شناسهٔ خبر: 62915780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

موج جدید حملات اشغالگران علیه شمال و جنوب غزه

تداوم حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شمال و جنوب نوار غزه و افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در جریان عملیات طوفان الاقصی از جدیدترین تحولات فلسطین به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)در حالی که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنان از شمال تا جنوب نوار غزه را هدف حملات وحشیانه خود قرار می‌دهند، ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در جریان عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

افزایش تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۲۳۰۰ نفر

آمار شهدای فلسطینی در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ۲۳۲۹ تن افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، تمام اعضای ده‌ها خانواده فلسطینی بر اثر بمباران جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت کامل شهید شده‌اند.

همچنین در جریان این حملات تاکنون ۹ هزار و ۴۰ تن که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند زخمی شده‌اند.

خلیل الدقران یکی از مسئولان بیمارستان شهداالاقصی تاکید کرد: سرتاسر نوار غزه شاهد حملات هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی است و تعداد زخمی‌هایی که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعزام می‌شوند فراتر از توان این مراکز است.

وی در ادامه افزود: از جامعه بین الملل می‌خواهیم بر اشغالگران صهیونیست برای بازکردن گذرگاه‌های انسانی با هدف انتقال بیماران و مجروحان و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه فشار آورند.

الدقران تصریح کرد: ما هشدار می‌دهیم که خدمات رسانی بیمارستان‌ها در اثر نبود سوخت لازم متوقف می‌شود و سوخت باقی مانده تنها برای چند ساعت کفاف می‌دهد. این روند بیانگر وقوع یک فاجعه بهداشتی در نوار غزه است.

چین: اسرائیل باید مجازات دسته‌جمعی مردم غزه را متوقف کند

وزارت خارجه چین امروز یکشنبه در واکنش به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان اعلام کرد که این رژیم باید حملات خود را علیه مردم غزه متوقف کند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است که «اقدامات اسراییل در غزه پس از حمله حماس از حد دفاع از خود فراتر رفته است. اسراییل باید مجازات دسته‌جمعی ساکنان غزه را متوقف کند.

آغاز دور جدیدی از حملات اشغالگران به شمال و جنوب نوار غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی موج جدیدی از حملات هوایی علیه مناطق مختلف نوار غزه را از شمال آن گرفته تا جنوب این منطقه آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی قبل منطقه بیت لاهیا، جبالیا و دیرالبلح واقع در نوار غزه را بمباران کردند.

موج جدید حملات اشغالگران علیه شمال و جنوب غزه

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از ارسال تعداد زیادی از پیکرهای شهدای فلسطینی و زخمی‌ها به مراکز درمانی بعد از هدف قرار دادن مناطق نزدیک به بیمارستان شهداالاقصی واقع در دیرالبلح در مرکز شهر غزه حکایت دارند.

این رسانه‌ها همچنین از شهادت دکتر عمرو فرونه، رئیس سابق دانشکده پزشکی دانشگاه اسلامی غزه به همراه تمام افراد خانواده اش بر اثر بمباران منزلش توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

افزایش حملات اشغالگران به شهرهای مختلف کرانه باختری

نیروهای مقاومت فلسطین بامداد امروز یکشنبه با نظامیان اشغالگر در جریان یورش آنها به شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری درگیر شدند.

نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای گذشته یورش‌های خود را به شهرهای مختلف کرانه باختری افزایش داده‌اند.

موج جدید حملات اشغالگران علیه شمال و جنوب غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که نظامیان اشغالگر بامداد امروز به شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کردند.

آنها به زور وارد اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله شدند و درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در این منطقه به وقوع پیوست.

حمایت رئیس جمهور برزیل از فلسطین

موج جدید حملات اشغالگران علیه شمال و جنوب غزه

از سوی دیگر «لوییز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل در تماس تلفنی خود با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حمایت کشورش از ملت فلسطین تاکید کرد.

وی در جریان این گفتگو تلفنی تصریح کرد که باید گذرگاه انسانی برای عبور مردم فلسطین باز شود. داسیلوا بر حمایت کشورش از روند به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید کرد.

رئیس جمهور برزیل همچنین نسبت به اوضاع غیرنظامیان در غزه و محاصره اعمال شده بر ساکنان این منطقه و ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه ابراز نگرانی کرد.

داسیلوا بیان کرد: بی گناهان در نوار غزه نمی‌توانند تاوان بدهند. بررسی راهکار سیاسی و تحقق صلح در منطقه بسیار مهم است. برزیل آمادگی کمک به این روند را دارد.

موج جدید حملات اشغالگران علیه شمال و جنوب غزه

هشدار گردان‌های قسام خطاب به نظامیان صهیونیست

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار یک کلیپ ویدئویی به نظامیان صهیونیست نسبت به حمله زمینی علیه نوار غزه هشدار داد.

در این فایل ویدئویی جمله هشدارآمیز «این همان چیزی است که در زمان ورودتان به غزه انتظارتان را می کشد» در کنار تصاویر حمله به نظامیان صهیونیست در جریان ورود زمینی آنها به غزه منتشر شده است.

این در حالیست که تحلیلگران صهیونیست و غربی نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده و در توان و قدرت نظامی ارتش این رژیم برای رویارویی زمینی با نیروهای حماس ابراز شک و تردید کرده‌اند.

افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در جریان طوفان الاقصی

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در جریان عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه اشغالگران خبر داد.

ارتش این رژیم با انتشار اسامی هفت تن از نظامیان خود از جمله ۲ افسر، تاکید کرد که آمار جدید تلفات این رژیم به ۲۸۶ کشته می‌رسد و ممکن است افزایش یابد.

نظر شما