شناسهٔ خبر: 62914254 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس؛

وزیر امور خارجه: از هر ابتکار عمل کشور‌های اسلامی در حمایت از ملت فلسطین حمایت می‌کنیم

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش‌های ایران در رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بمنظور توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، گفت: از هر ابتکار عمل کشور‌های اسلامی در حمایت از ملت فلسطین حمایت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در چهارمین سفرش به منطقه در پی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در دوحه پایتخت قطر حضور دارد شامگاه شنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران این جنبش در دفتر حماس در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با بیان اینکه مسئله فلسطین همانند قبل مهمترین موضوع جهان اسلام است، گفت: حمایت از فلسطین یک مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی است و امروز بیش از گذشته می‌بایست همه مسلمانان و مؤمنان و انسان‌های آزاده در کنار فلسطین و ملت مظلوم آن باشند.

وی با تبریک پیروزی‌های مقاومت ملت فلسطین، افزود: حجم جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه بالاست، چون ضربه‌ای از ملت فلسطین دریافت کردند که بی سابقه بوده است.

امیرعبداللهیان به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بمنظور توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه اشاره کرد و گفت: ما در این ایام در راستای حمایت از مردم غزه در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، پیشنهاد برگزاری اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی را مطرح کردیم و به تلاش‌ها و پیگیری‌های خود ادامه خواهیم داد و از هر ابتکار عمل کشور‌های اسلامی در حمایت از ملت فلسطین حمایت می‌کنیم.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین با اشاره به اقدام خودجوش ملت فلسطین در طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی گفت: به اعتراف بسیاری از صاحب‌نظران، طوفان الاقصی نشان داد که برخلاف تصور غلط برخی‌ها، فلسطین زنده است و روند عادی سازی روابط برخی کشور‌ها نمی‌تواند خللی در اراده محکم ملت فلسطین در پیگیری حقوق طبیعی، انسانی و قانونی آنان ایجاد کند.

امیرعبداللهیان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از اصول و ارزش‌های خود در حمایت از ملت فلسطین کوتاه نخواهد آمد.

وی عملیات طوفان الاقصی را واکنش طبیعی ملت فلسطین نسبت به جنایات مستمر و اقدامات تحریک آمیز دولت افراطی نتانیاهو خصوصا تعرض مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی خواند و تصریح کرد: اگر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه ادامه یابد، هر احتمالی در منطقه وارد است و جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های خود برای توقف جنایات جنگی صهیونیست‌ها ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/341

نظر شما