شناسهٔ خبر: 62964331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید ۲۵ هزار تن پرتقال در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از پیش بینی تولید ۲۵ هزار تن پرتقال از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

تولید ۲۵ هزار تن پرتقال در محمودآبادبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه سطح درختان بارور پرتقال شهرستان محمودآباد ۸۵۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار تن پرتقال در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

محمد هادی‌زاده با اشاره به وجود ۵۰ هکتار باغ‌های غیر بارور پرتقال در این شهرستان، افزود: تعداد درختان بارور پرتقال در این شهرستان ۴۲۵ هزار اصله و درختان غیر بارور ۲۵ هزار اصله است.

به گفته این مسوول، پرتقال یکی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین مرکبات است و خواص پرتقال بخصوص در تصفیه خون و بسیاری از بیماری‌ها مفید بوده و سرشار از ویتامین‌های B، C، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مس است.

هادی‌زاده با اشاره به بازدید مستمر کارشناسان حفظ نباتات این مدیریت از باغات و سورتینگ‌ها و نظارت بر عدم استفاده مواد شیمیایی برای رنگ‌آوری مرکبات و ممنوعیت زود هنگام برداشت مرکبات، تصریح کرد: برای افزایش سطح علمی بهره‌برداران، کارگاه‌های آموزشی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در روستا‌های این شهرستان برگزار و راهکار‌های مدیریت و کنترل آفت مگس میوه در باغات، مدیریت تغذیه در باغات، سیکل زندگی مگس میوه مدیترانه ای، روش‌های تلفیقی مبارزه با آفت و زمان و نحوه مبارزه شیمیایی با آفت در باغات به باغداران ارائه می‌شود.

نظر شما