شناسهٔ خبر: 62926294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشاورزان بدره‌ ای خواهان تکمیل ایستگاه پمپاژ آب ولیعصر

خبرگزاری صدا و سیما

کشاورزان بدره‌ای خواهان تسریع در تکمیل و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب ولیعصر این شهرستان هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ طرح ایستگاه پمپاژ، ولیعصر به منظور پمپاژ آب از رودخانه سیمره به اراضی دیم شهرستان بدره در سال ۹۵ کلنگ‌زنی شد، اما با وجود گذشت ۷ سال از کلنگ‌زنی این پروژه کشاورزان منطقه کماکان چشم انتظار تکمیل آن و بهره‌مندی از آب رودخانه سیمره هستند.
 
مطالعات اولیه ساخت پمپاژ کشاورزی ولیعصر سال ۸۸ مطرح شده و سال ۹۵ کلنگ زنی شد.
 
این ایستگاه یکی از پروژه‌های مهم و مطالبه مردم این شهرستان است که می‌تواند بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم کشاورزان منطقه را به اراضی آبی و مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری تبدیل کند.
 
گفتنی است شهرستان بدره یکی از مناطق استان ایلام است که ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی دارد و در صورت توجه به این حوزه شاهد پیشرفت و توسعه این شهرستان خواهیم بود.
 
این در حالی است که درصد قابل توجهی از زمین‌های زراعی این شهرستان را اراضی دیم تشکیل می‌دهند و متأسفانه این اراضی تشنه که در مجاورت رودخانه سیمره قرار دارند از ظرفیت و وجود این رودخانه جهت آبیاری اراضی بی‌ نصیب هستند.
<div id="video-display-embed-code_10243108"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4006342/10243108?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما