شناسهٔ خبر: 62966131 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

اخبار روز یازدهم جنگ در فلسطین اشغالی

تایید اسارت 250 صهیونیست نزد نیروهای مقاومت فلسطین/2788 شهید و حدود 10 هزار زخمی فلسطینی در غزه/ 59 شهید و بیش از 1250 زخمی در کرانه باختری/ شورای امنیت پایان کشتار در غزه را رد کرد/ استفاده رژیم صهیونیستی از بمب های فسفری در مرز لبنان/ زخمی شدن 4229 ...

در این گزارش خبری، مهمترین اخبار یازدهمین روز عملیات طوفان الاقصی را خواهید خواند.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، در یازدهمین روز جنگ در سرزمین های اشغالی اخبار فوری اتفاقات رخ داده مرتبط با این به شرح زیر است.

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمارها را در خصوص تعداد شهدا و زخمیان فلسطینی در نوارغزه و کرانه باختری منتشر کرد.

بر اساس این آمار، 2778 شهید فلسطینی و حدود 10 هزار زخمی نیز در نوارغزه ثبت شده است.

همچنین طبق آمار ارائه شده از سوی این وزارتخانه، 59 فلسطینی شهید و بیش از 1250 زخمی هم در کرانه باختری ثبت شده است.

ارتش رژیم اشغالگر تا ساعت ۵:۴۵ امروز صبح (به وقت لبنان) بیش از ۱۰۰ بمب فسفری به سمت الضهیرة لبنان شلیک کرده است.

تعدادی از خانواده های لبنانی نیز در این منطقه حضور دارند.


شورای امنیت به پیشنهاد پایان کشتار در غزه رای منفی داد
سه عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه به قطعنامه پیشنهادی روسیه رای منفی دادند. در واقع قطعنامه پیشنهادی روسیه با ۴ رای مخالف، ۶ رای ممتنع و ۵ رای موافق به تصویب نرسید و نتوانست حداقل ۹ رای بدون وتو را کسب کند.  ریاض منصور نماینده فلسطین در سخنرانی شورای امنیت: تحولات غزه جنگ نیست کشتار غیر نظامیان است. وی ادامه داد آنچه در غزه می گذرد عملیات نظامی نیست بلکه تجاوز و کشتار غیر نظامیان بی گناه است.

 

یازدهمین روز حملات هوایی رژیم صهیونیستی
در جدیدترین تجاوز صهیونیست ها به یک منزل مسکونی در محله الرمال در غرب غزه 8 فلسطینی به شهادت رسیدند.  به گفته وزارت بهداشت فلسطین تنها طی 24 ساعت گذشته در حملات رژیم اسرائیل به مناطق مختلف فلسطین،  254 فلسطینی شهید و 562 نفر دیگر زخمی شدند.

 

مخالفت با درخواست زلنسکی برای سفر به سرزمین‌های اشغالی
رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که اسرائیل درخواست رئیس جمهور اوکراین برای سفر به اراضی اشغالی را پس از حمله حماس رد کرده است.

تارنمای کی‌یف ایندیپندنت، ولودیمیر زلنسکی قصد داشت برای ابراز همبستگی خود با رژیم صهیونیستی در پی حمله حماس، همراه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کند اما به رئیس‌جمهوری اوکراین گفته شد که «اکنون زمان مناسبی نیست.»

بر اساس این گزارش، با این حال به زلنسکی گفته شده که ممکن است این دیدار «مدتی بعد امکان‌پذیر باشد.»

پیش از این، رئیس‌جمهوری اوکراین حمله حماس به اسرائیل را محکوم و با تل‌آویو اعلام همبستگی کرده بود. وی در بیانیه‌ای در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

ارتش رژیم صهیونیستی دچار فروپاشی درونی شده است

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: ارتش رژیم صهیونیستی با طوفان الاقصی دچار یک نوع فروپاشی درونی شده و سست عنصری در میان نظامیان آنها بوجود آمده است.

 

ترکیه از طرح ابتکار عملی برای فلسطین خبر داد

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا ایده سیستمی را مطرح کرده است که در آن احزاب ضامن صلح دائمی در مسئله اسرائیل و فلسطین باشند.

 

فرمانده سنتکام وارد تل‌آویو شد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام وارد فلسطین اشغالی شد و قرار است با مقامات عالی نظامی رژیم اسرائیل از جمله رئیس ستاد کل ارتش این رژیم دیدار کند.

 

جنایت شبانه صهیونیست‌ها در رفح؛ 26 شهید و 32 زخمی

رژیم اسرائیل شب گذشته با حملات هوایی خود به رفح، یک ساختمان 5 طبقه را سر ساکنان آن خراب کرد که در اثر این جنایت 26 نفر شهید  و 32 نفر زخمی شدند که عمدتا زن و کودک هستند.


خالد مشعل: طوفان الاقصی فرصت ما برای پایان دادن به موجودیت اسرائیل است
رهبر جنبش حماس در خارج از فلسطین با بیان اینکه زاهی بجز مقاومت نیست، گفت که «خواسته بزرگ ما آزادی، رهایی و پایان اشغال است».

خالد مشعل رهبر جنبش حماس در خارج از فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی در مورد تعداد اسرار حدس و گمان می‌زند و مقاومت به اندازه کافی برای مبادله و آزاد کردن اسیران در اختیار دارد.

وی که با شبکه تلویزیونی «العربی» گفت‎وگو می‎کرد، افزود: دیگر افقی جز مقاومت وجود ندارد. در حال حاضر هیچ کس از آتش‌بس سخن نمی‌گوید. ما با هرگونه پیشروی زمینی در نوار غزه، اشغالگران را شکست خواهیم داد.

 

هراس اف.بی.آی از تکرار عملیاتی مشابه «طوفان الاقصی» در آمریکا


مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) درباره وقوع حملاتی مشابه حمله حماس به رژیم صهیونیستی، در خاک آمریکا هشدار داد.
 کریستوفر رِی، مدیر اف.بی.آی در جریان سخنرانی برای شماری از ضابطین قضایی و افسران پلیس در سن‌دیگو، با اشاره به حمله سهمگین هفته گذشته حماس به رژیم صهیونیستی ، نسبت به تکرار حملاتی مشابه در خاک آمریکا از سوی آنچه «تروریست‌های تک‌رو» خواند، هشدار داد!

12 خبر نگار تا کنون در تجاوز اسراییل به غزه به شهادت رسیدند

انجمن روزنامه نگاران فلسطینی  اعلام کرد که 12 خبرنگار به شهادت رسیدند 20 نفر دیگر هم زخمی شدند.

لحظه به لحظه با یازدهمین روز عملیات الاقصی و آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه

تایید اسارت 250 صهیونیست نزد نیروهای مقاومت فلسطین/2788 شهید و حدود 10 هزار زخمی فلسطینی در غزه/ 59 شهید و بیش از 1250 زخمی در کرانه باختری/ شورای امنیت پایان کشتار در غزه را رد کرد/ استفاده رژیم صهیونیستی از بمب های فسفری در مرز لبنان

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام وارد فلسطین اشغالی شد و قرار است با مقامات عالی نظامی رژیم اشغالگر از جمله رئیس ستاد کل ارتش این رژیم دیدار کند

مقاومت مردم فلسطین علیه اشغال، مظهر کامل «حق ذاتی بر دفاع مشروع» است

جمعی از سفرا و کارگزاران پیشین عرصه سیاست خارجی کشور طی بیانیه‌ای درباره اوضاع جاری فلسطین تاکید کردند: مقاومت مردم فلسطین علیه اشغال و تجاوزات رژیم اسرائیل، مظهر کامل «حق ذاتی بر دفاع مشروع» است.
حمایت آمریکا و کشورهای غربی از تجاوزات آشکار رژیم اشغالگر اسرائیل علیه موجودیت، هویت و حقوق مسلم مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت یک ملت، نشان‌دهنده مشارکت آنان در «جنایت علیه بشریت» و «جنایات جنگی» است و آنان در مقابل وجدان بشریت و تعهدات خود در قبال حقوق بین‌الملل بشر مسئولند و باید پاسخگو باشند.


 

منابع خبری صهیونیستی مدعی شدند؛

وارد شدن 4.6 میلیارد شکل خسارت به بازارهای اشغالگران اسرائیلی

منابع رسانه ای صهیونیستی از وارد شدن خسارت های هنگفت به مراکز اقتصادی رژیم صهیونیستی خبر داده اند.

طبق این گزارش ها، تا یازدهمین روز عملیات طوفان الاقصی در فلسطین اشغالی و در پی برخورد موشک های فلسطینیان به مراکز اقتصادی صهیونیستی تاکنون 4.6 میلیارد شکل خسارت به بازارهای صهیونیستی وارد شده است.

بر اساس این گزارش ها، عمده خسارات در شهرک های مجاور نوارغزه مانند عسقلان و سدیروت برجای مانده است.

 

میرر:‌ صهیونیست‌ها در تونل‌های غزه با «حمام خون» روبه‌رو خواهند شد
شبکه پیچیده تونل‌ها موسوم به «مترو غزه» می‌تواند سخت‌ترین محیط جنگی برای ارتش رژیم صهیونیستی در صورت آغاز تهاجم زمینی علیه این منطقه تحت محاصره باشد.
روزنامه انگلیسی «میرر» در صفحه نخست خود با تیتری اعلام کرد آنچه در صورت ورود صهیونیست‌ها به غزه در انتظار آن‌هاست، «حمام خون» در تونل‌ها خواهد بود. نیروهای پیاده نظام اسرائیل با دفاع خونین و بی‌امان فلسطینی‌ها از غزه مواجه خواهند شد.

وب‌سایت «میرر» نقشه‌هایی را منتشر کرده که ارتش رژیم صهیونیستی از تونل‌های کشف‌شده نیروهای مقاومت فلسطینی حماس در غزه در اختیار دارد. براساس این گزارش، شبکه تونل‌های مستقر در غزه آخرین سنگر مقاومت در جنگ با رژیم صهیونیستی خواهد بود. 
محاصره طولانی‌مدت منطقه پرجمعیت غزه به دست نیروهای رژیم صهیونیستی، به گونه‌ای طراحی شده بود تا جلوی انتقال سلاح‌های مرگبار قاچاق که می‌توانست بعدا علیه صهیونیست‌ها استفاده شود، بگیرد. حمله هفت اکتبر حماس با استفاده از راکت، تاکتیک‌های پیچیده و حتی پاراگلایدر به عمق اراضی اشغالی، نشان داد که محاصره غزه شکست خورده است. 

 


هاآرتص: نتانیاهو باید هم‌اکنون برکنار شود
روزنامه چاپ فلسطین اشغالی با بیان اینکه نتانیاهو قادر به هدایت رژیم صهیونیستی در زمان جنگ نیست، نوشت که چهره او با وجود گریم فراوان، شوکی را نشان می‌داد که دچارش شده بود.


روزنامه «هاآرتص» بامداد سه‌شنبه، برای دومین بار از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خواستار برکناری فوری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی شد.

 

هاآرتص در مطلبی نوشت: «نتانیاهو برای نخست‌وزیری مناسب نیست. او نباید حتی یک روز دیگر در موقعیت خود بماند. نه فردا و نه هفته بعد، نتانیاهو باید الان برود».

 

این روزنامه توضیح داد: «ما این را شنبه شب دیدیم، وقتی که با وجود گریم فراوان، او جلوی میکروفون ایستاد و یک سخنرانی عجیب و غریب و توخالی ایراد کرد».

 

هاآرتص تصریح کرد: «چهره نتانیاهو شوکی را نشان می‌داد که در حال تجربه آن بود. واضح است که او قادر به هدایت [اسرائیل] در جنگ نیست».


یونیسف اعلام کرد
آب شرب در غزه پایان یافته و مردم این منطقه مجبور به آشامیدن آب های ناسالم و غیر قابل شرب هستند.

شلیک موشک ضد زره در شمال فلسطین اشغالی

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک موشک ضد زره از لبنان به سمت شهرک صهیونیست نشین المطلله در اراضی اشغالی خبر داد.


 مدیرکل سازمان پزشکان بدون مرز: بیمارستان‌های غزه دیگر قادر به پذیرش مجروح نیستند

بیمارستانهای نوار غزه دیگر قادر به پذیرش مجروحان نیستند و شماری از نیروهای امدادی و پزشکی مجروح شده‌اند.

بمباران مناطق مختلف غزه از سوی اسرائیل همچنان ادامه دارد و دستیابی به دارو و آب بسیار دشوار شده است.

رویترز به نقل از سخنگوی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در مرحله کنونی خبری از آتش بس در غزه نیست.

شهادت سرشکر فواد علی ابوبطیحان بر اثر بمباران خانه اش

رییس هییت گذرگاه و مرزهای غزه همراه با شماری از اعضای خانواده اش بر اثر بمباران خانه اش توسط جنگنده های اسراییلی به شهادت رسید.


رییس سابق موساد  اعلام کرد
تخلیله سدیروت خطرناک و اشتباهی نابخشودنی است.رییس سابق موساد اعلام کرد که تخلیه کامل شهرک صهیونیست نشین سدیروت در شمال نوار غزه اقدامی خطرناک است که هرگز در تاریخ رژیم صهیونیستی اتفاق نیوفتاده است.


خسارت دیدن بیمارستان اروپایی غزه در حمله جنگنده های اسراییلی
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که جنگنده های اسراییلی ورودی بیمارستان اروپایی غزه را بمباران کردند که طی آن خسارتی به این بیمارستان وارد شده است.



گردان شهید عز الدین قسام بیانه ای را صادر کرد
لحظاتی قبل بار دیگر حملات موشکی گسترده ای به تل آویو و حومه آن و همچنین پایگاه هوایی باماخیم در پایخ به غیر نظامیان در نوار غزه انجام دادند.


حمله راکتی قسام به عسقلان
گردان قسام در پاسخ به ادامه کودک کشی صهیونیست ها در غزه شهر اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داد.

اردن فردا میزبان نشستی چهار جانبه در مورد جنگ غزه خواهد بود
دیوان پادشاهی اردن اعلام کرد که عبدالله دوم پادشاه  این کشور فردا چهار شنبه میزبان نشستی چهار جانبه در امان با حضور روسای آمریکا مصر و تشکیلات خود گردان فلسطین خواهد بود.


بیش از 70 درصد شهدای غزه زن و کودک هستند
سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که بیش از 70 از شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه زن و کودک هستند.
اسرای دشمن در غزه همانند مردم این باریکه در مرض خطر هستند .
وی اظهار داشت که رژیم اشغالگر به نسل کشی مردم غزه ادامه می دهد.

27 ماهواره تصویربرداری روی غزه متمرکز شده اند
طبق اذعان مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی این عملیات از یک سو با حفاظت شدید اطلاعاتی و با رعایت اصل غافلگیری آغاز و با توجه به ترکیبی بودن آن و استفاده زمین هوا و دریا برای حمله به مواضع صهیونیست ها از سوی دیگر ضربات مهلکی به این رژیم وارد کردند.

بازداشت 4 کارگر فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی
شبکه 12 اسراییل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی 4 هزار کارگر فلسطینی در فلسطین اشغالی را بازداشت کرده است و نیروهای امنیتی و پلیس در حال بازجویی از آنها درباره هر نوع کمک احتمالی به جنبش حماس در حمله طوفان الاقصی هستند.


مقاومت فلسطین اعلام کرد
لحظاتی قبل پایگاه نظامی کیزوویم در مجاورت باریکه غزه را مورد هدف راکتی قرار داد.

روزانه 100 کودک در غزه به شهادت رسیدند
سازمان نظارت بر حقوق بشر یورو- مدیترانه در گزارش اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی دست به قتل و کشتار کودکان فلسطینی در غزه زده و از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه هرروز 100 کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت می رسند.
این سازمان اشاره کرد که تا شب گذشته 1046 کودک فلسطینی و 167 کودک نیز همچنان زیر آوار هستند و نیروهای امداد گر نتوانستند اجساد آنان را بیرون بکشند.
در این گزارش آمده که 3250 کودک دیگر در حملات به غزه زخمی شدند و 1240 نفر از آنان به مراقبت های ویژه نیاز دارندو وضغیت وخیمی دارند.

گردان قسام بیانیه ای را صادر کرد
گردان قسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار کودکان و غیر نظامیان غزه ؛شهر اشغالی عسقلان و عین الثالثه را مورد هدف راکتی قرار داده است.


 

بیش از 80 شهید در تجاوز امروز صهیونیست ها به نوار غزه

دفتر رسانه ای دولت در نوار غزه اعلام کرد بیش از 80 فلسطینی در بمباران های امروز رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهید شدند.


شهادت 4 نفر در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
کمیته بین المللی صلیب سرخ درلبنان اعلام کرد که در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک علما شعب در جنوب این کشور ؛ 4 نفر به شهادت رسیدند.

حزب الله مجددا دوربین های اسراییل را هدف قرار داد
حزب الله لبنان لحظاتی قبل بار دیگر دوربین های امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی را در امتداد دیوار العدیسه - کفر کلا در مرزهای شمالی به گلوله بست.

بازداشت 680 فلسطینی در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه 7 اکتبر 680 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.
شمار زیادی از بازداشت شدگان از اعضا و فعالان جنبش حماس و تعدادی هم از نمایندگان مجلس فلسطین هستند.


ساکنان نوار غزه: هرگز غزه را ترک نخواهیم کرد
ساکنان شمال نوار غزه که تحت حملات و بمباران وحشیانه ارتش صهیونیستی در هر نقطه و مکانی هستند و این حملات تاکنون به شهادت صدها زن ، کودک و غیرنظامی منجر شده است یکصدا فریاد می زنند: هرگز غزه را ترک نخواهیم کرد.


عربستان خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد
شورای وزیران عربستان خواستار توقف فوری جنگ در غزه لغو محاصره این باریکه و پیشبرد روند صلح شد.
عربستان همچنین مخالفت مخالفت قاطع خود را با کوچاندن اجباری ساکنان غزه اعلام کرد.

شلیک مجدد موشک ضد زره به سمت منطقه شتولا
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی مجددا از شلیک موشک ضد زره از جنوب لبنان به سمت منطقه شتولا در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

 

بیانیه حزب الله لبنان در خصوص مردم فلسطین
مجاهدان مقاومت اسلامی صبح امروز یک جنگ افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه المطله - در شمال فلسطین اشغالی - هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کردند.
 



 

انتهای پیام /ی ح

نظر شما