شناسهٔ خبر: 62942762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۵۸:

مخابرات در قراردادهای ۹ میلیارد تومانی با شرکت‌های خارجی تجدیدنظر می کند‌

توطئه ترور آیت الله العظمی شریعتمداری، تیتر درشت و بزرگ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در روز سه شنبه ۲۴ مهر سال ۱۳۵۸ است. کیهان با چاپ عکسی از ایشان در سوتیترهای مربوط به این خبر داغ آورده است؛ طرح توطئه در افغانستان ریخته شد و آیت الله توطئه ترور خود را تایید کردند. گویا وزارت خارجه، ژاندارمری و شهربانی جمهوری اسلامی، آیت الله را از ماجرا مطلع کرده بودند. همچنین چند تن از ماموران افغانی که برای اجرای نقشه ترور به ایران آمده بودند دستگیر شدند. دستگیر شدگان اعتراف کردند که از طرف رهبران رژیم افغانستان برای ترور آیت الله شریعتمداری ماموریت ویژه داشتند

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ توطئه ترور آیت الله العظمی شریعتمداری، تیتر درشت و بزرگ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در روز سه شنبه ۲۴ مهر سال ۱۳۵۸ است. کیهان با چاپ عکسی از ایشان در سوتیترهای مربوط به این خبر داغ آورده است؛ طرح توطئه در افغانستان ریخته شد و آیت الله توطئه ترور خود را تایید کردند. گویا وزارت خارجه، ژاندارمری و شهربانی جمهوری اسلامی، آیت الله را از ماجرا مطلع کرده بودند. همچنین چند تن از ماموران افغانی که برای اجرای نقشه ترور به ایران آمده بودند دستگیر شدند. دستگیر شدگان اعتراف کردند که از طرف رهبران رژیم افغانستان برای ترور آیت الله شریعتمداری ماموریت ویژه داشتند. کیهان‌ همچنین اضافه کرده که طرفداری قاطعانه آیت الله العظمی شریعتمداری از خلق مسلمان افغانستان انگیزه تصمیم کارگزاران آن کشور برای ترور ایشان اعلام شده است. این روزنامه می نویسد، پس از کشف توطئه، اقدامات امنیتی شدیدی برای حفظ جان آیت الله العظمی شریعتمداری انجام شده است.  از اخبار  دیگر کیهان اینکه در عملیات پاکسازی و حمله به شهربانی در سردشت، ۴۷ دموکرات کشته شدند و مذاکرات داریوش فروهر نیز در بانه آغاز شده است. این روزنامه چاپ عصر کشور در شماره امروز خود، همچنین مصاحبه ای اختصاصی دارد با ابوجهاد مرد شماره دو سازمان آزادیبخش فلسطین که اینروزها به ایران آمده است. وی گفته است ایران تا سر حد امکان به جنبش فلسطین کمک مادی می کند‌. اما خبری با عنوان " مخابرات در قراردادهای ۹ میلیارد تومانی با شرکت‌های خارجی تجدیدنظر می کند" در صفحه دوم‌ روزنامه منتشر شده است که متن این خبر عینا به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231016_065407_821

بمنظور جلوگیری از ادامه غارتگری پیمانکاران خارجی در ایران، در قراردادهای ۹ میلیارد تومانی مخابرات، تجدیدنظر می‌شود. این تجدیدنظر شامل دویست و پنجاه قرارداد کوچک و بزرگ است که در گذشته برای توسعه مخابرات مملکت با پیمانکاران خارجی منعقد شده است.

در حال حاضر شرکت مخابرات ایران توانسته است با یاری مشاورین حقوق بین الملل در قراردادهای بزرگ‌ مخابراتی تجدیدنظر بعمل آورد که از آن‌ جمله است لغو فاز دوم قراردادهای تلفن‌های الکترونی با شرکت جی - تی - ای آمریکا و لغو قرارداد خرید کابل با پیمانکار ا- او - اس - آ بعلت تاخیر در شروع کار بعد از انقلاب و لغو فاز سوم و چهارم قرارداد خرید کابل با پیمانکار اف - ای - سی.

IMG_20231016_065407_687

شرکت مخابرات ایران همچنین با تجدیدنظر در قراردادهای منعقده با پیمانکاران خارجی، تاکنون توانسته جلو بسیاری از غارتگری ها و حیف و میل ها از بیت المال را بگیرد.

در ضمن شرکت مخابرات ایران با کنار گذاشتن ۹۰۰ آمریکایی که مشاغل مهم و حساس مخابراتی کشور را در اختیار داشتند این امکان را نیز فراهم کرده که با مدد متخصصین ایرانی، امور مخابراتی را به نحو مطلوب اداره کند. این شرکت در مورد قراردادهایی که قسمت عمده عملیات اجرایی آن انجام شده و هم مبلغ قرارداد نیز پرداخت شده است بخاطر حفظ منافع ملت، اتمام آنرا از پیمانکاران مربوطه خواسته است که از آن جمله می‌توان به فاز اول قرارداد جی - تی - ای آمریکا را که تمام مراکز تلفن‌های الکترونی و کابل‌های مورد نیاز را نصب و پول آنرا دریافت کرده است اشاره نمود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما