شناسهٔ خبر: 62964963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماز جمعه باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش داشته باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی خادمین و بسیجیان ستاد برگزاری نماز جمعه مرکز استان: نماز جمعه باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش و حرفی برای گفتن داشته باشد.

صاحب‌خبر -

نماز جمعه باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش داشته باشد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی در گردهمایی خادمین و بسیجیان ستاد برگزاری نماز جمعه مرکز استان در مصلی امام خمینی (ره) ساری گفت: بخش مهمی از کار شما و ما کار فرهنگی است که قلبش نماز جمعه است، نماز جمعه باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش و حرفی برای گفتن داشته باشد، همه مساجد باید با مصلی ارتباط داشته باشند.

او با بیان اینکه واکنش‌ها و طراحی‌های فرهنگی باید بر محور مدیریت مصلی و نمازجمعه بچرخد، افزود: مصلی باید شبانه‌روز میزبان برگزاری مجالس، محافل باشد، باید در مصلی دارالقرآن داشته باشیم تا آموزش قرآن صورت گیرد، مصلی باید پاتوق گروه‌های جهادی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مسئولیت گاهی دست به دست می‌شود، اما همه باید زیر یک پرچم باشیم، نگاهمان باید به توسعه‌ی بیشتر باشد، ترکیب جمعیتی خادمان نمازجمعه جوان است، اما ما می‌خواهیم نوجوان باشد و سن خادمان کاهش پیدا کند.

آیت الله لائینی گفت: نمازجمعه باید جای حضور بچه‌ها نیز باشد، نه به این مفهوم که سنگین و متین نباشد، شادابی و خوش حال و هوا بودن یک محفل به حضور کوچولوهاست.

او افزود: ما هنوز با نمازجمعه آرمانی و ایده آل فاصله زیادی داریم، این مکان مناسب شهر و برگزاری نماز جمعه نیست، چرا که فاقد پارکینگ، پایگاه مقاومت، جای بازی بچه‌ها، فضای سبز، کتابخانه و ... است.


نظر شما