شناسهٔ خبر: 62933166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی جزو ۵ استان برتر کشور در راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین

خراسان جنوبی جز ۵ استان برتر کشور در راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین از نظر پاسخگویی به استعلامات با میانگین ۶ روز است.

صاحب‌خبر -

خراسان جنوبی جزو ۵ استان برتر کشور در راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمینبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در جلسه برخط سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با حضور ۱۵ استان گفت: این سامانه از اسفند ۱۴۰۱  در خراسان جنوبی راه اندازی شده است.
حجت الاسلام موحدی راد گفت: در این مدت تاکنون هزار و ۷۳ درخواست مجوز واگذاری زمین به سامانه از سوی متقاضیان ارائه شده است. 
وی با اشاره به اینکه سامانه پنجره واحد زمین طرحی برای مقابله با زمین خواری و کاهش پرونده‌های قضایی است افزود : ضرورت مقابله با زمین خواری از دلایل توجیهی راه اندازی این سامانه است.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هنوز به طور ۱۰۰ درصدی در  خراسان جنوبی اجرا نشده و این مهم همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.
موحدی راد گفت: دستگاه های مخابرات، نفت، گاز، صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، فرودگاه، اوقاف و امور خیریه، مدیریت ارتباطات  هنوز نقشه‌های خود را برای بارگذاری در سامانه تحویل نداده اند.
وی افزود : طبق گفته این دستگاه ها این موضوع باید در سطح ملی تحویل داده شود که طبق پیگیری‌های انجام شده هنوز در سطح ملی هم اقدامی صورت نگرفته است.
متقاضیان زمین برای طرح‌های اقتصادی می‌توانند با ورود به این سامانه و با مشاهده اراضی مستعد بهره برداری در غالب طرح‌های مختلف بدون نیاز به مراجعه حضوری در زمان کوتاهی مجوز‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

نظر شما