شناسهٔ خبر: 62932945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمهور پاکستان: جهان مانع جنایات اسرائیل در فلسطین شود

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس جمهور پاکستان وحشی‌گری های رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه و کشتار فلسطینیان را به شدت محکوم کرد و گفت: ناتوانی جامعه جهانی در پاسخگو کردن اسرائیل و جلوگیری از جنایات این رژیم در غزه تاسف برانگیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از روابط عمومی ریاست جمهوری پاکستان در اسلام‌آباد، «عارف علوی» با صدور بیانیه‌ای وحشیگری و کشتار فلسطینیان از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

وی گفت: اسرائیل با کشتن کودکان، زنان و مردم بی گناه از همه خطوط قرمزها عبور کرده است. تاریخ بشریت هرگز شاهد چنین ظلم و وحشیگری توسط اسرائیل در چنین سطح گسترده ای نبوده است.

رئیس جمهور پاکستان خواستار اقدام فوری سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی برای توقف اقدامات وحشیانه اسرائیل شد و افزود: باید کمک‌های پزشکی، موادغذایی و سایر اقلام ضروری فوری برای جلوگیری از بحران بیشتر و فاجعه انسانی به فلسطین ارسال شود.

عارف علوی تاکید کرد: پاکستان از تشکیل یک کشور مستقل برای مردم فلسطین حمایت می کند و آن را تنها راه حل برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه می‌داند.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه پاکستان صبح امروز طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد با اعلام برنامه سفر آتی خود به عربستان برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین، گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل مرتکب جنایات فجیع علیه ساکنان غزه شده و ما خواستار پایبندی به قوانین بین المللی هستیم.

وی افزود: هیچ تغییری در موضع پاکستان در قبال رژیم صهیونیستی ایجاد نشده و ما خواستار پایان اشغالگری اسرائیل و همزمان تشکیل یک کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف هستیم.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند.

سران رژیم صهیونیستی که هنوز در شوک شکست در برابر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان غزه را هدف قرار می‌دهند؛ به طوری که در تازه‌ترین آمار، تاکنون ۲ هزار و ۳۲۹ فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند در حمله تل‌آویو به غزه به شهادت رسیده و ۹ هزار و ۴۲ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران‌های اشغالگران جنایتکار زخمی شده‌اند.

نظر شما