شناسهٔ خبر: 62955598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری سرشبکه باند قاچاق دارو‌های کمیاب بیماران سرطانی در اصفهان

باند قاچاق بیش از ۱۶ هزار و ۳۸۰ داروی کمیاب بیماران سرطانی در اصفهان شناسایی و متلاشی شدند.

صاحب‌خبر -

دستگیری سرشبکه باند قاچاق دارو‌های کمیاب بیماران سرطانی در اصفهانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد، سر شبکه این باند با همکاری فردی از طریق سند سازی و صدور فاکتور فروش صوری برای داروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی به صورت غیر اصولی دارو‌ها را از انبار آن‌ها خارج می‌کردند.
سردار محمدرضا هاشمی فر افزود: این دارو‌ها که اغلب از نوع حساس و یخچالی بودند به صورت غیر بهداشتی و از طریق ناوگان حمل مسافر به سایر استان‌ها از جمله تهران، قزوین و آذربایجان شرقی ارسال می‌شد.
وی با اشاره به دستگیری و زندانی شدن متهمان این پرونده و احضار ۴ فرد مرتبط با این پرونده به پلیس امنیت اقتصادی استان، گفت: با دستگیری متهمان مشخص شد، درآمد حاصل از فروش دارو‌ها به حساب سرشبکه باند قاچاق دارو و همسر وی واریز می‌شده است.
سردار هاشمی فر افزود: با هماهنگی مرجع قضائی و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی از انبار داروخانه‌هایی که متهمان دارو‌ها را از آن‌ها خارج کرده بودند، مشخص شد ۱۶ هزار و ۳۸۰ داروی کمیاب بیماران سرطانی که ارزش آن‌ها برابر ارزیابی کارشناسان ۳۳۱ میلیارد ریال بود به صورت غیر مجاز و خارج از شبکه توزیع شده است.

نظر شما