شناسهٔ خبر: 62923887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

مرکز نگهداری ماده ۱۶ معتادین متجاهر همچنان در صف انتظار بودجه

خبرگزاری صدا و سیما

راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ نگهداری معتادین متجاهر در خراسان جنوبی به یک دغدغه تبدیل شده و به دلیل مسائل بودجه‌ای هنوز کلنگ احداث آن به زمین نخورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان در برنامهمرکز نگهداری ماده ۱۶ معتادین متجاهر همچنان در صف انتظار بودجه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امسال جمع آوری معتادین متجاهر و طرح تشدید برخورد با خرده فروشان دو اولویت مهم ما بود که در همین جهت از هفته فراجا پارسال تاکنون با افزایش ۲۲۶ درصدی جمع آوری معتادین متجاهر روبرو بوده ایم.


سرهنگ فولادی افزود: مشکل اساسی که در این بین وجود دارد بحث نگهداری معتادین متجاهر است و مرکز نگهداری ماده ۱۶ در استان که هنوز اندازی نشده و با مجموعه‌های مختلف دخیل در این موضوع همکاری‌هایی صورت گرفته و پیگیر آن هستیم تا با تأمین بودجه مورد نیاز آن، کلنگ زنی انجام و بحث احداث صورت گیرد.


وی گفت: در استان مراکز ماده ۱۵ وجود دارد و تا زمانی که مراکز ماده ۱۶ راه‌اندازی شود، از این مراکز استفاده و ظرفیت سازی شده و افراد در قالب تبصره ۲ ماده ۱۶ در این مراکز نگهداری می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود: نظارت‌ها به طور ویژه و شبانه روزی در حال انجام است و همچنین هم استانی‌ها می‌توانند از طریق شماره ۳۲۳۱۹۱۹۹ با مرکز مشاوره تخصصی در خیابان شعبانیه بیرجند تماس گرفته و مشاوره‌های فردی و گروهی و مددکاری را به صورت رایگان دریافت کنند و همچنین اخبار و اطلاعات خود را از طریق شماره‌های ۲۱۸۲۲۸۷۸ و ۳۲۳۶۲۶۳۵ و شماره ۱۱۰ در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دهند.

نظر شما