شناسهٔ خبر: 62972303 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

برنامه‌های هفته کتاب کردستان تشریح شد؛

برگزاری مسابقه کیک کتاب تا تجلیل از برگزیدگان سومین جایزه کتاب سال کردستان

کردستان - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه‌های سی و یکمین هفته کتاب در استان گفت: برگزاری مسابقه کیک کتاب و تجلیل از برگزیدگان سومین جایزه کتاب سال کردستان از جمله این برنامه‌ها است.

صاحب‌خبر -
عیسی فلاحی، با بیان اینکه زنگ سی‌ویکمین هفته کتاب با شعار «آینده را می‌خوانیم» به صدا درمی‌آید، به خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: بهره‌گیری از توان فعالان حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی و رویکرد مردم محور راهبرد اجرایی این هفته در استان پیش‌بینی شده است.

وی برنامه‌های هفته کتاب امسال را با تاکید بر حوزه کتاب کودک و نوجوان اعلام کرد و افزود: سی‌و‌یکمین هفته کتاب از 24 تا 30 آبان ماه سال جاری با ویژه برنامه‌ها و رویدادهای مهمی همراه است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: استان کردستان دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی در عرصه کتاب و مطالعه است و بر همین اساس لازم است همه بخش‌ها و تشکل‌های عرصه کتاب از جمله انجمن‌ها در این هفته فعال و برنامه‌ها و رویدادهای ترغیبی برای کودکان و نوجوانان طراحی شود.

فلاحی به محور برنامه‌های سی‌و‌یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و شهرهای تابعه در برگزاری باشکوه و مفید و موثر برنامه‌های هفته کتاب امسال ‌در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته اضافه کرد: برگزاری مراسم اختتامیه سومین جایزه کتاب سال کردستان، برگزاری نمایشگاه کتاب کودکان و نوجوانان با همکاری و همراهی ناشران و کتابفروشان فعال در این عرصه و رونمایی از کتب تازه منتشر شده از نویسندگان برجسته استان از جمله برنامه های ویژه این هفته خواهد بود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین همایش پیاده روی دوستداران کتاب در آبیدر سنندج، نشست آموزشی کتابداران مساجد، جشن کتاب کودک، اهدای کتاب به ۳۱ باب از مدارس منتخب استان و برگزاری پویش‌های مبادله کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه شهرهای پرجمعیت استان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

فلاحی با تاکید بر رعایت مقطع سنی کودک و نوجوان در برنامه‌ریزی‌های کتاب و کتابخوانی بیان کرد: مسابقه کیک کتاب با همکاری اتحادیه قنادان سطح شهر سنندج به منظور تشویق وترغیب دانش آموزان به مطالعه و به صدا درآوردن زنگ کتاب در مدارس سراسر استان از دیگر برنامه‌های پیشنهادی برای این هفته است.

وی یادآوری کرد: بازدید از کتابخانه‌های عمومی سطح استان و تقدیر و قدردانی از کتابداران و مروجان کتاب و کتابخوانی و اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی مساجد و مدارس در سطح استان نیز یکی از بهترین راه‌های تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب وکتابخوانی است که در برنامه‌های هفته کتاب به آن توجه ویژه می‌شود.  

وی در پایان با قدردانی از ابتکار طراحی مسابقه مفرح کیک کتاب، این رویداد را تلاشی جهت نشاندن حلاوت کتاب به جامعه در پویشی استانی دانست.
 

برچسب‌ها:

نظر شما