شناسهٔ خبر: 62924680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخشش دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جهان

۴ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جمع دانشمندان برتر ۲ درصد جهان قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: در جدیدترین رتبه‌بندی برترین دانشمندان جهان، ۴ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به کسب جایگاه دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲٠۲۳ شدند.
فرشید خیری افزود: بر اساس لیست منتشر شده، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری  از گروه بهداشت مواد غذایی، مهدی جهانگیری از گروه مکانیک، حامد سقایی از گروه برق و حسن ممتاز از گروه میکروبیولوژی در فهرست دانشمندان برتر دو درصد جهان قرار گرفتند.
وی گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده در دانشگاه استنفورد برمبنای شاخص‌های شناخته شده و اطلاعات مندرج در اسکوپوس، ۲۱٠ هزار و ۱۹۸ دانشمند جهان به عنوان دانشمندان دو درصد پر استناد جهان در سال ۲٠۲۳ معرفی شدند.
این دانشمندان براساس میزان استناد به مقالات علمی معتبر منتشرشده تا پایان سال ۲٠۲۲ معرفی شده‌اند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد یادآور شد: این فهرست، عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای برونداد‌های پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی ۱۹۶٠ تا ۲٠۲۲ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی کرده است.

نظر شما