شناسهٔ خبر: 62930563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پنج‌هزار زن خانه‌دار در آذربایجان‌غربی بیمه تامین اجتماعی هستند

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر بیش از پنج‌هزار نفر از زنان خانه‌دار در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی ،رضا رضازاده  با تاکید بر اهمیت بیمه تامین اجتماعی در خانواده اظهار کرد: تلاش ما بر بیمه شدن حداقل ۲ نفر از اعضای خانواده است که حین بازنشستگی نگران زندگی روزمره نباشند و از این رو زنان خانه‌دار را تشویق به استفاده از پوشش بیمه‌ای می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هدف بیمه فراگیر خانواده ایرانی پوشش همه افراد جامعه در روستاها و شهرهاست، افزود: در این طرح مشاغل آزاد و شغل‌های فعال آزاد تحت پوشش قرار می‌گیرند تا فرد بدون بیمه تامین اجتماعی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: دختران مجرد، دانشجو، زنان خانه‌دار، ورزشکاران، هیات‌های ورزشی و باشگاه‌ها بخشی از افرادی هستند که می‌توانند از طریق طرح بیمه فراگیر بیمه شوند.

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی در خصوص آمار این بیمه شده‌ها نیز گفت: ۷۲ هزار نفر از این طریق در استان بیمه هستند که بالای پنج‌هزار نفر از آنها را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهد.

رضازاده ادامه داد: کارفرمایان نیز می‌توانند همسران خود را تحت عنوان بیمه زنان خانه‌دار تحت پوشش بیمه قرار دهند و از قانون ۳۰ سال برای بازنشستگی استفاده کنند.

وی افزود: طبق تمهیدات صورت گرفته، برای مردان نیازی به کارت پایان خدمت برای بیمه دانشجویی یا دیگر بیمه‌ها نیست و می توانند از این ظرفیت برای تحت پوشش قرار گرفتن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روستاییان می‌توانند بیمه خود را انتقال دهند، اضافه کرد: هر شهروند عضو صندوق روستاییان می‌تواند تحت عنوان قانون نقل و انتقال حق بیمه، سوابق خود را به بیمه تامین اجتماعی انتقال دهد.

نظر شما