شناسهٔ خبر: 62942013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ سیروس فتح‌اله

شکست غیرقابل ترمیم

عملیات طوفان‌الاقصی شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی در همه سطوح است؛ چون این رژیم به‌هیچ عنوان قادر به ترمیم این شکست نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

شکست غیرقابل ترمیمگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ عملیات طوفان‌الاقصی در طول هفت دهه‌ای که از اشغال سرزمین فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌های چند ملیتی و نژادپرست می‌گذرد، بی‌سابقه بوده است؛ به‌طوری‌که در همان ساعات اولیه عملیات ضمن از کار انداختن سیستم‌های نظارتی مرزی و برج‌های مراقبت پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی، نزدیک به ۵ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌شود و نه‌تن‌ها رژیم صهیونیستی، بلکه کل جهان را در شک، بهت و حیرت فرو می‌برد.

سوال اینجاست؛ چطور ممکن بود، ارتشی که سال‌ها افسانه شکست‌ناپذیری را با خود به یدک می‌کشید و رژیمی که ادعا می‌کرد ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آن قوی‌ترین ارتش و نهاد امنیتی در غرب‌آسیا است، از جنبش حماس که سالهاست در محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد، شکست بخورد! و تا ساعت‌ها نتواند هیچ‌گونه واکنشی در برابر این حمله از خود نشان دهد.

نکته‌ای که قابل تامل است، این است که حمله غافلگیرانه مقاومت اسلامی، درحالی صورت گرفته است که اسرائیلی‌ها بودجه‌های میلیاردی برای جمع‌آوری اطلاعات از حماس که این حمله را طراحی کرده است، هزینه می‌کنند، اما در کسری از ثانیه می‌بینیم که همه چیز دومینووار فرو می‌ریزد؛ هرچند به گفته تحلیلگران جرقه نخستین شکست رژیم صهیونیستی در برابر حماس ماه‌ها پیش زده شده بود؛ هنگامی که رؤسای امنیتی اسرائیل پیش‌فرض‌های نادرستی درباره سطح تهدید حماس مطرح کرده بودند.

به هر حال شکست اسرائیلی‌ها در حمله اخیر آنچنان سنگین است که با کمک حامیان یا بدون کمک آن‌ها نه‌تن‌ها ترمیم نمی‌شود، بلکه ادامه حیات و تامین امنیت این رژیم در منطقه با چالش‌های فراوانی روبرو خواهد شد.

چون هم اسرائیلی‌ها و هم آمریکایی‌ها به‌عنوان همپیمان راهبردی آن‌ها می‌دانند، ضربه‌ای که از مقاومت اسلامی خورده‌اند، قابل جبران نیست و بمباران هوایی مردم مظلوم غزه به‌هیچ عنوان ستون خیمه صهیونیست‌ها را ترمیم نخواهد کرد و ادامه این جنایات جز اینکه کارنامه سیاه آن‌ها را در کودک‌کشی سنگین‌تر خواهد کرد، دستاوردی برای آن‌ها در بر نخواهد داشت و آبروی بر باد رفته آن‌ها اعاده نمی‌شود.

البته عملیات طوفان‌الاقصی علاوه بر اینکه سحر شکست‌ناپذیری ارتش صهیونیستی را باطل کرد، جایگاه و قدرت نفوذ آمریکا را حداقل در منطقه غرب آسیا نیز به نمایش گذاشت. اینکه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با صراحت می‌گوید «جهان باید حماس را محکوم کند»؛ اما در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم غزه کسی حق اظهارنظر ندارد، فاصله این کشور میان حقیقتِ خود و آنچه به‌عنوان یک کشور مدعی حقوق بشر مطرح می‌کند، مشخص می‌شود.

جالب است، وزیر جنگ آمریکا در تل‌آویو می‌گوید با همه امکانات در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم و وزیر خارجه این کشور مدعی حقوق بشر می‌گوید هیچ کشوری حق کمک به فلسطینی‌ها را ندارد!

اما از آنجایی که خداوند حق است و هیچ‌وقت حق را ناحق نمی‌کند و همیشه خیر بر شر پیروز می‌شود؛ این اتفاق در فلسطین هم روی می‌دهد و ملت فلسطین پیروز این معرکه می‌شود و به دلیل ضربه ماهیتی که به رژیم صهیونیستی وارد کرده است، در آینده از موضع قدرتمندتری وارد مذاکره خواهد شد. این را خود صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بهتر و بیشتر از همه می‌دانند، لذا در روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد تحولاتی خواهیم بود که همه را به حیرت و شگفتی وادار خواهد کرد.

برای همه پرواضح است که عملیات طوفان‌الاقصی شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی در همه سطوح بود و آنچه از سال ۲۰۰۶ و در راستای ایران‌هراسی و سیاه‌نمایی علیه ایران وارد معرکه کرده بودند، همگی به حاشیه رفتند و مشخص شد که دشمن اول و آخر امت اسلامی و مردم منطقه، رژیم صهیونیستی است و شکستی که از مقاومت اسلامی در این عملیات متحمل شده است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه افسری امام علی (ع) فرمودند، این شکست غیر قابل ترمیم است.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما