شناسهٔ خبر: 62927769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتقای ارتباطات روستایی، با صرف ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار در خراسان جنوبی

خبرگزاری صدا و سیما

از ابتدای سال جاری تا روز ملی روستا و عشایر ۴۴ پروژه ارتباطی با اعتباری ۱۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: ۴۳ سایت همراه و ۲۶ارتقای ارتباطات روستایی، با صرف ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار کیلومتر فیبر نوری در سطح روستا‌های خراسان جنوبی اجرایی شده است. 

بهی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعا ۴۳ سایت اتصال روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده اند که مجموعا ۶۱ روستای استان با جمعیتی ۵ هزار خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده اند.

به گفته وی از این تعداد ۱۸ سایت جدیدالاحداث و مجهز به تکنولوژی نسل ۳، ۲ و ۴ همراه هستند و پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را در ۳۳ روستا برقرار کرده اند.

وی گفت: ۲۵ پروژه باقیمانده، ارتقاء تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه موجود در روستا‌ها بوده که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را برای ۲۸ روستا تامین کرده اند.

بهی افزود: از ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی که اجرای آن در اردیبهشت امسال با حضور مجری طرح USO مصوب شد نیز ۲۶ کیلومتر اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به تامین اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی این پروژه از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای این ۲۶ کیلومتر فیبر نوری در مسیر ارتباطی نهبندان – چارفرسخ توسط شرکت مخابرات استان، یک مرکز تلفن روستایی و ۶ سایت تلفن همراه به شبکه امن و پایدار فیبر نوری متصل شده اند که این امر بر کیفیت ارتباطات ۶ روستا با جمعیت ۵۰۰ خانوار تاثیر بسزایی داشته است.

نظر شما