شناسهٔ خبر: 62956493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نجفی: جامعه جهانی و شورای امنیت به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی خاتمه دهند

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست سالانه سازمان حقوقی و مشورتی آسیا و آفریقا (آلکو) ضمن تأکید بر همبستگی جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین گفت: جامعه جهانی، دولت‌ها و شورای امنیت باید هر چه سریع‌تر به اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل خاتمه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،‌ رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه که در نشست شصت و یکم اجلاس سالانه سازمان حقوقی و مشورتی آسیا و آفریقا (آلکو) در بالی اندونزی شرکت کرده است، طی سخنانی با تأکید بر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین اعلام کرد: قریب به ۸۰ سال، رژیم صهیونیستی که ریشه در تروریسم، تجاوز و وحشیگری دارد، منبع بی ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا شده و حقوق اولیه مردم فلسطین را نقض کرده است.

وی افزود: اقدامات مردم فلسطین علیه رژیم اسرائیل مبتنی بر حق ذاتی تعیین سرنوشت بوده و واکنش مشروعی در برابر دهه‌ها سال اشغال ظالمانه و اعمال شنیع رژیم اسرائیل است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به تعهدات بین‌المللی ناشی از حقوق بین‌الملل و تأکید بر همبستگی جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین گفت: با توجه به وضعیت پیچیده فعلی در فلسطین، جامعه جهانی، دولت‌ها و شورای امنیت سازمان ملل متحد باید هر چه سریع‌تر به اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل خاتمه دهند.

نجفی همچنین در خصوص دیگر موضوعات حقوقی بین‌المللی از جمله حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، مبارزه با تروریسم، تقویت امنیت سایبری و مبارزه با جرایم سایبری، مقابله و پیشگیری از فساد و مقابله با اقدامات قهرآمیز یکجانبه، به تبیین مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

 شصت و یکمین اجلاس آلکو از ۲۴ الی ۲۸ مهر سال ۱۴۰۲ در بالی اندونزی در حال برگزاری است. آلکو یک سازمان بین ‌المللی، با عضویت کشورهای آسیایی و آفریقایی است که به بررسی مباحث حقوقی بین‌المللی از دیدگاه‌های آسیایی و آفریقایی می‌پردازد.

پایان پیام/

نظر شما