شناسهٔ خبر: 62947168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی کافی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت : پاییز امسال انتظار بارش‌های بیشتر از حد نرمال را داریم و برای مدیریت سیلاب آمادگی کافی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آخوندی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه بر اساسآمادگی کافی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی پیش بینی‌های هواشناسی، میزان بارش‌های امسال افزایش می یابد افزود: باید آمادگی خود را در برابر مدیریت سیلاب‌ها حفظ کنیم.

وی گفت : بر اساس نقشه ها در خراسان جنوبی ۲۰ میلی متر بیش از حد نرمال شاهد بارش هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود :  در پاییز امسال، شهر‌های شمالی استان بارش بیشتری را تجربه می کنند.

 آخوندی با اشاره به اینکه وضعیت نرمال بارش‌ها در استان ۱۱۰ میلی متر به صورت میانگین در سال تعیین شده است افزود : این شرایط به دلیل خشکسالی‌ها پدید آمده و در شرایط غیر خشکسالی، این رقم ۱۵۰ میلی متر بوده است.

وی گفت :  با این شرایط و کاهش سطح پوشش گیاهی، سیلاب و روان آب خیلی سریع رخ می‌دهد و باید مدیریت آن را در نظر داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود : هواشناسی استان نیز هشدار‌های خود را ۵ روز قبل از هر پدیده اعلام می‌کند و کمیته مدیریت سیلاب نیز اخیراً به مدیریت آب منطقه‌ای در استان‌ها تشکیل شده تا آمادگی‌ها در این خصوص حفظ شود.

آخوندی با بیان اینکه تاکنون لایروبی خوبی در استان انجام شده است گفت : لایروبی‌ها در حد ۹۵ درصد انجام شده و در کنار اقدامات دولتی، نیازمند همکاری مردم نیز هستیم.

وی افزود : حدود ۴۰ دستگاه با مدیریت بحران همکاری می‌کنند تا در زمان بحران، کمترین آسیب را داشته باشیم.

نظر شما