام بماند. بر اساس اعلام یوفا این بازی در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

هواداران حاضر در ورزشگاه کینگ بودوئن بروکسل هم لحظات دلهره‌آوری را پس از اطلاع از این حمله سپری کردند و تا ساعت ۴ بامداد در این ورزشگاه محبوس بودند. پلیس پس از برقراری امنیت به تماشاگران وحشت‌زده اجازه خروج داد.

کابوس در بروکسل؛ جزئیات قتل دو هوادار در حاشیه دیدار بلژیک و سوئد

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، این حمله را تروریستی خواند و گفت: قاتل به طور خاص هواداران سوئدی را که برای شرکت در مسابقه در بروکسل بودند، هدف قرار داد.

ویکتور لیندلوف، کاپیتان تیم فوتبال سوئد هم در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) نوشت که از حمله دوشنبه‌شب دچار شوک ویران‎‌کننده‌ای شده است.

وی نوشت: کلمه‌ای که این عمل غیرانسانی را وصف کند، پیدا نمی‌کنم. می‌خواهم عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌ها و دوستان قربانیان تقدیم کنم.

کابوس در بروکسل؛ جزئیات قتل دو هوادار در حاشیه دیدار بلژیک و سوئد

یان اندرسون، سرمربی تیم ملی سوئد هم فاش کرد که او و بازیکنانش درخواست کرده بودند که بازی لغو شود . اندرسون اظهار داشت: وقتی بین دو نیمه بود، اطلاعات این حمله را دریافت کردم. بلافاصله احساس کردم که برگزاری این بازی کاملا بی‌معنی است. ما امروز در چه دنیایی زندگی می‌کنیم؟ وارد رختکن شدم و ۱۰۰ درصد قبول کردیم که به احترام قربانیان و خانواده‌هایشان، نمی‌خواهیم بازی کنیم.

یوفا هم اعلام کرد که در تمام مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ در روز سه‌شنبه به یاد کشته شدگان بروکسل یک دقیقه سکوت برقرار خواهد شد.

نظر شما