شناسهٔ خبر: 62945714 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ماجرای همزمانی انتشار گفت‌وگوی همسر داریوش مهرجویی با قتل او چه بود؟

روزنامه اعتماد به نقل از وکیل داریوش مهرجویی نوشت:‌ در جریان گفت‌وگوی شما با همسر آقای مهرجویی هستم و همسر ایشان به من اطلاع داده بودند که مصاحبه‌ای در این خصوص با روزنامه داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پس از انتشار مطلبی در مورد سرقت خانه داریوش مهرجویی توسط فردی ناشناس با چاقو که در شماره 5602 روز گذشته روزنامه اعتماد منتشر شد، کاربران در فضای مجازی و حتی برخی رسانه‌ها واکنش‌های منفی از خود نشان دادند و این همزمانی را عجیب عنوان کردند. حالا «اعتماد» لازم می‌داند درباره این همزمانی توضیحاتی را ارایه دهد؛ هفته گذشته مرحومه وحیده محمدی‌فر، همسر داریوش مهرجویی از تهدید با چاقو از سوی فردی ناشناس در مقابل در ورودی خانه‌شان در صفحه اینستاگرام خود خبر می‌دهد. در پی انتشار همین پست خبرنگار «اعتماد» برای پیگیری بیشتر با همسر داریوش مهرجویی به گفت‌وگو می‌پردازد و این گفت‌وگو به بهانه اخبار سرقت از افراد سرشناس در روز شنبه به چاپ می‌رسد. «اعتماد» تذکر می‌دهد ویس (صدای) مرحومه وحیدی‌فر در روزنامه موجود است و در صورت نیاز در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

«حنیف سروری»، وکیل مرحوم داریوش مهرجویی می‌گوید: «در جریان گفت‌وگوی شما با همسر آقای مهرجویی هستم و همسر ایشان به من اطلاع داده بودند که مصاحبه‌ای در این خصوص با روزنامه داشتند. پدر بنده هم که وکیل هستند پس از تهدید هفته گذشته آنها توسط فردی ناشناس با چاقو به آنها گفته بود که به تهران بیایید که آنها هم نیامدند. یعنی روز جمعه 21 مهر ماه متوجه شدیم که این اتفاق افتاده است. پس از آن می‌خواستیم در اداره آگاهی پرونده تشکیل دهیم که نشد... از پلیس هم پیگیری کردیم پرونده‌ای مبنی بر این موضوع تشکیل نشده است. مرحومه قصد داشته با 110 تماس بگیرید، اما دیگر تماسی نگرفته و گزارشی ارایه نداده است.»

او به سوال آخر این‌گونه پاسخ می‌دهد.

آیا امکان دارد پای شخصی آشنا (کارگر یا نگهبان خانه) در این حادثه در میان باشد؟

هنوز هیچی مشخص نیست. به قدری این اتفاق وحشتناک است که حد ندارد. یعنی یک آشنا چطور می‌تواند این رفتار را با این خانواده داشته باشد.

 

چه می‌شود خبرنگار اعتماد سراغ مرحومه وحیده محمدی‌فر می‌رود

هفته گذشته 17 مهر ماه وب‌سایت «سینما اعتماد» بر اساس پست اینستاگرامی همسر داریوش مهرجویی اعلام می‌کند که شب گذشته شخصی ناشناس با چاقو این خانواده را تهدید کرده است. همین موضوع باعث شد تا خبرنگار «اعتماد» با مرحومه وحیده محمدی‌فر گفت‌وگو کند. مرحومه نیز طی مصاحبه‌ای که داشتیم، عنوان می‌کند که هفته گذشته توسط فردی ناشناس با چاقو تهدید شدند و پس از اینکه مرحومه به صورت صوری اعلام می‌کند که با 110 تماس گرفته برخی افراد پس از پستی که وحیده محمدی‌فر در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کنداز او خواستند آن پست را حذف کند. گفت‌وگویم با مرحومه محمدی‌فر دو روز پیش از انتشار انجام و روز شنبه در صفحه حوادث این روزنامه تنظیم می‌شود. «اعتماد» صرفا به پستی که در صفحه اینستاگرام مرحومه توسط شخص او گذاشته شده بود، اکتفا نکرد و تلاش کرد با خود مرحومه در مورد تهدید آنها با سلاح سرد گفت‌وگویی داشته باشد که بر اساس همان گفت‌وگو هم گزارش تنظیم می‌شود. همان‌طور که در توضیح «اعتماد» ذکر شده ویس مرحومه در صورت نیاز به مراجع ذی‌ربط انتقال داده می‌شود.

 

ماجرای قتل داریوش مهرجویی و همسرش و توضیح پلیس

داریوش مهرجویی و همسرش در زیبادشت کرج زندگی می‌کردند تا اینکه بامداد شنبه 23 مهر ماه خبر به قتل رسیدن او و همسرش در فضای مجازی و رسانه‌ها افکار عمومی را شوکه کرد. پس از اینکه این دو در خانه‌شان به قتل رسیدند، فرمانده انتظامی استان البرز جزییاتی از قتل داریوش مهرجویی و همسرش را تشریح کرد و گفت: «این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت کرج به قتل رسیده‌اند.» او با بیان اینکه این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی به پلیس اطلاع داده شد، گفت: «تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.»

هداوند در این باره گفت: «این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.»

به گفته فرمانده انتظامی استان البرز جزییات این پرونده با حضور تیم تخصصی پلیس تحت پیگیری است. سایت جنایی نیز دیروز در گزارشی نوشت: دختر داریوش مهرجویی شب گذشته (شنبه‌شب) سرکلاس آموزشی حضور داشت و از ساعت 8 و نیم شب به صورت پیامکی با پدرش در ارتباط بود. این پیامک‌ها تا ساعت 10 شب ادامه داشت. این دختر نوجوان به بازپرس گفته من از پدرم پرسیدم شام چی داریم که پدر گفت: ‌آش دوغ داریم. وقتی دختر نوجوان داریوش مهرجویی به مقابل خانه رسید، متوجه وضعیت غیرعادی شد. او با یکی از اقوامش در مهرشهر کرج تماس گرفته و به او گفته می‌ترسد به تنهایی وارد خانه شود. در این مدت این دختر با پدر و مادرش تماس گرفته که کسی پاسخگوی تلفن نبوده است. در نهایت دختر نوجوان به پیشنهاد فامیلی که با او تماس گرفته صبر می‌کند که فامیلش برسد و سپس با هم وارد خانه می‌شوند. وقتی دختر نوجوان و فامیلش وارد خانه می‌شوند جسد داریوش مهرجویی و همسرش را پیدا می‌کنند و با پلیس تماس می‌گیرند. وضعیت دلخراش اجساد نشان می‌داد آنها احتمالا ابتدا غافلگیر شده‌اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت اجساد نشان می‌داد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده است. عاملان قتل با چوب که به نظر می‌رسد مربوط به درخت آلبالو است به سر او کوبیده شده و لکه‌های خون روی این چوب دیده شده است. بعد از اینکه داریوش مهرجویی گیج شده شاهرگ او را قطع کرده و جسدش را مقابل آشپزخانه رها کرده‌اند. جسد همسرش وحیده محمدی‌فر در یکی از اتاق خواب‌ها پیدا شده است. گلوی او هم بریده شده اما آثار برجای مانده روی بدن این زن نشان می‌دهد او با عاملان قتل درگیر شده و شکستگی‌هایی نیز روی دست و پای او وجود داشته است. احتمال داده می‌شود او با صدای درگیری که عاملان قتل با شوهرش داشته‌اند هوشیار شده و حالت تدافعی به خود گرفته است. همچنین وضعیت خانه بعد از حضور ماموران در خانه نشان می‌داد احتمالا زمانی که دختر نوجوان به خانه رسیده احتمالا عاملان قتل در خانه بودند، چراکه اولا او تا ساعت 10 با پدرش پیامکی تماس داشته و قتل بعد از این ساعت رخ داده و دوم اینکه وضعیت جسدها و خانه نشان می‌داد که قتل‌ها بسیار تازه اتفاق افتاده است. گفته می‌شود دختر نوجوان به‌ شدت شوکه شده و فعلا نزد یکی از اقوام خود است.

 

وضعیت جغرافیایی خانه مهرجویی

خانه داریوش مهرجویی در یک شهرک بزرگ که خانه‌ها همگی باغ ویلا هستند، قرار دارد. باغ داریوش مهرجویی حدود دو هزار مترمربع است که بنایی 200 متری در آن ساخته شده و سه اتاق خواب دارد. اهالی گفته‌اند که به دلیل باغ ویلا بودن خانه‌ها و امنیتی بسیار عالی که این شهرک داشته هیچ‌ وقت در ورودی باغ‌ها بسته نبوده و همه اهالی در ورودی را باز می‌گذاشته‌اند. شهرک محافظت می‌شود و نگهبان دارد. پشت خانه باغ داریوش مهرجویی یک زمین بایر است که به نظر می‌رسد عاملان قتل از آنجا وارد شده‌اند. همچنین دو دوربین مداربسته در باغ مجاور وجود دارد که پلیس دوربین‌ها را ضبط و برای تجزیه و تحلیل با خود برده است. خانه داریوش مهرجویی آخرین خانه شهرک ویلایی است و بعد از آن دیگر خانه‌ای وجود ندارد.

خانواده داریوش مهرجویی چطور از قتل او باخبر شدند

خواهر داریوش مهرجویی که زنی حدود 90 ساله است صبح بسیار زود در محل حادثه حاضر شد. او گفته از طریق پیام‌های تسلیت که برایش فرستاده‌اند در جریان قتل برادر و همسر برادرش قرار گرفته است. پسر بزرگ داریوش مهرجویی نیز صبح دیروز به اتفاق ماموران آگاهی در محل حاضر شد و با آنها گفت‌وگو کرد.

منبع: اعتماد

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما