شناسهٔ خبر: 62936787 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نابینا تحت پوشش بهزیستی هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و۵۰۰ فرد نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی هستند و یک هزار و ۷۶۳ نفر مستمری بگیر بوده و مابقی از سایر خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با شعار "تلفیق اجتماعی نابینایان، ترسیم فردایی بهتر" عنوان کرد: ۲ انجمن مختص نایبینایان و کم بینایان با هدف خدمت رسانی در زمینه ی فرهنگی، ورزشی، مددکاری و درمان و بهبود سطح آگاهی و ارتقاء اعتماد به نفس  در شهرستان زنجان با ۵۰۰ عضو و در شهرستان خدابنده با ۳۰۰ عضو فعالیت می کنند.

وی با اشاره به توانمندی ها و استعدادهای افراد نابینا در تمامی زمینه ها علی الخصوص در زمینه ی تحصیل اظهار کرد: ۱۱۳ دانش آموز و ۲۹ دانشجوی تحت پوشش از خدمات تحصیل رایگان در دانشگاه آزاد و کمک هزینه تحصیلی در مدارس و سایر موسات آموزشی بهره برده و ۲۴ فرد نابینا و کم بینا دانشجو و یا فارغ التحصیل مقطع دکترا هستند.

سرپرست بهزیستی خاطرنشان کرد: این سازمان خدماتی چون  آموزشی توانبخشی، حمایت های رفاهی و اجتماعی را ارایه می دهد  و طرح های متعددی را با هدف افزایش سطح استقلال و کیفیت زندگی افراد دارای آسیب بینایی اجرا می کند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در قالب مراکز تخصصی و توانبخشی مبتنی بر جامعه، برنامه پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک، ارائه وسائل کمک توانبخشی، پرداخت کمک هزینه معیشتی و تحصیلی، حق پرستاری و مددکاری، اجرای برنامه های توانمندسازی به صورت آموزشی، هنری و ورزشی و آموزش مهارت های شغلی و رایزنی با دستگاه های اجرایی در راستای تسهیل اشتغال افراد نابینا و کم بینا، بخشی از تلاش هایی است که در مسیر تبلور استعدادهای این افراد و بهره گیری از ظرفیت های ارزنده آنان در جامعه انجام می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما