شناسهٔ خبر: 62943172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

این خبر به روز می‌شود ...

10 روز جنایت جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد دهمین روز شده‌است که حملات سبعانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی شدت یافته و شمار کشته‌ها رو به افزایش است؛ در این حال جامعه بین‌المل و کشورهای غربی تنها به لفاظی برای جلوگیری از حملات بسنده کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: آمریکا و کشورهای غربی متحد واشنگتن برای کاهش فشارهای داخلی به لفاظی‌ها برای پایان دادن به جنگ ادامه می‌دهند و در عمل از رژیم آپارتاید حمایت کرده و تجهیزات نظامی در اختیار این رژیم قرار می‌دهند. در تازه‌ترین حمایت نظامی به رژیم آپارتاید، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در قاهره مصر اعلام کرد که واشنگتن هم اکنون بخش بزرگی از کمک‌های امنیتی به اسرائیل را آغاز کرده است.

با ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه، گروه‌های مقاومت فلسطینی به اسرائیل در مورد حمله زمینی به غزه هشدار دادند. همچنین بسیاری از کشورهای اسلامی نسبت به احتمال حمله زمینی اسرائیل به غزه ابراز نگرانی کردند.

* هشدار گردان‌هاق قدس نسبت به ورود زمینی نظامیان صهیونیست

سخنگوی گردان‌های قدس خطاب به صهیونیست‌ها گفت که نظامیان صهیونیست در صورت ورود به غزه با جهنم روبرو خواهند شد.

* هشدار نُجَباء به اسرائیل: نوبت نقش‌آفرینی ما فرا می‌رسد؛ شاید به همین زودی‌ها! 

جنبش نُجَباء عراق با گمراه خواندن کسانی که گمان می‌کنند فلسطین تنهاست، از احتمال فرارسیدن موعد مناسب جهت ایفای نقش اجزای محور مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی خبر داد.

* سران اتحادیه اروپا از جنایت‌کاران صهیونیست حمایت کردند!


در بیانیه صادره از سوی سران اتحادیه اروپا که مورد توافق تمامی ۲۷ کشور قرار گرفت، آمده است که آنها اقدامات دفاعی مقاومت فلسطین حماس را محکوم کرده و خواستار آزادی گروگان‌ها هستند.

بیانیه مذکور در واکنشی یک سویه و مغرضانه اضافه می‌کند که سران اتحادیه اروپا اقدامات دفاعی حماس را محکوم کرده و خواستار آزادی اسرای صهیونیست شده‌اند!

* ۲۷۵۰ شهید و بیش از ۹۷۰۰ زخمی حاصل ۱۰ روز جنایت اسرائیل در غزه

وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه از افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۲۷۵۰ نفر و افزایش زخمی‌ها به بیش از ۹۷۰۰ نفر در جریان ۱۰ روز حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

* افزایش درگیری‌ها میان حزب الله و رژیم صهیونیستی؛ حزب‌الله: حمله به شتولا در واکنش به حمله دیروز بود

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که شلیک موشک به سمت فلسطین اشغالی و هدف قرار دادن صهیونیست‌ها در شهرک شتولای اشغالی در واکنش به شهادت خبرنگاران و غیرنظامیان لبنان طی دیروز بود.

* برافراشته شدن پرچم حزب‌الله در پایگاه اسرائیلی

خبرنگار المنار گزارش کرد که پرچم حزب‌الله در پایگاه نظامی اسرائیلی راهب در مرز با لبنان برافراشته شد.

* فرودگاه بن گورین بسته شد

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد که در پاسخ به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان ساکن غزه، تل‌آویو را هدف حملات راکتی گسترده خود قرار داده است.

همزمان منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که به دنبال این حمله راکتی گسترده، همه پروازهای فرودگاه بن گوریون در تل آویو به حالت تعویق درآمد و فرودگاه به طور موقت بسته شد.

* ارتش صهیونیستی یک اسرائیلی را به صورت اشتباه از پای درآورد

ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که نیروهای این رژیم در شهرک «اوفاکیم» دراطراف نوار غزه،  یک شهرک‌نشین اسرائیلی را به صورت اشتباهی از پای درآورده است.

* توافق مصر، اسرائیل و آمریکا برای آتش‌بس موقت 

رویترز از توافق مشترک مصر، اسرائیل و آمریکا برای برقراری آتش‌بس موقت در جنوب غزه خبر داد که این آتش‌بس از ساعت ۹ به وقت محلی قابل اجراست.

* بایدن با دعوت نتانیاهو به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو از بایدنخواست برای همبستگی با اسرائیل به تل‌آویو سفر کند.

* دفتر نتانیاهو توافق برای آتش بس موقت در غزه را تکذیب کرد

در حالی که رسانه‌های عبری ساعتی پیش از موافقت تل آویو با آتش بس موقت در غزه خبر داده بودند، دفتر نتانیاهو این مساله را تکذیب کرد.

* لحظه انهدام تانک مرکاوای اسرائیل توسط حزب الله

حزب الله فیلم لحظه هدف قرار دادن تانک‌های مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه حانیتا را منتشر کرد، اقدام قاطعی که در پاسخ به تجاوزات اشغالگران به جنوب لبنان صورت گرفت.
 

* ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه با انتشار ویدئویی مدعی شد که روز گذشته به مواضع حزب الله لبنان حمله کرده است

* اعتراف جدید ارتش اسرائیل: ۱۹۹ نفر توسط حماس اسیر شده‌اند

دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید ارتش به خانواده‌های ۱۹۹ نفری که توسط حماس اسیر شده‌اند، اطلاع داده است.

این رقم به طور قابل توجهی بیشتر از ۱۵۵ موردی است که قبلا توسط این رژیم اعلام شده بود.

* حمله موشکی مقاومت به فرودگاه «بن گوریون»

المیادین گزارش کرد که نیروهای فلسطینی فرودگاه بن گوریون را در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی هدف حملات موشکی قرار دادند.

* سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز تصاویری از بمباران مراکز نظامی رژیم صهیونیستی با شلیک موشک القاسم منتشر کرد
 

* حملۀ حزب‌الله به ۵ مقر نظامیان صهیونیست

نیروهای حزب‌الله لبنان موفق شدند ۵ مقر رژیم صهیونیستی را به‌صورت مستقیم هدف قرار دهند. حزب‌الله خبر داده که در این حملات، چند نظامی صهیونیست زخمی شدند. 

نیروهای مقاومت لبنان طبق این اطلاعیه، موفق شدند مقرهای «مسکاف عام»، «خربة المنارة»، «هرمون»، «ریشا» و «رامیة» را به صورت مستقیم و با موشک هدایت‌شونده هدف قرار دهند.

* حملات مقاومت پارلمان رژیم صهیونیستی را تعطیل کرد

 
 

* کلمبیا روابط خود را با رژیم اسرائیل قطع کرد

رئیس‌جمهور کلمبیا قطع روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت ما از کشتار و نسل‌کشی در غزه دفاع نمی‌کنیم.

خبرگزاری کلمبیا خبر داد که وزیر خارجه این کشور از سفیر رژیم صهیونیستی خواسته به‌دلیل جنگ این رژیم علیه غزه، این کشور را ترک کند. 


نورنیوز

نظر شما