شناسهٔ خبر: 62939322 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حزب‌الله صهیونیست‌ها را در التهاب نگه داشته است

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

تداوم حملات حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها باعث شده در شرایطی که تل‌آویو همچنان در غزه درگیر عملیات طوفان الاقصی است، در جبهه شمال نیز با ناامنی‌های فزاینده مواجه باشد.
گزارش‌ها از شدت گرفتن درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان با نیرو‌های رژیم صهیونیستی حکایت دارد. جنبش حزب‌الله شامگاه همان روز، دومین بیانیه را درباره حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی جنوب لبنان صادر کرد. بنابر گزارش المنار، نیرو‌های حزب‌الله عصر شنبه به یک مرکز مراقبت و دیده‌بانی نیرو‌های صهیونیستی در برکه النقار واقع در مزارع شبعا حمله کردند. حزب‌الله خبر داد که نیرو‌های این جنبش موفق شدند ضمن آسیب زدن به این مرکز، بخش زیادی از تجهیزات فنی و تکنولوژی آن را از بین ببرند. پس از این، حزب‌الله حملات موشکی و توپخانه‌ای به مواضع اشغالی صهیونیست‌ها در جنوب لبنان انجام داد. این حملات به مناطق «رویسه‌العلم»، «السماقه» و «زیدین» صورت گرفت. حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که حملات مزبور در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه به وقت محلی صورت گرفت که در جریان آن، مواضع صهیونیست‌ها در مزارع شبعا مورد حملات موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفت که به زخمی شدن عناصر اسرائیلی منجر شد. شلیک چهارمین موشک از لبنان به مرکز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خبری است که منابع عبری دیروز آن را تحت عنوان شلیک موشک ضدتانک از لبنان به یک مرکز نظامی اسرائیل منتشر کردند. روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: «مقامات از ساکنان منطقه الجلیل خواستند که به پناهگاه بروند.» رادیو رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: «برای چهارمین بار از صبح امروز یک مرکز نظامی ارتش اسرائیل هدف قرار گرفت.» گزارش الجزیره هم هدف قرار گرفتن یک مرکز نظامی اسرائیلی با موشک هدایت شونده از جانب حزب‌الله را تأیید کرد. شبکه المنار هم گزارش داد: «رسانه‌های صهیونیستی از اصابت یک موشک ضدزره به شهرک یفتاح در مرز با لبنان خبر دادند» همچنین، ارتش رژیم اشغالگر به کشته شدن یک نظامی خود و زخمی شدن سه نظامی دیگر در جریان هدف قرار گرفتن تانک خود با موشک ضدزره اذعان کرده است. اوایل دیشب هم حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مقاومت اسلامی دوربین‌های مداربسته و تجهیزات فنی ارتش رژیم صهیونیستی را روی دیوار‌های شهرک صهیونیستی المطله در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و از کار انداختند. همچنین، حزب‌الله در پی حمله به پنج پایگاه مرزی صهیونیست‌ها از جمله حمله به تانک مرکاوا در پایگاه راهب به صورت جداگانه پیام‌هایی را منتشر کرد.
یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه گفت: «۱۳۰هزار تیر موشک و راکت حزب‌الله اسرائیل را تهدید می‌کند.» بروس هافمن، تحلیلگر ارشد اندیشکده امریکایی «شورای روابط خارجی» اخیراً در تحلیلی در زمینه توان موشکی حزب‌الله لبنان نوشت: «در سال ۲۰۰۶، حزب‌الله زرادخانه‌ای از ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت. امروزه ۱۰ برابر این عدد را داراست. خطر یک جنگ دو جبهه‌ای و شاید سه جبهه‌ای در صورت بروز خشونت در کرانه باختری، اسرائیل را تهدید می‌کند.»
همزمان با این تحولات، جاشوا زارکا، رئیس امور راهبردی وزارت خارجه اسرائیل روز یک‌شنبه ایران را متهم کرد که در تلاش است با استقرار تسلیحات در داخل یا از طریق سوریه، جبهه دوم جنگ را راه بیندازد. جروزالم‌پست هم پیش‌تر در گزارشی نوشته بود که ایران از طریق سازمان ملل پیامی خصوصی به اسرائیل ارسال کرده که در صورت ادامه عملیات نظامی اسرائیل در غزه می‌تواند مداخله کند.

نظر شما